Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهل و پنجمین جلسه علنی شورای شهر مشهد ‌با مصوبه شهرداری در راستای مجوز رایگان به شرکت‌های دانش بنیان و بهره برداری از بلوار بصیرت در آینده نزدیک و تذکر رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورا نسبت به معرفی بناهای ناایمن سطح شهر ‌پیگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس،حسن موحدیان در آغاز چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، به تشریح مناسبت‌های پیش‌رو پرداخت و با گرامیداشت 14 تیرماه، روز «قلم»، اظهارداشت: این روز را به تمامی نویسندگان متعهد ایران و مشهد مقدس تبریک و تهنیت می‌گوییم و یاد و خاطره نویسندگان فقید از جمله مرحوم شهید «تشکری» را گرامی می‌داریم؛ انسان وارسته‌ای که توجه به هویت مشهد مقدس در آثار او پررنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بدنه شهرداری مشهد مقدس، نویسندگان توانمندی داریم که باید تلاش کنیم استعدادهای آنها شکوفا شود و زمینه رشد آنها فراهم آید.

وظایف شهرداری مشخص و در چارچوب قوانین تعریف شده است

موحدیان با گرامیداشت روز «شهرداری‌ها و دهیاری‌ها»، گفت: شهرداری، نهادی مبتنی بر مردم و برای خدمت به مردم است؛ نکته حائز اهمیت در این حوزه این است که وظایف سایر دستگاه‌های اجرایی نباید به عهده شهرداری واگذار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تاکید بر اینکه انتظارات از شهرداری باید براساس قانون و وظیفه ذاتی شهرداری باشد، تصریح کرد: در این حوزه تصور صحیحی نسبت به اختیارات و وظایف شهرداری وجود ندارد و دستگاه‌های مختلف انتظار دارند که شهرداری به تعهدات و وظایف آنها عمل کند.

موحدیان با بیان اینکه 11 ماه از فعالیت شورای ششم گذشته و در شرف یک‌سالگی فعالیت مدیریت شهری در این دوره هستیم، گفت: طی این مدت، فراز و فرودهایی داشتیم و بدنه مدیریت شهری شبانه روز تلاش کرد تا اقدامات خوبی شکل گیرد؛ نمونه بارز آن هم بازگشایی معابر پادگان ارتش بود.

«بولوار بصیرت» در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد

وی افزود: بازگشایی شبکه معابر پادگان ارتش، خواسته چندین ساله مردم مشهد مقدس بود؛ در آینده نزدیک هم «بولوار بصیرت» در حاشیه شهر بازگشایی می‌شود که باعث تحول در این منطقه خواهد شد.

موحدیان از برنامه‌ریزی برای ارائه گزارش مختصری از عملکرد کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر در جلسات علنی پیش‌رو خبرداد و تصریح کرد: بر همین اساس در این جلسه به تشریح اجمالی اهم اقدامات صورت گرفته و سیاست‌گذاری کمیسیون «خدمات‌شهری و محیط‌زیست» می‌پردازیم.

گزارش تسنیم از شورای شهر مشهد مقدس / احداث بوستان جهانشهر و شهربانو در اراضی پادگان/ مدیریت شهری پیگیر اختصاص اعتبارات ملی باشدگزارش شورای شهر/ از درخواست اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن در مشهد تا محکوم کردن فیلم عنکبوت مقدسگزارش شورای شهر/ از آغاز عملیات ساماندهی اراضی پادگان لشکر 77 ارتش تا نوسازی 700 دستگاه تاکسی در مشهد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: حوزه خدمات شهری مدیریت شهری در این دوره، اقدامات موثری در بحث استانداردسازی و مناسب‌سازی بوستان‌های سطح شهر داشته است؛ یکی از تاکیدات ویژه شورای ششم، توجه به ورزش و تفریح بانوان بوده که برهمین اساس، ایجاد بوستان‌های ویژه بانوان در دستورکار قرار گرفته.

