Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دوشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان، محسن سعادت فر در حاشیه نشست هماهنگی‌های حقوقی مدیریت خشکسالی در شبکه های آبیاری شمال خوزستان گفت: بدلیل افزایش تخلفات بویژه در حوزه سرقت غیرمجاز آب و تخریب دریچه‌های آبیاری، حمایت‌های حقوقی و قانونی از مدیریت شبکه‌های آبیاری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به کاهش شدید منابع آبی و لزوم مدیریت خشکسالی افزود: افراد سودجو با انجام تخلف در واقع حق هزاران کشاورز سختکوش منطقه را پایمال می‌کنند که در شرایط خشکسالی ۲ سال اخیر نهایت همکاری را با مدیریت شبکه داشته‌اند. 
سعادت فر بیان کرد: در این نشست مقرر شد با هماهنگی دادستانی دزفول دریچه‌های آبیاری دارای تخلف گسترده مسدود شوند.
در پایان این نشست دادستان دزفول از چند مورد تخریب دریچه آبیاری در یکی از کانال های اصلی منطقه شرق شبکه آبیاری دز موسوم به E۳ (شاولی) بازدید کرد.

برچسب‌ها سرقت دزفول خوزستان سازمان آب و برق خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرقت دزفول خوزستان سرقت دزفول خوزستان سازمان آب و برق خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مصرف آب در کشت برنج با اجرای طرح قطره‌ای نواری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید بهرام اندرزیان با تاکید بر استفاده از دانش و تکنولوژی‌های جدید در کشاورزی بیان کرد: یکی از مهمترین چالش‌های کشت برنج در استان خوزستان حجم زیاد آب آبیاری مورد نیاز در روش‌های سنتی آبیاری غرقابی است که غالبا استان را با مشکل تامین آب کشاورزی و مدیریت زه‌آب مواجه کرده است.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده در راستای مصرف بهینه آب و افزایش راندمان اظهارکرد: یک طرح تحقیقاتی آزمایشی برای آبیاری در مزارع برنج اجرا شد و توانستیم با مصرف آب کمتر و استفاده از آبیاری قطره‌ای - نواری، بهره‌وری برنج را به سه برابر افزایش دهیم.

رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با انتقاد از روش غرقابی برای کشت برنج گفت: در این روش زمین پر از آب شده و عرصه به صورت منداب در می‌آید که با اشباع شدن خاک و تلفات ناشی از روان آب همراه است به گونه‌ای که این شرایط باعث نابودی مزارع و خاک خواهد شد.

اندرزیان اضافه کرد: با اجرای روش آبیاری قطره‌ای -نواری تلفات آب کاهش و عملکرد محصول بسیار مطلوب است.

وی گفت: این طرح در سطح حدود چهار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کارون اجرا و با توجه به نیاز گیاه، آب از طریق لوله‌های نصب شده در مزرعه در اختیار بوته گیاه قرار گرفته و حجم آب مصرفی به یک سوم کاهش می‌یابد.

رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان تصریح کرد: اگر در سیستم آبیاری معمول ۶۰ هزار متر مکعب آب مصرف شود در روش آبیاری قطره‌ای نواری میزان مصرف آب به حدود ۲۰ هزار متر مکعب کاهش می‌یابد.

اندرزیان با بیان اینکه این سیستم آبیاری در فصل زراعی قبل اجرا و امسال نیز تکرار می‌شود گفت: می‌توان سیاست‌های تشویقی در راستای کاهش مصرف آب اعمال کرد تا کشاورزان برای اجرای این طرح تشویق شوند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از تلفات محصول مربوط به پس از برداشت است ادامه داد: اگر کمباین نامناسبی برای برداشت محصول استفاده شود همه تلاش‌ها بی‌نتیجه خواهد ماند بنابراین باید شیوه‌های برداشت و کمباین‌های مناسب با تراکم مزرعه انتخاب شود.

رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان اظهارکرد: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی نسبت به گذشته افزایش یافته ولی تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله است.

بر اساس این گزارش، یکی از مهمترین چالش‌های کشت برنج در استان خوزستان حجم زیاد آب آبیاری مورد نیاز در روش‌های سنتی آبیاری غرقابی است که غالبا استان را با مشکلات زیاد تامین آب کشاورزی و مدیریت زه‌آب آن مواجه کرده است.

دیگر خبرها

  • ذخیره غیر اصولی آب به خاطر ترس از خشکسالی 
  • مشخص شدن دلیل کیفیت پایین نان خوزستان
  • ضریب اشغال تخت در بیمارستان تامین اجتماعی دزفول افزایش یافت
  • عرضه خارج از شبکه آرد در دزفول
  • بررسی مدیریت خشکسالی در شورای حفاظت از منابع آبی مازندران
  • فعال سازی دریچه شبکه آبیاری در «کورسا» / تحقق تقویت کشاورزی منطقه
  • اسلحه‌های مجوزدار در صورت استفاده غیرمجاز ضبط شوند
  • انهدام باند سارقان انبار کالا‌های ملوانی در گناوه
  • اجرای طرح آبیاری قطره‌ای - نواری در کشت برنج
  • کاهش مصرف آب در کشت برنج با اجرای طرح قطره‌ای نواری