Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا زاکانی روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری گفت: تهران ظرفیت بسیار بالایی دارد که در بخش تاریخی، علمی و دانشی، فرهنگی و سایر بخش ها از جمله اقتصاد قابل توجه است بنابراین در مدیریت شهری تلاش ما این است که در یک افق و چشم انداز مشخص و در طول یک دهه بتوانیم راه تحول و پیشرفت در حوزه کالبدی شهر را طوری ترسیم کنیم که تهران آینده؛ واجد شرایط و صلاحیت های موجود و دارای ویژگی های دیگری باشد که در حال حاضر از کمبود آنها رنج می بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: محمل و مقدمه تحقق اهداف ترسیم شده این است که توانمندی ها و ظرفیت های مدیریت شهری مورد توجه قرار بگیرد و با سایر کشورها و شهرها بتوانیم، تبادل تجربیات را در پس دوستی و مودت داشته باشیم و بتوانیم آینده بهتر و زیباتری را بسازیم.

زاکانی به برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در تهران اشاره کرد و افزود: امکان گسترده ای برای رشد و پیشرفت تهران در این همایش عرضه خواهد شد. این همایش افتتاحیه دارد اما اختتامیه نخواهد داشت و ادامه پیدا می کند تا فرصت ها در اختیار سرمایه گذاران قرار بگیرد.  

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفانه در دنیا کشورهایی هستند که نگاه و توجهشان به سرمایه سایر کشورهاست و به دنبال بهره کشی و استثمار هستند. این کشورها تریبون دار و به دنبال استمرار این استثمار هستند و دیگران را با سراب و داشته های بی بنیان دلخوش می کنند، در ایران اسلامی توجه ما این است که اگر دست دوستی به ملتی می دهیم داشته های خود را در طبق اخلاص قرار دهیم و این برای ما ظرفیتی خلق می کند که بتوانیم داشته ها را به روز رسانی کرده و بتوانیم از داشته ها و سرمایه های دیگران بیاموزیم و بهره بگیریم.

وی با اشاره به مواجهه با بدخواهان ایران در ایجاد ناامیدی، تصریح کرد: همه ما تلاش می کنیم که امید را در جامعه زنده نگه داریم و امروز که توفیق ما ایجاد کارآمدی و الگوی درست است. تلاش می کنیم از تمام ظرفیت ها و ساختارها برای نو شدن و ارتقاء استفاده کنیم که در این زمینه نقش رسانه ها ویژه و ممتاز است.

شهردار تهران در ادامه به قدمت هفت هزار ساله آثار کشف شده در تهران پرداخت و افزود: این قدمت راه را به جایی برده که از ۲۶۴ سال قبل تا کنون تهران پایتخت ایران با تمدن کهن شد.

وی تأکید کرد: ما امروز مفتخریم که میزبان نمایندگان ۱۵ کشور و پنج سازمان بین المللی هستیم و مفتخریم که آینده را با هم بسازیم. یکی از ویژگی های جهان امروز این است که مردم کشورها باید دست به دست هم بدهند و بر محور فرهنگ، دانش، علم و فناوری و پیشرفت بتوانند آینده بهتری را بسازند. شرایط جهان به سمت سختی می رود تنگناهای بشری افزایش پیدا می کند و چه بهتر که دولت ها و عناصر برخواسته از ملت ها دست به دست هم بدهند تا آینده بهتری را بسازند.

زاکانی با بیان اینکه خود را آماده کردیم که آموزه های خوبی را برای پیشرفت کسب کنیم، یادآور شد: ما داشته های فراوانی در تهران داریم که در اختیار سایر کشورها قرار خواهیم داد.

شهردار تهران گفت: توانمندی های فراوانی داریم که امیدواریم در اختیار شهرهای خواهر خوانده قرار گیرد و شرایط بهتری برای رشد بشری خلق کنیم.

وی ادامه داد: نوع نگاه به مردم ایران در حاکمیت نوین اسلامی نکته ای است که مورد توجه است. ما مردم را صاحب صلاحیت، رشد و قابلیت می دانیم و خواست مردم را برای خود امری قطعی برای حرکت و مسیر پیش رو می دانیم؛ مردم سالاری دینی به معنای محور قرار دادن مردم و بهره مندی از نظرات و توانمندی آنها در تمام عرصه ها یک اصل و راهبرد اصلی و جدی است.

