Web Analytics Made Easy - Statcounter

عابدین خرّم روز دوشنبه در همایش بین‌المللی علمی تخصصی غدیر و گرامیداشت علامه امینی(ره) به مناسبت سالگرد عروج این علامه اظهارداشت: علامه امینی رسالت عظیم خود را در صیانت از حریم اسلام و تشیع، مبارزه با انحرافات و تحریفات و اثبات حقانیت امیرالمومنین علی(ع) تعریف کرد و با فعالیت ۱۸ ساعته در روز، مطالعه ۱۰ هزار کتاب و سفر به ممالک اسلامی، ضعف اندیشه‌ای مسلک‌های ناروا را مبرهن ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دائره‌المعارف الغدیر سرآمد تالیفات علامه امینی بود که حاصل مجاهدت‌های علمی و اعتقادی چهل ساله اوست، گفت: این اثر ماندگار، نموداری از تمام جوانب تشیع را در اختیار همگان گذاشت به طوری که هیچ یک از علمای طراز اول اهل سنت و ادبای عرب، نتوانستند ایرادی بر مستندات کتاب وارد کنند.

خرّم گفت: هدف از نوشتن الغدیر، دور کردن شیعه و سنی از هم نبود، بلکه قصد او رد کردن تهمت‌های ناروایی بود که به شیعه نسبت داده می شد و اهل سنت را از شیعه دور می‌کرد.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: علامه امینی تمام این اتهام های پوچ را با برهان و منطق قوی رد کرد و امیر مومنان علی (ع) را به همگان شناسانید.

وی اظهارداشت: در زندگی عالمانه و علمی آن فقیه برجسته و اسلام شناس می بینیم که همواره می کوشید حق اسلام و مسلمانان را ادا کند و از اشتباهات مغرضانه خاورشناسان پرده برداشت.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: آن عالم بزرگ همواره استعمار جهانی امپریالیسم را تهدیدی برای اسلام می دانست، از این رو همه را به مبارزه و عمل به تکلیف فرا می‌خواند تا شعله های حماسه تشییع فروکش نکند.

عبدالحسین امینی معروف به علامه امینی(۱۳۲۰-۱۳۹۰ق)، نویسنده کتاب الغدیر، فقیه، محدث، متکلم، مورخ، نسخه‌شناس و از علمای بزرگ شیعه در قرن چهاردهم هجری قمری بود. علامه امینی از ٢٢ سالگی برای تحصیل علوم اسلامی به نجف رفت و از سید ابوالحسن اصفهانی، میرزا محمدحسین نایینی، محمدحسین غروی اصفهانی و شیخ عبدالکریم حائری یزدی، اجازه اجتهاد دریافت کرد.

علامه امینی علاوه بر نگارش آثار مهم علمی، کتابخانه امیرالمؤمنین(ع) را در نجف تاسیس کرد که حاوی ۷۰ هزار نسخه خطی و ۵۰۰ هزار عنوان کتاب است. شهداء الفضیلة، «سیرَتُنا و سنَتُنا سیرةُ نبیِنا و سنتِه»، «تفسیر سوره حمد» و «أدبُ الزائرِ لِمَن یَمَّمَ الحائر» در شرح آداب زیارت امام حسین (ع) از دیگر آثار اوست.

علامه امینی ظهر جمعه، ۱۲ تیر ۱۳۴۹ش (۲۸ ربیع‌الثانی ۱۳۹۰ق) دار فانی را وداع گفت.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز استانداری آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز استانداری آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی تبریز استانداری آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی علامه امینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع سه هزار بسته معیشتی در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی به مناسبت ماه مبارک رمضان در قالب مرحله دوم رزمایش اطعام مهدوی، سه هزار بسته معیشتی به ارزش ۲۴ میلیارد ریال بین نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد منطقه ۳ تبریز توزیع شد.

همچنین ۱۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد، اهداء شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، امروز در مراسم توزیع این بسته‌ها اظهار کرد: با اعتبارات دولتی، امکان رفع نیاز‌های مستمندان امکان پذیر نیست و کمیته امداد باید با تجلی مشارکت مردم و خیران، نسبت به رفع این نیاز‌ها اقدام کند.

تراب محمدی ادامه داد: محرومان، جزو عائله انقلاب اسلامی هستند و کرامت آنها باید حفظ شود.

وی افزود: کمیته امداد، مولود انقلاب اسلامی است و رسالت تکریم محرومان را بر عهده دارد و از بدو تاسیس تاکنون، اقدامات چشمگیری در این عرصه داشته است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی به نقش پررنگ خیران در مبارزه با فقر اشاره کرده و گفت: کمیته امداد به تنهایی قادر به زیر پوشش قرار دادن همه نیازمندان نیست و خیران نقش برجسته‌ای در یاری رساندن به این نهاد دارند.

محمدی تاکید کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) محل اعتماد و تمرکز خیران بوده و مردم به این نهاد خدمت رسان اعتماد دارند.

دیگر خبرها

  • رویکرد جدید دانشگاه الزهرا برای نقش‌آفرینی استادان خانم
  • برگزاری اعتکاف علمی در ۲۴ مدرسه آذربایجان شرقی همزمان با تعطیلات نوروزی
  • ۲۰۰۰ بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی آذربایجان‌شرقی توزیع شد
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از پروژه‌های عمرانی مرند
  • افطاری جمعی از فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) تبریز با استاندار آذربایجان شرقی
  • انتصابات جدید در استانداری آذربایجان شرقی
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • پیام تسلیت امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از طرح‌های عمرانی مرند
  • توزیع سه هزار بسته معیشتی در تبریز