Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-23@08:13:41 GMT

دبیرکل سابق ناتو مشاور زلنسکی شد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۵۳۹۱

دبیرکل سابق ناتو مشاور زلنسکی شد

آندرس فوگ راسموسن به عنوان رئیس یک هیئت مشاوره‌ای به کی‌یف رفت.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آندرس فوگ راسموسن، نخست‌وزیر سابق دانمارک و دبیرکل سابق ناتو به تازگی به عنوان مشاور ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین انتخاب شده است.

او در این منصب جدید، نخست از شهر ایرپین بازدید کرده و سپس در قالب هیئتی بین‌المللی به کی‌یف رفت تا با زلنسکی دیدار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است این هیئت کارشناسان، در حوزه «تضمین‌های امنیتی» اوکراین به زلنسکی کمک کنند.

این گروه که راسموسن در حال حاضر ریاست مشترک آن را برعهده دارد، از تعدادی از کارشناسان بین‌المللی در حوزه‌های سیاست جهانی، سیاست خارجه، دیپلماسی و آکادمیک تشکیل شده است. در میان دیگر اعضای این گروه می‌توان به کوین راد و کارل بیلدت، نخست‌وزیران سابق استرالیا و سوئد اشاره کرد.

راسموسن در توییتر نوشت، ملاقات با زلنسکی «باعث افتخار بود» و تاکید کرد که این گروه به گفت‌وگو درباره اقدامات لازم برای حمایت بیشتر جهان دموکراتیک از اوکراین پرداخت.

این دبیرکل سابق ناتو گفت: وظیفه این گروه این است که راه‌هایی برای فراهم کردن تضمین‌های بهینه امنیتی برای اوکراین بیابیم تا زمانی که شاید در آینده عضو ناتو شود. اوکراین هنوز این آرزو را دارد، اما وظیفه ما این است که ببینیم در حال حاضر چه اقداماتی برای تضمین امنیت اوکراین انجام دهیم.

این کارگروه اعلام کرد که به بررسی چگونگی کمک شرکای کی‌یف به «تقویت و بازسازی نیروهای مسلح اوکراین» برای پیشگیری از تهاجمات آتی پرداختند. در همین حال، راسموسن تاکید کرد که تعهد دیگر کشورها نمی‌تواند جایگزین توانایی‌های قدرتمند دفاعی خود اوکراین باشد.

راسموسن در سال ۲۰۰۹ به فعالیت خود به عنوان نخست‌وزیر دانمارک پایان داده و دبیر کل ناتو شد. پس از ترک این منصب در ۲۰۱۴ با کارنامه‌ای پرسش‌برانگیز - از جمله بمباران گسترده لیبی در ۲۰۱۱- به عنوان مشاور فعالیت داشته است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: تنش در مرز اوکراین و روسیه ، حمله روسیه به اوکراین ، ولودیمیر زلنسکی ، آندرس فوگ راسموسن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تنش در مرز اوکراین و روسیه حمله روسیه به اوکراین ولودیمیر زلنسکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف

پس از موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب بسته کمکی برای اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا وعده داد که کمک‌های مالی و نظامی به کی‌یف را سریعا افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، قرار است این لایحه کمکی امروز – سه‌شنبه – جهت امضا روی میز رئیس‌جمهور ایالات متحده قرار بگیرد؛ بسته‌ای که ماه‌ها به دلیل مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا درگیر وضعیت بن‌بست شده بود.

طبق گزارش راشا تودی، جو بایدن به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اطمینان خاطر داد و گفت پس از آنکه این لایحه جهت امضا به دستش برسد، ارسال کمک‌ها به اوکراین سریعا شروع خواهد شد.

کاخ سفید با اشاره به تماس روسای جمهور آمریکا و اوکراین اعلام کرد: «رئیس‌جمهور بایدن گفت که دولتش سریعا بسته‌های کمکی چشمگیر جدید را برای رفع نیاز‌های اوکراین در میدان نبرد و حوزه دفاع هوایی ارائه خواهد داد. رئیس‌جمهور بایدن هم‌چنین بر تعهد بادوام واشنگتن نسبت به حمایت از کی‌یف و دفاع از آزادی آن در برابر روسیه تاکید کرد.»

درحالیکه کاخ سفید جزئیات کمی را از تماس بایدن-زلنسکی به اشتراک گذاشت، اما رئیس‌جمهور اوکراین اشاره کرد که کی‌یف موشک‌های دوربرد دریافت خواهد کرد. آمریکا پیشتر نسخه‌ای از موشک‌های ATACMS خود را با برد ۱۶۵ کیلومتری ارائه کرده بود تا از تشدید تنش‌ها در صورت حمله نیرو‌های اوکراینی به اهدافی در عمق خاک روسیه جلوگیری کند. او گفت که محموله‌های جدید شامل «موشک‌هایی با برد ۳۰۰ کیلومتر» خواهد بود.

زلنسکی هم‌چنین از توافق امنیتی میان کی‌یف و واشنگتن خبر داد و گفت که چنین همکاری و قراردادی می‌تواند «الگویی واقعی» باشد.

دیگر خبرها

  • تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف
  • زلنسکی و احتمال مذاکره با روسیه!
  • قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود
  • ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد
  • ناتو: طرحی برای اعزام نیرو به اوکراین نداریم، اما مشاور نظامی در کی‌یف داریم
  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • زلنسکی: اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • استقبال زلنسکی از کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • زلنسکی: از کمک‌ها برای پایان‌عادلانه جنگ استفاده می‌کنیم
  • مشاور ناتو: غرب نمی‌داند چگونه به درگیری در اوکراین پایان دهد