Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@06:46:23 GMT

تداوم خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۵۲۷۱

تداوم خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: وزش باد شدید امروز در مناطق شمال‌شرقی، شرقی و مرکز استان منجربه خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده برقراری جوی نسبتاً پایدار تا سه روز آینده بر استان اصفهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: براین اساس وضعیت جوی در اکثر مناطق استان صاف تا کمی ابری و غبار محلی و طی ساعات بعدازظهر گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: امروز وزش باد شدید و خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق شمال‌شرقی، شرقی و مرکز استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

وی از کاهش سه تا چهار درجه‌ای کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد و گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه هوا در بامداد فردا به حداقل ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

آقایی با بیان اینکه غبار محلی در مناطق مرکزی و صنعتی اصفهان منجر به کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد، خاطرنشان کرد: خنک‌ترین نقطه استان، بویین‌میاندشت با دمای شش درجه بالای صفر و گرم‌ترین نقطه نیز اصفهان و نجف‌آباد با دمای ۳۷ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 586009

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تداوم خیزش گردوخاک کاهش کیفیت هوا در اصفهان وزش باد شدید و خیزش گردوخاک وضعیت هوای اصفهان پیش بینی وضعیت هوای اصفهان وضعیت هوای شهرهای اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان اصفهان کیفیت هوا بالای صفر پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم گردوخاک و رگبار باران طی ۵ روز آینده / افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در جنوب

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تداوم گردوخاک و رگبار باران طی پنج روز آینده از صدور هشدار هواشناسی در پی افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع موج در مناطق جنوبی کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به صدور هشدار هواشناسی کشاورزی سطح زرد اظهار کرد: در پی این هشدار، ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی محلی انتظار می‌رود و مخاطرات رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک، تگرگ و صاعقه در بازه زمانی یکم تا پنجم اردیبهشت برای مناطق تحت تأثیر انتظار می‌رود.

وی افزود: روز شنبه یکم اردیبهشت، کرمان، شمال هرمزگان، شمال و شرق فارس، جنوب یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان، شرق زنجان، ارتفاعات استان‌های کردستان و کرمانشاه و روز یکشنبه دوم اردیبهشت، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، یزد، مرکزی، ایلام، لرستان، قم، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، اصفهان، شرق فارس، ارتفاعات کرمان، ارتفاعات و دامنه استان‌های تهران، مازندران، سمنان و گیلان، تحت تأثیر مخاطرات مذکور قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، همدان، زنجان، قزوین، مرکزی، ایلام، لرستان، البرز، تهران، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، بوشهر، یزد، کرمان، هرمزگان، سمنان، قم، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، فارس و خراسان رضوی، نیز طی روز دوشنبه سوم اردیبهشت تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

ضیائیان ادامه داد: بر اساس اطلاعات موجود، طی روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت برای آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمانشاه، شمال کردستان، تهران، البرز، قزوین، قم، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، نیمه شمالی فارس، کرمان، شرق و شمال شرق خوزستان، سیستان و بلوچستان هرمزگان، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک، تگرگ و صاعقه انتظار می‌رود.

وی گفت: مخاطرات مذکور طی روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت برای مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، دامنه و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و گلستان، اصفهان، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

کشاورزان و دامداران توصیه‌های ایمنی را مد نظر داشته باشند

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی طی مدت مذکور مد نظر قرار دارد و از همین رو، احتیاط در سفرها به ویژه برون شهری، نداشتن توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی باید مد نظر قرار گیرد.

ضیائیان با اشاره به احتمال بروز آسیب به محصولات کشاورزی در پی هشدار صادر شده اضافه کرد: انجام ندادن محلول‌پاشی و سم‌پاشی با توجه به وقوع بارش‌ها، آبیاری نکردن مزارع به دلیل وقوع بارندگی و جهت جلوگیری از خوابیدگی مزارع، زهکشی و پاک‌سازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش‌ها، حفاظت از مزارع صیفی‌جات، کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت جهت جلوگیری از خسارت بیماری‌های قارچی باید در دستور کار کشاورزان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده نکردن از آب باران برای دام‌ها، جلوگیری از نفوذ روان آب به داخل سالن‌ها، خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات و انتقال دام‌ها به مکان سرپوشیده در هنگام وقوع بارش، نداشتن توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ ها با توجه به وقوع بارش‌ها‏، عایق‌بندی و محافظت از کندوها ‬از جمله توصیه‌های دیگری است که باید افراد به آنها توجه داشته باشند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد نیز اظهار کرد: افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع موج از تاریخ دوم تا ظهر روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت و همچنین وزش باد با بیشینه سرعت ۲۴ نات و بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین یک تا ۱.۵ متر با تاکید بر مناطق دور از ساحل انتظار می‌رود.

ضیائیان افزود: دوم اردیبهشت مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و در خلیج فارس، چهارم اردیبهشت، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و نواحی غربی دریای عمان و پنجم اردیبهشت مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان و تنگه هرمز و نواحی غربی دریای عمان تحت تأثیر این هشدار قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به احتمال اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی در بازه زمانی مذکور خاطرنشان کرد: افراد باید اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی را مد نظر داشته باشند.

کد خبر 746344

دیگر خبرها

  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • ادامه بارش باران بهاری تا چهارشنبه در همدان 
  • وزش باد و بارندگی شدید برای امروز عصر و کاهش ۱۰ درجه دما برای فردا در قم
  • هشدار نارنجی در استان سمنان صادر شد/ بارش و برودت هوا
  • باران مهمان آسمان خراسان شمالی است/ کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا
  • آذربایجان شرقی تا سه‌شنبه بارانی می‌شود
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲ و ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم رگبار و رعدوبرق
  • پیش بینی هواشناسی؛ تداوم رگبار و رعدوبرق در کشور/ کاهش دما در نوار شمالی
  • وزش تندباد لحظه‌ای و رگبار پراکنده تا اواسط هفته در اصفهان/ ثبت دمای ۳۳ درجه در استان
  • تداوم گردوخاک و رگبار باران طی ۵ روز آینده / افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در جنوب