موحدیان افزود: مناسب‌سازی بوستان‌های سطح شهر ویژه معلولان، ایجاد مدیریت واحد محیط‌زیست و توسعه پایدار، تهیه سند توسعه محیط‌زیست کلانشهر مشهد مقدس، ساماندهی مشاغل و تبلیغات محیطی، برپایی نمایشگاه گل‌وگیاه و ... از دیگر اقدامات شاخص صورت گرفته در مدت کمتر از یکسال اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم بازار میوه و تره‌بار مرکزی مشهد مقدس نیز هرچه زودتر به نتیجه برسد و افزود: از ابتدای فعالیت شورای ششم، سرانه فضای سبز شهری از 18.7 مترمربع به 18.9 مترمربع رسیده و 207 هکتار فضای سبز به مشهد مقدس اضافه شده است.

موحدیان با اشاره به عزم جدی مدیریت شهری برای توسعه کمربند سبز، گفت: تمامی این اقدامات با هزینه‌های زیادی محقق و اجرایی شده است؛ امیدواریم از این طریق بتوان هرروز آرامش و آسایش بیشتری را برای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی فراهم آوریم.

نیروی انسانی نیازمند توجه ویژه و جدی است/ تبعیض و تفاوت بین کارکنان باید از بین برود

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در نطق پیش از دستور خود بر لزوم توجه ویژه به نیروی انسانی تاکید کرد و خواستار اعمال نگاه یکسان به تمامی کارکنان بدنه مدیریت شهری شد.

وی افزود: باید توجه داشت که مدیریت شهری، زمانی موفق خواهد بود که نیروی انسانی با انگیزه، پرتلاش و پر توان داشته باشد؛ شهر نیز زمانی شاد و پرنشاط است که مدیریت شهری آن در انجام وظایف خود موفق عمل کند.یکی از وظایف مهم شورای شهر و مدیریت شهری، حمایت از نیروی انسانی بدنه شهرداری است و در هفته گذشته پس از بازدیدهای صورت گرفته باید اذعان کرد که وضعیت نیروی انسانی در مناطق و سازمان‌ها، تاسف‌بار است.

حاجی بگلو تصریح کرد: شهرداری مشهد مقدس، شهرداری توانمند است ولی متاسفانه در حوزه نیروی انسانی، توانمند نبوده‌ایم؛ بر این باور هستیم که شهرداری باید به حوزه‌های مختلف «مدیر» صادر کند و نه اینکه وارد کند.افرادی که در یک اتاق و حول یک میز مشغول خدمت‌رسانی هستند، با مدل‌های قراردادی مختلف به انجام وظیفه می‌پردازند.فردی با 15 سال سابقه کار، تبدیل وضعیت شده ولی نه تنها از این اتفاق خوشحال نشده، بلکه ناراحت نیز شده است؛ متاسفانه سنوات را برای این افراد محاسبه نمی‌کنند و لذا حقوق 8 میلیون تومانی آنها به 6 میلیون تومان تقلیل یافته است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، حقوق و مزایای بین افراد شاغل در یک مجموعه، متفاوت بوده که این امر برای نیروی انسانی شهرداری مناسب نیست؛ اگر قرار است که شهر و مدیریت شهری موفق عمل کند، ما باید به سرمایه‌انسانی خود به عنوان یک رکن اصلی، توجه ویژه داشته باشیم.وظیفه ما، حمایت از نیروی انسانی و تلاش در جهت حمایت از آنهاست. اخیرا برای تسهیلات چون رفاهیات، حق مناطق کم‌برخوردار،حق سرویس کارکنان، حق ناهار، اضافه‌کاری و ... حذف شده که نیازمند بازنگری است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان این مطلب که کارمند شهرداری نباید نگرانی از حیث حقوق، مزایا و رفاهیات داشته باشد و برماست که در جهت ارتقاء سرمایه انسانی گام برداریم گفت:نیروی انسانی، بازوی توانمند مدیریت شهری است و در این حوزه شاهد تصمیماتی از سوی معاونت مالی و پشتیبانی و معاونت برنامه‌ریزی شهرداری هستیم که بدون هماهنگی با شورای شهر اتخاذ می‌شود؛ پیش از هر اقدامی، تصمیم‌گیری در این خصوص باید در کمیسیون برنامه‌، بودجه، منابع انسانی و فناوری اطلاعات و همچنین کارگروه منابع انسانی شورای شهر مطرح شود.

