Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@22:00:49 GMT

تراکنش‌های بانکی خرداد چقدر بود؟+جدول

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۵۲۴۴

تراکنش‌های بانکی خرداد چقدر بود؟+جدول

۳ میلیارد و ۷۰۱ میلیون تراکنش در خرداد امسال از طریق بیش از ۸.۵ میلیون کارتخوان فروشگاهی، ۱۴۴ هزار ابزار موبایلی و ۴۰۲ هزار ابزار پذیرش اینترنتی انجام شد.

به گزارش مشرق، طبق اعلام شرکت شاپرک، در خردادماه سال جاری بیش از 3 میلیارد و 701  میلیون تراکنش انجام شده که نسبت به اردیبهشت ماه، بیش از 4 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم نسبت به خردادماه سال گذشته، بیش از 11 درصد افزایش داشته است.

تغییرات مبلغی تراکنش ها نیز بیان گر افزایش 8.60 درصدی نسبت به ماه قبل و رسیدن به رقم 7,251,365,686  میلیون ریال است. این در شرایطی است که رقم مذکور نسبت به ماه مشابه سال 1400 (خردادماه)، بیش از 31 درصد رشد داشته است.

سهم ابزارهای پذیرش از تراکنش‌ها چند درصد است؟

در سومین ماه سال، بیش از 92 درصد از کل تراکنش‌ها از طریق کارتخوان‌های فروشگاهی بوده است؛ به گونه ای که بررسی جدیدترین گزارش شاپرک از سهم ابزارهای پذیرش از تعداد تراکنش‌ها در خرداد 1401 نشان می‌دهد، کارتخوان فروشگاهی با 92.29 درصد بیشترین سهم را داشته و پس از آن ابزار پذیرش اینترنتی با 4.82 درصد و در نهایت ابزار پذیرش موبایلی با 2.89 درصد، در رتبه های بعدی قرار دارند.

همچنین مقایسه تعداد هر یک از ابزارهای پذیرش فعال سیستمی در خرداد 1401 نسبت به ماه گذشته، نشان می دهد تعداد ابزارهای فعال سیستمی پذیرش اینترنتی، موبایلی و کارتخوان فروشگاهی نسبت به ماه قبل با افت همراه بوده؛ به گونه ای که تعداد ابزار پذیرش اینترنتی در خردادماه امسال با رشد 3.29 درصدی نسبت به اردیبهشت 1401 به رقم 402,989 رسیده است.

بنابراین مجموع تعداد این ابزارها (اینترنتی، موبایلی و فروشگاهی) در سومین ماه سال به رقم 9.078.588 رسیده که نسبت به ماه قبل، 0.93 درصد کاهش داشته است.

همچنین مقایسه سهم تعداد هر یک از این ابزارهای پذیرش فعال سیستمی از کل ابزارهای بازار در خردادماه 1401، نشان می دهد سهم کارتخوان های فروشگاهی از بازار 93.97 درصد بوده است که این میزان در ماه قبل، 94.04  درصد تعیین شده بود و سهم ابزار پذیرش موبایلی از بازار در سومین ماه بهار 1401، به 1.59 درصد رسیده که نسبت به دومین ماه سال، کاهش یافته است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت تراکنش بانکی تراکنش بانکی خرداد1401 بانک مرکزی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت پذیرش اینترنتی ابزارهای پذیرش ابزار پذیرش نسبت به ماه تراکنش ها ماه سال ماه قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی فعال شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از بانک مرکزی، این بانک در راستای تنوع بخشی به ابزار‌های پرداخت و بروزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند.

به گفته مصطفی قمری وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با طرح کهربای بانک مرکزی، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آنها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استاندارد‌های روز میسر گردیده است.

وی گفت: هم‌اکنون شش بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش کلاهبرداری و ارتقای امنیت با اجرای طرح پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی
  • طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار
  • (ویدئو) چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • خدمت جدید؛ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • سقف تراکنش بانکی برای سال جدید تغییر کرد
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • آغاز خرید با موبایل و بدون کارت بانکی در ۶ بانک
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌ فعال شد
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی فعال شد