Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرلشکر محمد باقری روز دوشنبه در همایش پرچمداران دین و اندیشه کردستان در سنندج اظهار داشت: امروز در میانه آتشی که در خاورمیانه وجود دارد، ما در کشتی امنی قرار داریم و این مهم مقدمه و پیش نیاز هر گونه فعالیت اقتصادی و پیشرفت و اقدامات فرهنگی و اجتماعی است که با همت نیروهای مسلح و یاری مردم بدست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امنیت امروز کردستان تقریبا در کشور مثال کمتری دارد، اضافه کرد: امنیت استان در بسیاری از شاخص ها نسبت به سایر استان های کشور وضعیت بهتری دارد.

سرلشکر باقری ادامه داد: در ۴۳ سال گذشته بارها و بارها این تجربه را دیده ایم که در هر دوره ای به روشی و تاکیتکی با سرمایه گذاری عظیم و توطئه تلاش کردند وحدت و همدلی مردم ما در این خطه ارزشمند را تبدیل به تفرقه، تشتت و دشمنی ودرگیری کنند و منافع خودشان را که با استثمار و چپاول در ایران داشتند، ادامه دهند.

وی اظهار داشت: اما مردم عزیز کردستان و روحانیت معظم در راس آنها و مهاجران و یاران این استان در سراسر کشور به کمک امنیت کردستان آمدند و توانستند امنیت پایدار را در این منطقه فراهم کنند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور خود در مقاطعی از دوران دفاع مقدس در کردستان به ویژه عملیات والفجر ۴ گفت: در آن برهه تاریخی به عینه دیدم که همه اقشار مختلف جامعه اعم از کرد و ترک و فارس و شیعه و سنی جان بر کف گذاشتند تا این سرزمین را حفظ کنند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه دشمن بعثی در دوران دفاع مقدس با حملات مکرر و سلاح شیمیایی علیه مردم اقدام کردند، افزود: گروه های ضد انقلاب با صدام ملعون همراهی کردند و سعی داشتند این سرزمین را ناامن کنند اما رزمندگان این سرزمین توطئه آنان را ناکام گذاشتند. 

وی یادآور شد: بعد از آن دشمنان در دهه ۷۰ توطئه ها و ترورهای متعدد انجام دادند اما قوای اسلام تهاجم ضد انقلاب را که در سرزمین همسایه یعنی کشور عراق، سرکوب و منکوب کردند و آنان تعهد کتبی بر رعایت امنیت کشور دادند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در دهه ۸۰ نیز به نحو دیگر و گروه دیگری امنیت کشور را به خطر انداختند اما هر بار با همدلی و برادری و شجاعت و تبعیت بی نظیر از تدابیر و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی این امنیت حفظ شد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه کردستان در شرایط خاصی قرار دارد، افزود: این استان متاثر از مرز مشترک کشور همسایه است، منطقه ای(اقلیم کردستان عراق) که دولت مرکزی عراق بر آن حاکمیت نداشته و توجه چندانی به امنیت آنجا و سرزمین ما ندارد.

وی یادآور شد: شاهد بودیم در ماه های گذشته پایگاه رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق توسط موشک های سپاه پاسداران مورد هدف قرار گرفت و خودشان اعتراف کردند که تلفات داده اند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اقلیم کردستان محلی برای استقرار و آموزش گروه های تروریستی و رژیم صهیونیستی و اعزام جاسوس به ایران تبدیل شده است، ادامه داد: مرزهای کردستان با کشورهای همسایه باید آورده اقتصادی چشمگیری برای مردم داشته باشد و این وضعیت به کمک سپاه و نیروهای مسلح و مسوولان و مردم در استان ایجاد شده است.

سرلشکر باقری اظهار داشت: ویژگی های جمعیتی استان، موجب طمع دشمنان برای ایجاد تفرقه شده است که البته با همکاری و همدلی مردم و حاکمیت این توطئه ها محقق نمی شود.

وی به تلاش جدی دولت از راس تا ذیل در جهت خدمت به مردم اشاره کرد و یادآور شد: طی چند ماه گذشته دولت شب و روز نشناخته و دائم در تلاش است بتواند از این امنیت برای توسعه زیرساخت ها و ارتقای معیشت و اقتصاد مردم اقدام کند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران سفر رهبری به استان را در سال ۱۳۸۸ نقطه عطفی در منطقه دانست و گفت: ایشان در این سفر بر لزوم تلاش نیروهای مسلح برای ایجاد امنیت پایدار مردمی تاکید کرد.

