Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری کشور از توقف فروش ارزی بلیت هواپیما به مسافران خارجی خبر داد و گفت: در تعامل و همکاری بین سازمان هواپیمایی کشور و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این تصمیم که می‌توانست به صنعت گردشگری کشور ضربه وارد کند، متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور امروز دوشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر گفت: پس از انتشار خبری مبنی بر اخذ وجوه دلاری از مسافران خارجی در مسیرهای داخلی، شخص وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای توقف این تصمیم پیگیر موضوع شد و معاونت گردشگری پس از مشورت با فعالان و تشکل‌های حوزه گردشگری، مذاکراتی را با مسئولان هواپیمایی کشور در این راستا آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضربه‌زننده بودن این تصمیم به صنعت گردشگری کشور، تصریح کرد: در جلسات برگزارشده دیدگاه‌ها و دلایل مخالف همچنین تبعات اجرایی شدن این طرح مطرح شد و مکاتباتی با رئیس سازمان هواپیمایی کشور در این راستا صورت گرفت.

شالبافیان با اشاره به دیدگاه مثبت و حمایتی رئیس سازمان هواپیمایی کشور بیان کرد: طی این مکاتبات و مذاکرات تصمیم بر بازنگری این طرح و انجام اقدامات لازم اتخاذ شد.

وی همکاری و حمایت وزرای میراث‌فرهنگی و راه و شهرسازی را ارزشمند دانست و ادامه داد: در جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشور و به میزبانی مهندس ضرغامی برگزار شد، مسائل طرفین مطرح و مقرر شد از مراجع قانونی ذیربط پیگیری‌های لازم انجام و بازنگری از سوی سازمان هواپیمایی صورت گیرد.

شالبافیان همچنین با اشاره به برگزاری جلساتی با بخش خصوصی گردشگری برای بررسی تبعات این تصمیم و اخذ نظرات آن‌ها، تصریح کرد: با اجرای تصمیم فوق و افزایش هزینه‌های تمام شده سفر، بسیاری از کسب‌وکارهای گردشگری با مشکلات بسیاری مواجه می‌شدند. وزارت میراث‌فرهنگی دور از حاشیه پیگیر رفع دغدغه‌های فعالان گردشگری بود

معاون گردشگری کشور با اعلام نتیجه‌بخش بودن پیگیری‌های انجام شده، افزود: از نخستین ساعات اعلام غیررسمی این خبر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به دور از حاشیه‌ها و دامن زدن به موضوعات در فضای رسانه‌ای به‌طور مستمر در تلاش برای رفع دغدغه فعالان گردشگری بود که خوشبختانه با همکاری و تعامل سازمان‌هواپیمایی کشور این مهم انجام شد.

معاون گردشگری کشور در پایان به بند چهار احکام‌ سند راهبردی توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: با توجه به نقش مهم حمل و نقل در صنعت گردشگری، وزارت راه و شهرسازی در حوزه قیمت‌گذاری حمل و نقل هوایی مکلف است تصمیمات، سیاست‌گذاری‌ها و زیرساخت‌های خود را در راستای توسعه مقاصد گردشگری تنظیم و اجرایی کند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارز دلار گردشگری هواپیما قیمت بلیت بلیت هواپیما سازمان هواپیمایی کشور گردشگری کشور میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام و پذیرش تمامی مسافران خارجی در فرودگاه امام ادامه دارد

سعید چلندری مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان  با بیان اینکه روند انجام پروازها در فرودگاه امام خمینی برقرار شده و پروازها ادامه دارد گفت: از ساعت ۶ صبح امروز پروازها به ویژه پروازهای برنامه ای در حال انجام است و مشکلی از لحاظ انجام پروازها در این فرودگاه وجود ندارد.

وی ادامه داد: مسافران پروازهای خارجی  برای دریافت بلیت جایگزین پروازهای باطل شده به مرکز پاسخ گویی شرکت هواپیمایی مربوطه یا پشتیبانی محل تهیه بلیت تماس گیرند.

او اظهار کرد: مسافران جهت اطلاع از وضعیت پروازها می توانند ازسایت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به آدرس www.ikac.ir و تلفن‌های مرکز تلفن شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در تمام ساعات شبانه روز به شماره های ۰۲۱۵۱۰۰۱۱۸ ,۰۲۱۵۱۰۰۱۱۱, ۰۹۶۳۳۰ اطلاعات پروازها را کسب کنند.

براساس این گزارش صبح امروز هم  سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که در صورت درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای انجام پروازهای فوق العاده سازمان هواپیمایی مجوز آن‌ها را صادر خواهد کرد تا مسافران بتوانند به پروازهای خود در ساعت و یا روز مورد نظر برسند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • ساخت ۳۰ پارکینگ جدید در تهران و اخطار سازمان هواپیمایی به دفاتر متخلف
  • مبلغ استرداد بلیت هواپیما باید ظرف ۷۲ ساعت بازگردانده شود
  • اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی
  • سازمان هواپیمایی: شرکت‌ها باید به امور مسافران خود رسیدگی کنند
  • ممنوعیت فروش چارتری بلیت هواپیما در اربعین ۱۴۰۳
  • اعزام و پذیرش تمامی مسافران خارجی در فرودگاه امام ادامه دارد
  • چند میلیون گردشگر خارجی سال گذشته به ایران آمدند؟
  • ۶ میلیون گردشگر خارجی به ایران آمدند