Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسروی اسفزار به تذکرهای مکرر خود به دولت در مورد گرانی‌ها اشاره کرد و گفت: سیر نزولی تورم با واقعیت جامعه تطابق ندارد و باید قیمت ها کنترل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حسین خسروی اسفزار امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک اعیاد بزرگ ماه پر خیر و برکت ذی الحجه، اظهار کرد: تبلیغ و توسعه فرهنگ دینی و تبیین مکتب علوی در جامعه جزو وظایف رسانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملکرد دو ساله مجلس یازدهم در حوزه قانونگذاری

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در ادامه با ارائه گزارش عملکرد ۲۵ ماهه از فعالیت در مجلس یازدهم برای قانونگذاری، گفت: در این مدت قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و‌ کار در مجلس تصویب شد و به تعبیری امضاهای طلایی آرام آرام در حال حذف شدن است.

وی به تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو و اجازه واردات خودرو اشاره کرد و افزود: همچنین در این دوره از مجلس قانون جهش تولید مسکن تصویب شد چون مسکن جزو مسائل پیشران اقتصاد کشور است، امروز می بینید با کمال تاسف پولی که مردم زمانی می توانستند با آن خانه بخرند باید برای رهن و اجازه پرداخت کنند.

خسروی اسفزار ادامه داد: در قانون جهش تولید مسکن شرایط لازم برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون مالیات بر خانه های خالی، گفت: بنا بر آمار غیررسمی حدود ۲ میلیون تا ۲ و میلیون و ۶۰۰ هزار خانه خالی در سطح کشور شناسایی شده است که به نوعی احتکار محسوب می شود و معلوم است که با این وضعیت اجاره ها سر به فلک می کشد و برای همین مجلس قانون مالیبات بر خانه های خالی را تصویب کرد اما باید سامانه املاک نیز فعال شود و دولت هم همکاری کند.

زمان دقیق اجرای رتبه بندی معلمان اعلام شود

وی با بیان اینکه رتبه بندی معلمان به مدت ۱۰ سال معطل مانده بود و مجلس یازدهم کمک کرد تا این لایحه معطل مانده تصویب شود، افزود: امیدواریم این قانون زودتر اجرایی شود و معلمان عزیز بیش از این معطل نشوند و در تذکر شفاهی از وزیر آموزش و پرورش نیز درخواست کردم زمان دقیق اجرای رتبه بندی معلمان را اعلام کند.

خسروی اسفزار در ادامه تصویب کلیات ساماندهی کارکنان دولت، کلیات طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را از دیگر فعالیت های نمایندگان در مجلس یازدهم ذکر کرد.

استیضاح وزاری دولت سیزدهم زود است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح ابزارهای نظارتی مجلس شامل تذکر شفاهی، تذکر کتبی، سؤال از وزرا و رئیس جمهور، استیضاح، تحقیق و تفحص گفت: در بُعد نظارتی نیز نمایندگان از ابتدای شروع مجلس یازدهم پنج هزار و ۵۸۹ تذکر کتبی و شفاهی برای ساماندهی امور و حل مشکلات مردم به مسئولان و متولیان امر داده‌اند.

وی با بیان اینکه در آخرین مورد بحث استیضاح آقای فاطمی امین وزیر صمت مطرح شد ولی به واسطه طرح تفکیک وزارت صنعت و معدن و تجارت این مورد فعلاً متوقف شد، افزود: من معتقدیم استیضاح در دولت سیزدهم زود است و حداقل باید یکسال از عمر دولت بگذرد.

خسروی اسفزار یادآور شد: مطابق مصوبه هیات رئیسه مجلس روزهای سه شنبه دستور کار صحن با قرائت گزارش و اقدامات نظارتی کمیسیون های تخصصی و نمایندگان آغاز می شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: سه شنبه هفته گذشته در نطق کوتاهی خطاب به رئیس جمهور گفتم که صادق الوعد باشید و برای وعده‌هایی که به مردم می دهید زمان مشخص کنید.

وی به تذکرهای مکرر خود به دولت در مورد گرانی‌ها و ارائه پیشنهاداتی در این زمینه اشاره کرد و گفت: سیر نزولی تورم با واقعیت جامعه تطابق ندارد و باید قیمت ها کنترل شود.

 

پیگیری های مستمر برای حل مشکلات حوزه انتخابیه و استان

خسروی اسفزار به فعالیت هایش در حوزه انتخابیه شهرستان ها اشاره کرد و افزود: از ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۰ تاکنون ۲۱۲ نشست با مردم و مسئولان برگزار شده است و همچنین سه هزار و ۴۰۰ نامه مردم به دفتر نماینده ارجاع شده و ۹۰۰ نامه برای حل مشکلات مردم به مسئولان مربوطه ارجاع کردیم و ۵۴۸ مورد نامه هم در سطح ملی پیگیری شده است و از ابتدای امسال نیز ۱۶ مورد تذکر در قالب‌های مختلف به مدیران و مسئولان داشته‌ام.

