Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستگاه قضائی سوئد به بهانه در اختیار نداشتن اتاق مناسب، اجازه ملاقات حمید نوری با خانواده‌اش را که از ۱۰ روز پیش به سوئد سفر کرده‌اند، سلب کرده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه؛ در حالی که 2 سال و هشت ماه از بازداشت حمید نوری توسط دستگاه قضائی سوئد می‌گذرد و روند دادگاه طولانی و 92 جلسه‌ای او نیز 2 ماه پیش به پایان رسیده، وی نه‌تنها همچنان در سلول انفرادی نگهداری می‌شود و به پزشک دسترسی ندارد، بلکه برای تماس یا ملاقات با خانواده خود نیز دچار محدودیت‌های شدیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی پرونده حمید نوری در آخرین جلسه دادگاه تأکید کرده بود؛ به موجب قانون، محدودیت‌های وی لغو می‌شود، اما نوری بعد از جلسه آخر دادگاه مجدداً به سلول انفرادی منتقل شد و تا 40 روز پس از آن هم امکان هیچ تماس تلفنی با خانواده را نداشت.

در حال حاضر نیز در حالی که همسر و دختر حمید نوری از 10 روز پیش در استکهلم به سر می‌برند و درخواست ملاقات حضوری با وی را دارند، دستگاه قضائی سوئد در یک اقدام عجیب اعلام کرده به دلیل نبود اتاق مناسب، فعلاً امکان این ملاقات فراهم نیست.

گفتنی است؛ حمید نوری در طول 60 روز گذشته تنها امکان 2 تماس کوتاه، کنترل شده و با حضور مترجم را با خانواده خود داشته و روند فشار و محدودیت‌های وی، در آستانه صدور حکم دادگاه به طور محسوسی افزایش یافته است.

اقدام جدید سوئدی‌ها در نقض حقوق شهروند ایرانی/ قطع ارتباط 20 روزه حمید نوری با خانواده

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قوه قضائیه زندان قوه قضائیه زندان حمید نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۷ هزار و ۲۷۰ ولادت در مازندران در ۱۴۰۲/مردمی سازی امور در جوانی جمعیت

ایسنا/مازندران استاندار مازندران، با تاکید بر اینکه مردمی سازی امور جوانی جمعیت باید در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: کمیته مردمی در ستاد جوانی جمعیت باید برنامه ریزی دقیق داشته باشد از ظرفیت دستگاه‌های دولتی هم استفاده کند.

سیدمحمود حسینی پور چهارشنبه ۸ فروردین در جلسه ستاد جوانی جمعیت با اشاره به اینکه لازم است آموزش از بخش اطلاع رسانی در حوزه جوانی جمعیت جدا شود تا فعالیت‌ها اثرگذارتر باشد، اظهار کرد: مسئولیت حوزه آموزش به دانشگاه علوم پزشکی مازندران واگذار شد و بخش اطلاع رسانی برعهده اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی می‌ماند.

وی با تاکید براینکه تشکل‌های رسانه‌ای استان مازندران باید در حوزه اطلاع رسانی جوانی جمعیت پای کار بیایند، افزود: لازم است موضوع جوانی جمعیت مردمی و از کارهای تکراری و نخ‌نما جلوگیری شود.

علت یابی وضعیت سالمندی در مازندران

حسینی پور با بیان اینکه علت یابی وضعیت سالمندی مازندران باید مورد بررسی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید در خصوص جوانی جمعیت شعار تعریف و تبدیل به گفتمان شود.

وی با بیان اینکه نقش بانوان در حوزه آموزش جدی گرفته شود، افزود: مباحث جامعه شناسی و روانشناسی از موضوعاتی است که در بخش آموزش باید به آن بیشتر توجه شود.

استاندار مازندران، با تاکید بر اینکه مردمی سازی امور جوانی جمعیت باید در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: کمیته مردمی در ستاد جوانی جمعیت باید برنامه ریزی دقیق داشته باشد از ظرفیت دستگاه‌های دولتی هم استفاده کند.

این مسئول بر ضرورت حضور افراد موثر و در جلسات شهرستانی هم فرمانداران به همراه اعضای این ستاد به صورت وبیناری در کارگروه‌های جوانی جمعیت تاکید کرد.

استاندار مازندران فعال بودن کمیته‌های ستاد جوانی جمعیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: بسیاری از مصوبات برزمین مانده است و کمیته‌ها باید از سخنرانی‌ها بپرهیزند و عملکرد خود را گزارش دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: درخصوص جوانی جمعیت در سطح کشور اقداماتی در حال انجام است و دبیرخانه آن در استان‌ها به اداره کل امور بانوان واگذار شد از این رو تمام دستگاه‌های اجرایی باید با این اداره کل هماهنگ باشند.

نفش دانشگاه‌ها در مسئله جوانی جمعیت

حسینی پور با اشاره به نقش اثرگذار دانشگاه‌ها در مسئله جوانی جمعیت گفت: دانشگاه‌ها در تولید علم باید پای کار باشند. هم چنین خوابگاه متاهلین در دانشگاه‌ها باید از سوی راه و شهرسازی با جدیت پیگیری شود.