سرلشکر باقری شاخص های فعلی کشور را دستاورد فشارها و تحریم های ظالمانه دشمنان  و برخی ناکارآمدی ها و بی توجهی در دوران گذشته دانست و گفت: امیدواریم در دوران مسوولیت دولت و با کمک دستگاه های مختلف و ادارات با این امکانات عظیم طبیعی و انسانی در استانی مانند کردستان، این استان به جایگاه واقعی خود برسد.

سرلشکر باقری رییس کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در سفری ۲  روزه به کردستان سفر کرده است.

برچسب‌ها کردستان دفاع مقدس محمد باقری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان دفاع مقدس محمد باقری کردستان دفاع مقدس محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران سرلشکر باقری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز دشمن در حوزه اقتصاد پس از شکست در عرصه نظامی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با بیان اینکه دولت در عرصه نظامی نتوانسته اقدامی انجام دهد و قطعا تمرکز خود را بر حوزه اقتصاد قرار خواهد داد، گفت: قصد پلیس استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردمی برای برخورد قاطع با فساد است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی در بین پلیس‌های تخصصی نوپا است، گفت: بیش از چهار سال از عمر این پلیس می‌گذرد. شکلدهی این پلیس براساس منویات مقام معظم رهبری انجام شده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه مقام معظم رهبری شعارهای سال را براساس رشد تولید و اشتغال تنظیم کردند با این وجود به سایر بخش‌ها و الزامات توجه کردند.  پلیس امنیت اقتصادی براساس مجوز مقام معظم رهبری تشکیل شد. در گذشته این بخش به صورت پراکنده در بخش‌های مختلف پلیس وجود داشت.

وی افزود: به باور ما مجوز تشکیل پلیس امنیت اقتصادی براساس حساسیت ایشان برای رسیدگی به فساد و پرونده‌های اقتصادی صادر شد. احتکار، ارتشا، فرار مالیاتی، جرائم گمرکی، مالی، بانکی بازار سرمایه و سایر جرایم در چارچوب کار پلیس امنیت اقتصادی هستند. یکی از اقدامات ما این بود که همکاری مردمی را جلب کنیم.

رحیمی تاکید کرد: پلیس برای کمک گرفتن از ظرفیت مردمی شماره تلفن 096300 را در اختیار مردم قرار داد تا گزارشات خود را اعلام کنند.ضمن اینکه پلیس امنیت اقتصادی قصد دارد از ظرفیت‌های نهادهای مردمی استفاده کند.

دیدبان شفافیت و عدالت تجربیات خوبی در این زمینه دارد. همچنین مجموعه گسترده‌ای در استان‌ها وجود دارد. باید از این ظرفیت برای کمک به پلیس امنیت اقتصادی استفاده کنیم. براساس نشستی که در گذشته داشتیم، به پلیس امنیت اقتصادی استان‌ها اعلام کردیم که با دیده بانهای شفافیت و عدالت استانی ارتباط بگیرند. ما به ظرفیت این نهادهای مردم نهاد باور داریم.

تمرکز دشمن در حوزه اقتصاد پس از شکست در عرصه نظامی

وی با بیان اینکه باید باور داشته باشیم که دشمن در عرصه نظامی غلطی نمی‌تواند بکند، گفت: نمونه آن را نیز در عملیات اخیر و هوشمندانه نیرو‌های نظامی کشور شاهد بودیم. بنابراین حتما به سراغ مسائل اقتصادی خواهند آمد. کما اینکه شاهد بودیم در راس جنگ ترکیبی آنها تحریم قرار داشته است.

مردم نیز باید هوشیار باشند و پای کار بیایند. مصداق بارز این موضوع مجموعه‌های مردم نهاد از جمله دیدبان شفافیت و عدالت هستند. اتکای اصلی ما نیز به مردم است. در این بخش نیز ان‌شاءالله با همکاری مردم با موارد مختلف برخورد می‌کنیم. با توجه به شرایطی که وجود دارد با خطاها و فسادی که مشاهده می‌شود با کمک مردم برخورد خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: باید محکم در مقابل ماشین جنگی دشمن که در وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار دارد، بایستیم و برای این کار نیازمند تلاش هستیم. همکاری با مردم به ما کمک می‌کند تا بتوانیم با اقتدار در برابر فساد مقابله کنیم.

همکاری دیدبان شفافیت و عدالت با پلیس امنیت اقتصادی

احمد توکلی رئیس هیئت مدیره دیوان عدالت و شفافیت با اشاره به اینکه پلیس امنیت اقتصادی مامور شده است تا با فساد مقابله کند، گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است. با این وجود سازمان ها و نهاد های مامور در این زمینه، بعضاً به درستی کار خود را انجام نمی‌دهند. در سایر کشورها به ساز و کاری رسیدند که کاملا اسلامی است.

