Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از اقدام لندن در برگزاری مذاکرات رو در روی تجاری با یک مقام ارشد تجاری تایوان، پکن هشدار داد که این جزیره خودگردان "بخش جدایی‌ناپذیر چین" به شمار می‌رود.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل وب‌سایت پولیتیکو، مذاکره‌کننده تجاری اصلی تایوان در اواسط ژوئن با همتای انگلیسی خود برای مذاکره درباره تجارت دوجانبه و برای دریافت توصیه‌هایی در مورد تلاش تایپه برای پیوستن به بلوک تجاری ۱۱ عضوی موسوم به "توافق جامع و ترقی‌خواه برای شراکت ترانس پاسیفیک" (CPTPP) ملاقات کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بعد از ملاقات جان دنگ، مذاکره‌کننده تجاری اصلی تایوان با مقام‌های انگلیسی، پکن به جهت‌گیری سیاسی لندن تاخت. سخنگوی دیپلماتیک چین گفت: تایوان بخش جدایی‌ناپذیر چین است و یک "کشور" که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده باشد، به حساب نمی‌آید. حزب کمونیست چین، اتحاد دوباره با تایوان را یک هدف سیاسی مهم تلقی می‌کند.

به گفته سخنگوی دفتر نمایندگی تایپه در انگلیس، جان دنگ در جریان سفر به لندن بین ۱۶ تا ۱۸ ژوئن با مقام‌های تجاری و اقتصادی دولت انگلیس ملاقات کرد. این سخنگو در گفت‌وگو با پولیتیکو تایید کرد که مذاکرات آنها موضوعاتی مثل روابط تجاری و توافق جامع و ترقی‌خواه برای شراکت ترانس پاسیفیک را پوشش داده است.

وزارت تجارت انگلیس هم ملاقات جان دنگ با مقام‌های تجاری و اقتصادی انگلیسی را تایید کرد اما جزئیاتی از ملاقات آنها بیان نشده است. تایپه و لندن در حال کار روی روابط تجاری خودشان هستند و تایوان همچنین به دنبال دریافت توصیه از انگلیس است چون می‌خواهد به پیمان سی‌پی‌تی‌پی‌پی بپیوندد. ‌

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: تایوان ، چین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تایوان چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان سفارت رژیم صهیونیستی در لندن، «خیابان نسل‌کشی» نام‌گذاری شد

فعالان حقوق بشر از سازمان عفو بین الملل با نصب پلاکاردی نمادین در خیابان نزدیک سفارت رژیم صهیونیستی در لندن، این خیابان را «خیابان نسل‌کشی» نامیدند و علت این اقدام خود را یادآوری جنایات این رژیم در غزه به جهانیان اعلام کردند.

«تام گوها» یکی از فعالان سازمان عفو بین الملل در گفتگو با خبرنگاران درباره نصب این پلاکارد نمادین، گفت: مقامات اسرائیلی باید بدانند که موضوع محاکمه آنها به خاطر نسل کشی جدی است و باید این موضوع را جدی بگیرند.

براساس این گزارش، اعضای سازمان عفو بین الملل در لندن اعلام کردند که نامه‌ای با امضای «ساشا دشموک» مدیر اجرایی سازمان عفو بین‌الملل انگلیس به سفارت رژیم صهیونیستی خواهند فرستاد و درباره تداوم جنایات این رژیم در غزه به دیپلمات‌های صهیونیست هشدار خواهند داد.

پیشتر «اگنس کالامار» مدیر سازمان عفو بین‌الملل نیز با استقبال از قطعنامه سازمان ملل درباره توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، خواستار توقف فوری بمباران وحشیانه این رژیم و برقراری آتش‌بس پایدار در منطقه شد.

کالامار دوشنبه شب در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: اسرائیل باید فورا بمباران وحشیانه غزه را متوقف و ارسال کمک‌های بشردوستانه را تسهیل کند.

مدیر سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد: جامعه بین‌المللی اکنون باید بازی سیاسی را کنار بگذارد و با اطمینان از اینکه این قطعنامه راه را برای آتش‌بس پایدار هموار می‌کند، نجات جان انسان‌ها را در اولویت قرار دهد.

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه جنگ علیه این باریکه، روز دوشنبه ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ (۲۵ مارس ۲۰۲۴) در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید.

جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، باوجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پدرخوانده هوش مصنوعی کیست؟!
  • این کشور کوچک پدرخوانده هوش مصنوعی است
  • هشدار جدی مقام بلندپایه نظامی ایران به دشمنان؛ در جنگ نرم و فضای مجازی دستتان را کوتاه می کنیم
  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • ۱۰ چالش کلیدی میان چین و آمریکا در ۲۰۲۴
  • لندن: باختن جنگ از پوتین غیرقابل‌تصور است
  • فرار انگلیس از شکست مقابل بلژیک در لندن/ پیروزی آلمان و فرانسه و شکست پرتغال + فیلم
  • خیابان سفارت رژیم صهیونیستی در لندن، «خیابان نسل‌کشی» نام‌گذاری شد
  • آسانژ دادگاه تجدیدنظر را برد