Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@03:59:41 GMT

انگلیس اموال بلوکه شده روسیه را به اوکراین می دهد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۵۸۱۳

انگلیس اموال بلوکه شده روسیه را به اوکراین می دهد

منابع خبری انگلیس گزارش دادند که دولت این کشور در صدد است تا ضمن اعمال تغییراتی قانونی، دارایی های مسدود شده روسیه در انگلیس را به بهانه درگیری ها در اوکراین به دولت کی یف تحویل دهد.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داد مقامات انگلیسی در نظر دارند تا اموال و دارایی‌های بلوکه شده روسیه در این کشور را به اوکراین انتقال دهند و «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس قرار است امروز دوشنبه در کنفرانسی در سوئیس این مسئله را اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تراس در این باره گفته است: من از این مسئله حمایت می‌کنم. ما با دقت در حال بررسی آن هستیم. کانادایی‌ها در واقع به تازگی قانونی را در این باره تصویب کرده اند. این موضوعی است که ما با وزارت کشور و خزانه داری روی آن کار می‌کنیم، اما من کاملاً با آن موافقم. فقط باید جزئیات آن را مشخص کنیم.

وزیر خارجه انگلیس اذعان کرد که این موضوع احتمالاً به اعمال تغییراتی قانونی نیاز دارد.

پیشتر وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرده بود که ظرف ۱۰۰ روز گذشته، ایالات متحده و متحدانش ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه و بیش از ۳۰ میلیارد دلار از دارایی‌های افراد تحت تحریم خود را توقیف کرده اند.

این مسئله در حالی است که غرب تحریم‌ها و توقیف اموال و دارایی‌های روسیه و افراد نزدیک به حکومت در این کشور را از زمان شروع عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در ۵ اسفند سال گذشته آغاز کرده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در این باره گفته بود که مسئله توقیف و انتقال اموال روسی به اوکراین به نوعی دزدی محسوب می‌شود.

همچنین «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز ضمن انتقاد از کشورهایی که با تحریم‌های ضد روسی همراهی می‌کنند، گفت که روسیه نیز متقابلاً ایده توقیف دارایی‌های این کشورها را کنار نگذاشته است.

زاخارووا ضمن اعلام این مسئله که اقدام غرب در توقیف دارایی‌های روسیه نقض قوانین بین‌المللی است، تاکید کرد که در صورتی که کشورهای غربی رو به مصادره اموال روسیه بیاورند، از سوی مسکو حمله‌ای غیر قانونی و غیر دوستانه تلقی می‌شود که حق اقدامات تلافی جویانه را به روسیه می‌دهد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت انگلیس اوکراین تحولات اوکراین تحریم روسیه اموال بلوکه شده روسیه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از افزایش تلفات ارتش اوکراین در درگیری های شبانه روز گذشته خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در گزارش روزانه خود آورد که نیروهای ارتش اوکراینی ۴۸۰ نظامی خود را در درگیری در محور دونتسک از دست دادند.

در نتیجه درگیری در این محور، نیروهای روسیه یک تانک ارتش اوکراین را منهدم کردند. در درگیری وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در منطقه آودیوکا، ارتش اوکراین ۳۳۰ نظامی خود را از دست داد.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در نزدیکی کوپیانسک، نیروهای روسی موفق شدند چهار ضد حمله ارتش اوکراین را دفع کنند.

کد خبر 6081333

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به غرب درباره مصادره اموال مسکو
  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • گروه۷: دارایی‌های روسیه تا زمان جبران خسارت اوکراین مسدود می‌ماند
  • مبنای قانونی اقدامات پلیس در برخورد با مسئله‌ی حجاب در قالب طرح نور چیست؟
  • اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها از گاز اشک‌آور استفاده می کند
  • سوالات عجیب وزیر خارجه اوکراین از همتای انگلیسی پس از حمله ایران به اسرائیل
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • اوکراین: احساس می‌کنیم غرب ما را در جنگ تنها گذاشته است
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • چین: کار زیادی پیش از نشست صلح اوکراین باید انجام شود