دولت‌های ما بیشتر از درآمد خود خرج می‌کنند. به همین دلیل مردم را دعوت کردند که بیاید کارهایی که به عهده دولت است را انجام دهند. سازمان‌های غیردولتی تشکیل شد که بخشی از کار دولت در حوزه‌های محیط زیست، سلامت اجتماعی و ... را انجام می‌دهند. گسترش مشکلات و محدودیت منابع دولت‌ها را وادار کرده است که به سمت ساختارهای جدیدی به نام سازمان های مردم نهاد بروند. این سازمان ها نه دولتی هستند و نه سیاسی. این نهادها کار می‌کنند ولی پول نمی‌خواهند چرا که تجاری نیستند.

وی افزود: این ایده عقلانی است و تجربیات خوبی نیز به دست آمده است. امروز تلاش می‌کنیم تا به نیروهای حاکمیتی کمک کنیم. این موضوع سبب شده است تا از سوی دیوان شفافیت و عدالت با پلیس امنیت اقتصادی همکاری کنیم. امیدوار هستیم تفاهم‌نامه‌ای که امروز امضاء می‌شود منشأ خیر باشد.

اطلاعات گزارشگران فساد خط قرمز است

نوری مدیرعامل دیوان عدالت و شفافیت نیز در این نشست گفت: فلسفه اصلی انعقاد تفاهم‌نامه، به تاکید مقام معظم رهبری به مسائه مردمی‌سازی است. در طول سال‌های پس از انقلاب جایی موفق شدیم که مردم حضور پیدا کردند. اگر در جنگ موفق شدیم به خاطر حضور مردم بود. همین تجربه در عرصه‌های دیگر نیز بروز داشته است. اگر یکی از مشکلات و آسیب‌های جامعه امروز فساد است، که مقام معظم رهبری در دهه هشتاد آن را اژدهای هفت‌سر نامیدند، به این دلیل است که شاید از ظرفیت مردمی به درستی استفاده نکردیم. اگر دستگاه‌های متولی مبارزه با فساد به بدنه مردمی متصل می‌شدند، قطعا به نتایج بهتری می‌رسیدیم.

امروز پلیس امنیت اقتصادی قصد دارد با یک انجمن مردم نهاد که از سال 1395 کار خود را آغاز کرده است همکاری کند. این نهاد طی این مدت در شناسایی و مقابله با فساد نقش داشته است. در یک پرونده پس از ورود ما، دستگاه اطلاعاتی نیز به عنوان بازپرس ورود کرده بود. مسئول پرونده گفته بود که بعضاً اطلاعات شما بالاتر است. مردم برای ارائه گزارش به ما راحت تر هستند.

نوری ادامه داد: خط قرمز دیدبان نیز گزارشگران هستند و به هیچ عنوان اطلاعات آنها افشا نمی‌شود. دیدبان شفافیت به صورت تخصصی کار می‌کند. به طور مثال کارگروه تخصصی گمرک، خدمات درمانی، و ... وجود دارد. وقتی در موردی از فساد به اطمینان برسیم ورود می‌کنیم. طبق ماده 66 آیین دادرسی کیفری به ما در حد مدعی العموم اختیار داده و ما نیز اقداماتی را انجام می‌دهیم. در گذشته توافق‌نامه‌های دیگر نیز امضا شده و توانستیم اقدامات خوبی را پیش ببریم. دیدبان در 29 استان دفاتر استانی دارد که می‌توانند با پلیس امنیت اقتصادی همکاری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکست جبران‌ناپذیر رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق
  • رئیسی: پیشرفت‌های نیروهای مسلح تحت مدیریت عالی رهبر انقلاب موجب ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور شده است
  • سپاه در برابر تهدیدات دشمن ایستاده است
  • وزیر نیرو:مدیریت بحران از وقوع خسارت جبران ناپذیر سیل جلوگیری کرد
  • نیروهای مسلح زینت ولایت، عزت دین و ضامن امنیت کشور هستند
  • ارتش باعث عزت دین و امنیت مردم است
  • ارتش در جمهوری اسلامی باعث عزت دین و امنیت مردم است
  • چین: سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
  • ارزیابی آمادگی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات با حضور سرلشکر باقری
  • تمرکز دشمن در حوزه اقتصاد پس از شکست در عرصه نظامی