Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریاض حداد» سفیر سوریه در روسیه گفت دمشق تصویر کاملی از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین برای حفاظت از منافع دفاعی مسکو را می‌بیند و علاوه بر این، مقامات سوریه بدون قید و شرط از اقدام مسکو حمایت می‌کنند.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «تاس» اظهار داشت: مایلم تاکید کنم که سوریه به طور کامل از تصمیم روسیه برای آغاز عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین با هدف حفاظت از امنیت ملی، حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور در برابر مزدوران و نئونازی‌هایی که از سراسر جهان به اوکراین سرازیر شده‌اند حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این دیپلمات سوری افزود: سوریه به خوبی از خطری که غرب در قبال روسیه ایجاد می‌کند، آگاه است. به گفته حداد، «امروزه روسیه با انبوهی از تهدیدات ناشی از غرب مواجه است». او گفت یکی از چالش‌ها «جنگ رسانه‌ای ساختگی و گمراه‌کننده با هدف تحریف حقیقت و تخریب وجهه این کشور در نزد مردم آن است».

سفیر سوریه تصریح کرد: ثانیاً مزدورانی هستند که با حمایت آمریکا و کشورهای غربی علیه روسیه می‌جنگند. این‌ها همان مزدورانی هستند که در سوریه با هدف تخریب زیرساخت‌ها و نهادهای دولتی آن و تابع کردن کشورهای دیگر و مردمانشان تحت هژمونی غرب، جنگیدند.

او در ادامه به محاصره اقتصادی همراه با تحریم‌های ناعادلانه که کشورهای غربی به طور یکجانبه علیه سوریه اعمال کردند، اشاره و تاکید کرد: امروز می‌بینیم که آن‌ها [کشورهای غربی] دوباره بازگشته‌اند و همان تحریم‌ها را علیه روسیه و مردمش اعمال کرده‌اند. سوریه و روسیه مشترکاً در مقابل این وقاحت و هژمونی غربی تحت هدایت آمریکا قرار گرفته‌اند.

اخیراً همچنین خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه گفت جمهوری عربی سوریه تصمیم گرفته استقلال و حاکمیت جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین را به رسمیت بشناسد.

پیش تر بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه اعلام کرد که روند به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را آغاز کرده و روسیه هم از این گام سوریه استقبال کرد.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند) با استناد به عدم اجرای توافقنامه مینسک توسط کی‌یف که برای اعطای وضعیت ویژه به مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین طراحی شده بود، نیروهای خود را به این کشور اعزام کرد. این اقدام بعد از به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونباس از سوی روسیه انجام شد.

مسکو از اوکراین خواسته رسماً خود را یک کشور بی‌طرف اعلام کند که هرگز به هیچ بلوک نظامی غربی نخواهد پیوست. کی‌یف اصرار دارد که حمله روسیه کاملاً بی‌دلیل بوده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در تماس تلفنی با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در خصوص کاهش تنش در منطقه و آتش‌بس غزه تلفنی گفتگو کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره قطر، در ادامه بیانیه وزارت امورخارجه قطر آمده است، بن عبدالرحمن همچنین نگرانی دولت قطر را از تحولات منطقه بیان کرده است.

وزارت امورخارجه قطر اعلام کرد که در این تماس تلفنی نخست وزیر قطر، همه طرف‌ها را به آرامش و خویشتن‌داری و حل اختلافات از طریق راه‌حل مسالمت‌آمیز دعوت کرده است.

این تماس تلفنی در پی بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه و حمله تنبیهی ایران به اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه صورت گرفته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

این موضوع واکنش‌های مختلفی در سطح مجامع بین‌المللی، دولت‌ها و ملت‌های جهان اسلام از جمله ایران و فلسطین بدنبال داشته است.

رژیم صهیونیستی ۱۳ فروردین برخلاف عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی، کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه را بوسیله هواپیما‌های جنگنده خود هدف موشک قرار داد که به شهادت چند تن از کارکنان این دفتر و مستشاران نظامی کشورمان منجر شد.

دیگر خبرها

  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • غرب واقعیت تعمیق دوستی باکو با مسکو و تهران را نمی بیند/ جمهوری آذربایجان هر روز به روسیه نزدیک تر می شود
  • مخبر: اگر اسرائیل مرتکب خطای دیگری شود، بشدت پاسخ می‌دهیم
  • پیام معاون رئیسی به اسرائیل: اگر مرتکب خطا شوید، به شدت پاسخ خواهیم داد
  • مخبر : اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • گروه۷: دارایی‌های روسیه تا زمان جبران خسارت اوکراین مسدود می‌ماند
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • عملیات «وعده صادق» مهمترین گام ضد اسرائیل بعد از انقلاب بود