وی افزود: نگرانی‌های امروز شهرداری و دغدغه‌های حوزه مالی و درآمد، نگرانی‌های ما هم هست؛ در سنوات گذشته 4 هزار نفر نیرو، بدون ضوابط و مقررات، جذب شده‌اند ولی امروز وظیفه اخراج و یا تعدیل حتی یک نفر از آنها را نداریم.نگاه شورای ششم، نگاه خروج کارمند و نیرو نیست، نگاه سیاسی نداریم و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

حاجی بگلو خاطرنشان کرد: از ظرفیت نیروی انسانی که 10 سال در بدنه شهرداری کار کرده و تجربه کسب نموده، باید به عنوان یک «مدیر» بهره بگیریم؛ اگر امروز اتفاقات بزرگی در شورای ششم رقم خورده، از جمله ساماندهی اراضی پادگان ارتش، ثمره تلاش‌های همین نیروی انسانی بوده است.این ظرفیت شهرداری مشهد مقدس است و لذا تقاضا داریم با تدابیر مناسب، مشکلات و نگرانی‌های نیروی انسانی را برطرف کنیم.

نسبت به معرفی بناهای ناایمن اقدام عاجل صورت گیرد

حسن کریمدادی، رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در تذکری خواستار اهتمام ویژه و اقدام عاجل شهرداری درخصوص معرفی بناهای ناایمن سطح شهر شد.

کریمدادی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری در خصوص پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه، مربوط به ساختمان‌های ناایمن است، اظهارکرد: یکی از نکات حائز اهمیت در این خصوص، افزایش و گسترش آموزش، آگاهی و فرهنگ ایمنی و آماده‌سازی مسئولان و مردم برای رویارویی با عوارض ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله و پدیده‌های جوی و اقلیمی است.

وی با تاکید بر لزوم از مدار خارج کردن ساختمان‌های فاقد ایمنی، گفت: با عنایت به پیام مقام معظم رهبری و تذکر ایشان در باب ساختمان‌های ناایمن، چنین بناهایی می‌تواند خطرات مضاعفی را برای عموم مردم ایجاد کند و صدمات جبران‌ناپذیری را وارد نماید.

کریمدادی با اشاره به تذکر اخیر مجید طهوریان عسکری، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در خصوص معرفی ساختمان‌های ناایمن، افزود: بعد از گذشت 2 هفته که درخواست رسیدگی و نظارت و معرفی ساختمان‌ها و اماکن غیرایمن مطرح شده، متاسفانه تاکنون هیچ گزارش یا پاسخی از شهرداری وصول نشده است.

وی تصریح کرد: به شهرداری تذکر می‌دهم که نسبت به این مهم توجه بیشتری داشته باشد و نسبت به معرفی و اطلاع‌رسانی محل‌های ناایمن شهری اعم از ساختمان‌ها، پاساژها و ... اقدام عاجل صورت دهد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران می‌‎توانند با رفع خطر کردن و اصلاح ایمنی این محل‌ها، از بروز حوادث احتمالی جلوگیری نمایند.

کریمدادی افزود: ضمن پیشگیری و کاهش خطرپذیری ناشی از حوادث در شهرها و افزایش ضریب ایمنی در ساخت‌وسازهای جدید از طریق مکان‌یابی، مناسب‌سازی و در بعضی موارد، خارج کردن اماکن پرخطر از مدار خدمت به مردم، نسبت به سلامت جامعه می‌توان قدم بزرگی برداشت.