وی در ادامه به انجام دهگردشی برای بررسی مشکلات مردم در روستاها، پیگیری مستمر برای مسائل درمانی، ارائه پیشنهادات برای بودجه، مکاتبه برای تأمین تجهیزات درمانی، پیگیری موردی حل مشکلات مردمی، درخواست و مکاتبه برای اختصاص اعتبار برای پروژه های نیمه تمام ورزشی، پیگیری فعال سازی بازارچه های مرزی، پیگیری موضوع تأمین آب برای استان اشاره کرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با گلایه از تأخیر در تکمیل پروژه بیمارستان خوسف، تصریح کرد: رسانه‌ها به درستی از این موضوع به عنوان پیر پروژه در خراسان‌ جنوبی یاد می‌کنند و من نیز بارها چرایی روند کند این پروژه را پیگیر شده‌ام.

موافقت بنیاد مستضعفان برای محرومیت‌زدایی از خوسف

وی به پیگیری برای حل مشکل چندین ساله زمین های پادگان ۰۴ بیرجند اشاره کرد و گفت: یکی از علت های روند طولانی این امر تغییر مسئولان(استانداران) در این مدت بوده است اما مرتب پیگیری کردم و آخرین خبر از قول معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مربوط به ششم تیرماه است که اگر اختلاف مالی ارتش و راه و شهرسازی برطرف شود تعیین تکلیف این زمین ها کمتر از یک ماه نهایی خواهد شد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث پیگیری برای اتمام دوباندسازی جاده بیرجند- قاین هنوز وعده هایی در این زمینه محقق نشده است و آخرین مرتبه‌ای که این موضوع را تذکر دادم در سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به خراسان‌جنوبی بود که درخواست کردم برای اتمام این پروژه زمان قطعی اعلام شود.

خسروی اسفزار از رایزنی و پیگیری برای ورود بنیاد مستضعفان برای محرومیت‌زدایی از خوسف خبر داد و گفت: از مسئولان بنیاد مستضعفان درخواست کرده‌ایم که خوسف را به عنوان یک منطقه خاص و ویژه برای سرمایه‌گذاری و محرومیت‌زدایی ببینند که قبول کردند امیدواریم در اجرا هر چه سریعتر عملیاتی شود.

در عزل و نصب‌ مدیران دخالت مستقیم نمی‌کنم

وی در ادامه متذکر شد: من به عنوان نماینده مجلس با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب به هیچ وجه در عزل و نصب‌ها دخالت مستقیم نمی‌کنم و اگر کسی سندی قطعی از دخالتم در عزل و نصب‌های مسئولان اجرایی استان ارائه دهد از نمایندگی مجلس استعفا می‌دهم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نماینده مجلس کارش اجرایی نیست و اگر در این روند قرار بگیرد از کار اصلی خود که قانون گذاری و نظارت است باز می ماند و این آسیب است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم بیرجند بنیاد مستضعفان محرومیت زدایی خسروی اسفزار مجلس یازدهم مشکلات مردم حل مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر

خوزستان - نماینده مجری طرح‌های بنیاد علوی در خوزستان گفت: این بنیاد در راستای خدمات رسانی و محرومیت زدایی تا کنون ۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری برای آبرسانی به روستاهای محروم در خرمشهر عملیاتی کرده است.

حبیب شیعه‌زاده اظهار کرد: بنیاد علوی ۳۰ کیلومتر لوله پلی اتیلن با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد شبکه آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر را خریداری و به آبفا این شهرستان اهدا کرد.

وی  در گفتگو با ایرنا افزود: این طرح آبرسانی شامل احداث ۳۰ کیلومتر خط آبرسانی با قطر ۲۵۰ میلیمتر است که با اجرایی شدن آن افت فشار و تنش آبی در تابستان و پیک مصرف مرتفع خواهد شد.

وی افزود: در ۱۵ ماه گذشته ۲۰ کیلومتر از لوله‌های خریداری شده با هدف محرومت زدایی، ترمیم و توسعه شبکه آبرسانی روستایی خرمشهر اجرایی شده است.

شیعه‌زاده گفت: با اجرای این طرح تاکنون روستاهای بخش حومه غربی و شرقی خرمشهر از نعمت الهی آب بهره‌مند شدند.

منبع: قدس آنلاین تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم
  • از موافقت با تشکیل سازمان سپند تا حضور وزرای دولت در کمیسیون‌های مجلس
  • بررسی طرح های عمرانی و محرومیت زدایی پیرانشهر
  • فرمانده سپاه تهران: گروه‌های «سفیران مهر»، تذکر رعایت حجاب را جدی‌تر پیگیری می‌کنند
  • احیای حساب ۱۰۰ امام(ره) گامی بلند در محرومیت زدایی روستاها
  • فرمانده سپاه تهران: «سفیران مهر» تذکر رعایت حجاب در اماکن عمومی را جدی‌تر پیگیری می‌کنند
  • شروط بنیاد مسکن مانع تخصیص «قیر رایگان» به روستاها می‌شود
  • ضبط کلیه عواید حاصل از قاچاق و خرید و فروش اسلحه به نفع دولت
  • همه عواید حاصل از «خرید و فروش اسلحه» به نفع دولت ضبط می‌شود