Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی شیراز، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۶۱ هزار و ۳۴۲ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۲۹ هزار و ۸۵۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۸۵۵ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۸ هزار و ۲۰۴ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۹۱ هزار و ۴۸۷ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۱ هزار و ۶۴۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با بستری ۳۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۱۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید ۱۹ در فارس ثبت نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۳۶ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۲۱ هزار و ۳۴۰ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دوز، به هشت میلیون و ۹۴ هزار و ۹۸۴ دوز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۱ هزار و ۱۶۷ دوز نوبت اول، سه میلیون و ۱۲۸ هزار و ۳۲۴ دوز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۴۹۳ دوز نوبت سوم واکسن بوده است.

کد خبر 5530562

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز واکسن کرونا بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه خراسان رضوی ویروس کرونا مشهد زلزله آمار کرونا جهرم شیراز اردبیل کنکور ابتدای شیوع بیمار مثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ،دکتر حجت الله روستا گفت: از مجموع یازده هزار و ۲۰۶ خدمت ارائه شده به بیماران در این مرکز درمانی، هفت هزار و ۳۱۶ خدمت مربوط به بیماران سرپایی و سه هزار و ۸۹۰ خدمت نیز مربوط به بیماران بستری بوده است.
او تعداد مراجعه کنندگان بخش اتفاقات بزرگسال در این بازه زمانی را هزار و ۵۳۲ بیمار و اتفاقات اطفال را ۶۳۱ بیمار عنوان کرد و افزود: همچنین ۱۲۶ بیمار به دلیل نیاز به خدمات درمانی تکمیلی، بستری شدند.
رئیس بیمارستان قلب الزهرا (س)، تعداد عمل جراحی قلب باز انجام شده در این بیمارستان را در این بازه زمانی، ۶ مورد و تعداد آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی انجام شده را ۱۱۲ مورد اعلام کرد.
به گفته دکتر روستا، بیمارستان قلب الزهرا (س)، یک بیمارستان عمومی، تخصصی و فوق تخصصی اســت که به صورت میانگین ماهانه حدود ۸۰ هزار خدمت به بیماران سرپایی و ۳۰ هزار خدمت به بیماران بستری ارائه می‌دهد.
او اظهار کرد: بیمارستان قلب الزهرا (س) هم اکنون دارای ۲۳۸ تخت، ۱۰ بخش بستری و ۱۳ واحد پاراکلینیک بوده و ۶۱ پزشک متخصص و فوق تخصص درمانی و هیات علمی، ۴۳ پزشک عمومی و دیگر اعضای کادر درمان و اداری، در این بیمارستان به ارائه خدمت می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • جابه‌جایی ۲ میلیون مسافر و گردشگر در بنادر هرمزگان
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • کمک ۴۰ میلیارد تومانی خیران برای تهیه غذای گرم در فارس
  • توزیع بیش ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم و بسته معیشتی در فارس
  • توزیع بیش از ۲۰۰ هزار اقلام غذایی در فارس