مشروح مصوبات چهل و پنجمین جلسه علنی شورای شهر مشهد 

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در پایان چهل و پنجمین جلسه علنی شورای شهر به تشریح مصوبات این جلسه پرداخت و اظهارداشت: اولین دستورکار جلسه امروز به تغییر نام یکی از میادین و نامگذاری معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر اختصاص یافت.براساس این مصوبه، میدان صبا واقع در بلوار "حجت الاسلام شهید محمد اصلانی" به نام "حجت‌الاسلام شهید محمد اصلانی" تغییر نام یافت.

وی گفت: همچنین طبق مصوبه یاد شده، معبر فرعی "بنی‌هاشم 18" واقع در بلوار شهید رستمی 15 با حفظ شماره به نام شهید «غلامعلی قربانی»، معبر فرعی گاز 2 واقع در بلوار گاز با حفظ شماره به نام برادران شهید «علی‌اکبر و علی‌اصغر وطن‌دوست»، معبر فرعی "سردار شهید ابراهیمی" 21 واقع در بلوار طبرسی 38 با حفظ شماره به نام شهید «کاظم غلام‌زاده تدین» و معبر فرعی "شهید رضوی" 18 واقع در بلوار شهید رضوی با حفظ شماره به نام شهید «محمدحسین تجنگی» نامگذاری شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به تصویب لایحه «افراز پروژه مشارکتی علویه» توسط شهرداری، تصریح کرد: طبق این مصوبه، شهرداری مکلف است، حداکثر ظرف مدت 2 ماه پس از اجرایی شدن این مصوبه، نسبت به تحویل‌گیری واحدهای خود در این پروژه مطابق صورتجلسه افراز اقدام نماید.

شهرداری مشهد به شرکتهای دانش‌بنیان مجوز رایگان می‌دهد

حاجی‌بگلو از تصویب طرح «حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان» در چهل و پنجمین جلسه علنی خبرداد و گفت: در راستای حمایت از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در شهر مشهدمقدس، با توجه به تعریف فعالیت واحدهای فناوری و نوآوری مجاز به استقرار در کاربری مسکونی منطبق بر ضوابط و مقررات طرح تفصیلی حوزه جنوب غرب مشهد، شهرداری مکلف است در صورت ارائه مجوز قانونی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و یا متولیان قانونی دیگر توسط این شرکت‌ها، نسبت به صدور مجوز "استفاده از محل فعالیت" منطبق بر مصوبات شورای اسلامی شهر، بصورت رایگان اقدام کنند.

انتهای پیام/282

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ساختمان های ناایمن حفظ شماره به نام دانش بنیان شورای شهر مشهد واقع در بلوار نیروی انسانی شهرداری مشهد مشهد مقدس مدیریت شهری خدمات شهری ساختمان ها محیط زیست معبر فرعی حاجی بگلو شورای ششم شرکت ها سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید جانباز ۷۰ درصد در مشهد تشییع شد

به گزارش قدس خراسان، جانباز سرافراز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس «حاج ابوالفضل لطیف زاده» پس از تحمل سال‌ها رنج و درد دوران مجروحیت دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

مراسم تشییع این شهید جانباز از مهدیه مشهد مقدس واقع در خیابان امام رضا (علیه السلام)، به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد.

پیکر مطهر این شهید والامقام پس از طواف و اقامه نماز در حرم مطهر رضوی، به گلزار شهدای بهشت رضا (علیه السلام) مشهد مقدس منتقل و در جوار یاران شهیدش به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • ورود حدود ۸ میلیون مسافر نوروزی به مشهد مقدس
  • باید برای پیشرفت و اعتلای قم تلاش کرد
  • ورود بیش از ۷ میلیون زائر به مشهد مقدس
  • لایحه جامع منابع انسانی تهیه و مشخص شود
  • 14 فروردین؛ نخستین جلسه علنی شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۳
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • پیکر شهید جانباز ۷۰ درصد در مشهد تشییع شد
  • با عملکرد جهادی مدیریت شهری چتر خدمت بر سر همه محلات شهر گسترده خواهد شد
  • بزرگترین سفره افطار جهان به طول ۶ کیلومتر در مشهد مقدس 
  • تصویب دو لایحه شهرداری در نخستین جلسه علنی شورای شهر قزوین