وی فعال کردن معاونت اقتصادی به منظور دخیل کردن بانک‌ها در مسئله جوانی جمعیت را ضروری دانست و افزود: باید از ظرفیت‌های استان استفاده شود و تمام زیر ساخت‌های موضوع جوانی جمعیت مهیا شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید براینکه شرایط مسکن استیجاری با همت سرمایه گذاری بخش خصوصی توسط راه و شهرسازی باید مورد توجه جدی قرار گیرد، تصریح کرد: ایجاد مسکن از موضوعاتی است که باید به آسانی و بدون دغدغه در اختیار جوانان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جلسات جوانی جمعیت هر ۱۵ روز در استانداری باید برگزار شود، یادآور شد: از ۳ هزار و ۶۰۰ روستا در مازندران در هر روستا ۵ فرزند هدفگذاری شود و این موضوع باید از سوی کمیته‌ها مورد پیگیری قرار گیرد.

قوانین بر زمین مانده مسئله جوانی جمعیت

«فرشته پازکی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، نیز در این جلسه با تاکید براینکه ۷۳ ماده قانونی در خصوص جوانی جمعیت وجود دارد که در ۵ کمیته تقسیم شده است، اظهار کرد: یکی از ضعف‌های ما قوانین بر زمین مانده است باید در سال جدید بتوانیم ۷۳ ماده قانون را در این زمینه اجرا کنیم.

وی بخش آموزش را در توجه به جوانی جمعیت مهم و اثرگذار دانست و افزود: سبک زندگی اسلامی ایرانی موجب می‌شود تا جلوی سقط جنین گرفته و خانواده‌ها به فرزند آوری ترغیب شوند.

پازکی با تاکید براینکه دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری‌ها و راه و شهر سازی و غیره مکلف به تبلیغات محیطی در جهت جوانی جمعیت هستند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در بخش آموزش و مسائل پرورشی باید در زمینه جوانی جمعیت و تربیت اسلامی ایرانی برنامه  ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از اجرای طرح «فتحان» (فرزند تحول آفرین ایران) در خصوص جوانی جمعیت خبر داد و گفت: این طرح از جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های اجرایی جلوگیری می‌کند، مردم و دستگاه‌های اجرایی را در کنار هم قرار می‌دهد تا ۳۵ هزار موالید و ۲۱ هزار ازدواج را طی سال جاری در استان مازندران داشته باشیم.

«احسان آهنگر» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگ سازی درخصوص جوانی جمعیت در سال گذشته انجام شد، اظهار کرد: موضوعات جلسات فرهنگ عمومی شهرستانی، تدوین و انشتار۱۶ کتاب، برپایی نمایشگاه، جلسه با فعالان فضای مجازی، تولیدات رسانه‌ای، برگزاری کارگاه حس خوب زندگی برای خانواده دانش آموزان و مربیان و کارکنان ادارات، نصب تابلوهای بیلبوردی، ۱۵ جشنواره، برنامه رادیویی و تلوزیونی و سایر فعالیت‌های فرهنگی به موضوع جوانی جمعیت در سطح استان اختصاص یافت.

«علی دیوسالار» مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز گفت: طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سه پویش عید سعید فطر، غدیر و مهدویت انجام شد.

وی با بیان اینکه ۸۷۳ خانواربرای مسکن ثبت نام و تامین زمین انجام شد، گفت: ۳۷۷ قطعه زمین در ۱۶ شهرستان به آن دسته از خانواده‌هایی که دارای ۳ فرزند شدند واگذار شد،

دیوسالار یادآور شد: دولت در سال جاری در نظر دارد خانواده‌ای که فرزند چهارم را به دنیا بیاورند در زمینه مسکن حمایت کند.

دیوسالار با بیان اینکه برای تبیین طرح حمایت از خانواده‌های ۴ فرزندی از طریق رسانه ملی برنامه و فیلم کوتاه ساخته می‌شود، افزود: طرح جوانی جمعیت مطابق با طرح ملی مسکن در حال پیشرفت است.

۲۷ هزار و ۲۷۰ ولادت در مازندران

«مجتبی فاطمی» مدیرکل ثبت احوال مازندران نیز اعلام کرد: از ابتدای سال گذشته تا تاریخ ۶ فروردین امسال ۲۷ هزار و ۲۷۰ واقعه ولادت در ثبت احوال مازندران به ثبت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «حمید نوری»؛ ۱۶۰۰ روز بازداشت غیرقانونی در بهشت گردشگران
  • وکیل خانواده مهران سماک: دادگاه نظامی یک قزوین هم حکم قتل عمد و مجازات قصاص را برای متهم پرونده صادر کرد
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای تشدید بارش ها در کشور
  • صدور حکم قصاص برای قاتل مهران سماک!
  • ثبت ۲۷ هزار و ۲۷۰ ولادت در مازندران در ۱۴۰۲/مردمی سازی امور در جوانی جمعیت
  • صدور حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک
  • نگرانی شریعتمداری از احضار احمدی نژاد به دادگاه: حالا چرا اینقدر عجله؟!
  • نگرانی حسین شریعتمداری از احضار احمدی نژاد به دادگاه : حالا چرا اینقدر عجله؟ چرا بلافاصله بعد از انتخابات؟
  • نماینده مجلس: برخورد مقتدر با مفسدین اقتصادی اثر بازدارندگی بر جامعه دارد
  • انتصاب سرپرست اداره‌کل امور زنان و خانواده استانداری قم