زاکانی با بیان اینکه برخی این موضوع را دنبال می کنند که با نگاه غلط سرمایه ها را به یغما ببرند، یادآور شد: در ایران مردم آقا و بزرگ مسئولین به شمار می روند.

شهردار تهران با بیان اینکه ما وجه داخلی خود را بر مبنای تکیه بر مردم آغاز کرده ایم، گفت: در منزلگاه سوم به نخبگان مردم رسیده ایم. آنچه برای ما قدرت ایجاد می کند، علم است؛ بنابراین با وجود تمام تحریم های ظالمانه، بر اساس بیانات مقام معظم رهبری مسیر ما حرکت بر محور نخبگان و رشد علمی بوده است.

وی  افزود: نخبگان ما نماد و نمودی در شرکت های دانش بنیان دارند و گوشه ای از توانمندی های خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌اند.

برچسب‌ها شهر تهران شهرداری تهران علیرضا زاکانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران شهرداری تهران علیرضا زاکانی شهر تهران شهرداری تهران علیرضا زاکانی شهردار تهران توانمندی ها سایر کشورها داشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واقعیت آتش سوزی پایانه شرق/ ازبین رفتن جان شهروندان در سایه نبود HSE

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر گفت: پنجشنبه هفته گذشته حادثه تلخی در پایانه شرق در دست ساخت رخ داد و متاسفانه در اثر این حادثه ۶ نفر از اتباع افغانستانی و کسانی که برای کار به تهران آمده بودند جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز با سوختگی شدید در بیمارستان بستری است و ظاهراً حال خوبی ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور دویست و بیست نهمین جلسه شورای شهر تهران و با اشاره به حادثه آتش سوزی در پایانه شرق تهران گفت: پنجشنبه هفته گذشته حادثه تلخی در پایانه شرق در دست ساخت رخ داد و متاسفانه در اثر این حادثه ۶ نفر از اتباع افغانستانی و کسانی که برای کار به تهران آمده بودند جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز با سوختگی شدید در بیمارستان بستری است و ظاهراً حال خوبی ندارد.

وی ضمن اشاره به سایر حوادث تلخی که در دوره مدیریت ششم شهری تهران رخ داده است اظهار کرد: حادثه فوت دو کودک در استخر، مجروح شدن کودکان در اثر ترکیدن بالن و حادثه افتادن یک کودک در چاه نتیجه نبود آموزش‌های شهروندی و HSE است.

تشکری هاشمی ضمن عرض تسلیت به خانواده افرادی جان خود را در حادثه آتش سوزی پایانه شرق از دست داده‌اند گفت: تقاضای بنده از شهردار و شهرداری تهران این است که در تبلیغات محیطی به آموزش‌های شهروندی توجه بیشتری داشته باشند و HSE را در تمام پروژه‌ها رعایت کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: متاسفانه کمتر می‌بینیم که شهرداری تهران از ابزار‌های لازم و متخصصان برای آموزش‌های شهروندی استفاده کند، باید HSE در پروژه‌های شهری به عنوان بخشی از الزامات مد نظر قرار گیرد و ابزار‌ها و امکانات مورد نظر در کارگاه‌ها برای مبارزه با چنین حوادثی فراهم شود.

دیگر خبرها

  • تبادل تجربیات حمل‌ونقل همگانی اصفهان و سن‌پترزبورگ
  • ژاوی: همه این بی‌عدالتی را دیدند، بهتر از رئال بودیم
  • طرح رصد باید تبدیل به گفتمان نیرو‌های انقلاب در مدیریت شهری شود/ انجام یک پروژه کوچک به خواست مردم به اندازه یک کلان پروژه تاثیر گذار است
  • واقعیت آتش سوزی پایانه شرق/ ازبین رفتن جان شهروندان در سایه نبود HSE
  • از بین رفتن جان شهروندان در سایه نبود HSE
  • واقعیت آتش‌سوزی پایانه شرق/ از بین رفتن جان شهروندان در سایه نبود HSE
  • مردم استان تهران طی ۴ روز آینده از توقف در حاشیه رودها خودداری کنند
  • مردم استان تهران ۴ روز آینده از توقف در حاشیه رودها خودداری کنند
  • مردم استان تهران طی ۴ روز آینده از توقف در حاشیه رود‌ها خودداری کنند
  • ممنوعیت توقف مردم تهران طی ۴ روز آینده درحاشیه رودخانه