Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، طاهری پور بعدازظهر دوشنبه در جلسه شورای مهارت استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: نیاز سنجی، آموزش، مهارت آفرینی و اعطای گواهینامه با کد بین المللی از روندهای آموزشی است.

وی با بیان اینکه طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی، همان فضای استاد شاگردی است، گفت: این امر دغدغه‌های کارفرما را برای جذب کارآموز رفع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاهری پور اظهار داشت: در سال ۹۶، این طرح تصویب و ابلاغ شد و در سال ۹۸ بازنگری شد و در سال جاری بعد از گذشته سه سال مجدد بازنگری شد.

وی افزود: نسخه جدید طرح نیز ابلاغ شد و این طرح شرایط احراز شغل و دانش و مهارت آن را در یک بنگاه اقتصادی یا خدماتی دنبال می‌کند.

طاهری پور با بیان اینکه مهارت آموزی در محیط کار واقعی دارای ویژگی‌هایی همچون ارائه آموزش‌های یک ماهه تا ۱۸ ماهه، است، گفت: این امر شامل مستثنی شدن مهارت آموزان از شمول قانون کار، و قوانین تأمین اجتماعی، عدم پرداخت دستمزد به کارآموزان از سوی واحد پذیرنده و دیگر موضوعات است.

کد خبر 5530604

منبع: مهر

کلیدواژه: فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد یاسوج بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه ویروس کرونا خراسان رضوی آمار کرونا مشهد زلزله جهرم شیراز اردبیل بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۷۵ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانش آموزان گنابادی

مهدی مروج گفت: میزان تعهد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانش آموزان در مراکز و آموزشگاه‌های مرتبط شهرستان گناباد طی سال گذشته ۲۴ هزار نفر ساعت بود ولی به ۹۰ هزار نفر ساعت افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به رشد ۲۰۴ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گناباد طی سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: میزان تعهد دانشجویان از فراگیری آموزش‌های فوق ۱۲ هزار نفر ساعت بود در حالی که ۲۴ هزار و ۴۷۱ نفر ساعت محقق شد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناباد گفت: میزان تعهد آموزش‌های رشته‌های فنی و حرفه‌ای زنان سرپرست خانوار این شهرستان هم طی سال گذشته پنج هزار نفر ساعت بود در حالی که ۱۲ هزار و ۹۷۹ نفر ساعت و ۲۶۰ درصد بیشتر از تعهد، دوره‌های آموزشی برگزار شد.

مروج با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای معتادان بهبودیافته و شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، افراد دارای معلولیت و زندانیان شهرستان گناباد علت آن را کاهش نیازسنجی و تقاضای سازمان‌ها و ادارات متقاضی و علاقه مندی این افراد و یا کمبود مربی و نیروی انسانی برای آموزش این بخش برشمرد.

وی ادامه داد: ۴۱۸ هزار و ۴۳۱ نفر - ساعت آموزش برای متقاضیان مهارت آموزی شامل ساکنان مناطق روستایی، سربازان وظیفه، آسیب دیدگان اجتماعی (خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد)، زنان خانه دار، دانش آموختگان دانشگاهی، معتادان بهبود یافته، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، دانش آموزان، دانشجویان، زندانیان ندامتگاه، افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار در ۱۴ گروه هدف آموزشی در گناباد برگزار شد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناباد گفت: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر روان سازی کسب و کار بخش خصوصی ۲۴۸ هزار و ۴۶۶ نفر - ساعت از مجموع آموزش‌های سال گذشته در گناباد در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای خصوصی ارایه شد.

مروج افزود: از مجموع ۲ هزار و ۹۷۲ نفر که پارسال در آزمون‌های فنی و حرفه گناباد شرکت کردند هزار و ۴۹۵ نفر موفق به کسب گواهینامه مهارت شدند و ۴۷۲ نفر نیز در آزمون‌های اصناف شرکت و موفق به کسب گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای شدند.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار ۴۰ نفر از مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای برتر گنابادی که طی پنج سال قبل پس از کسب مهارت‌های لازم، کارآفرین شده و برای تعدادی دیگر شغل ایجاد کرده بودند قدردانی شد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناباد از راه اندازی ۱۲ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای جدید طی سال گذشته در شهرستان گناباد خبر داد.

مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناباد یکی از مراکز قدیمی این شهرستان در سال ۱۳۵۳ با نام صندوق کارآموزی فعالیت خود را آغاز کرد.

این مرکز هم اکنون دارای چهار مرکز آموزشی ثابت مخصوص زنان و مردان و امکانات و تجهیزات در رشته‌های مهارتی از جمله کارگاه اتومکانیک، کارگاه خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین، کارگاه برق خودرو، کارگاه plc برق، جوشکاری، تاسیسات، سفال، چوب، گوهرتراشی، رباتیک، شبکه هوایی، جاجیم، صنایع غذایی، معرق و منبت است.

افزون بر ۳۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در شهرستان گناباد نیز در رشته‌های هنر‌های تجسمی، صنایع غذایی، طراحی، فناوری اطلاعات، معماری ساختمان، امورمالی و بازرگانی، خدمات آموزشی، کامپیوتر، حسابداری، عمران، مدیریت خانواده، خیاطی و رباتیک فعالیت دارند.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • رونمایی از سامانه مهارت افزایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ شرط صدور گواهینامه معتبر برای دوره‌های مهارت‌آموزی
  • افزایش ۳۷۵ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانش آموزان گنابادی
  • افزایش آموزشهای فنی و حرفه ای دانش آموزان در گناباد
  • بیش از 2 میلیون نفر ساعت مهارت آموزی در بخش دولتی آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی
  • ۱.۵ تریلیون دلار اندازه بازار آموزش‌های مهارتی تا ۲۰۳۰
  • اجرای طرح روستای باسواد در خراسان جنوبی
  • مهارت آموزی بیش از ۲ هزار عشایر و روستایی در دوره‌های فنی و حرفه‌ای
  • ۶ میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در استان مرکزی ارائه شد
  • تامین ۱۰۰ درصدی کاغذ و مقوای مورد نیاز چاپ کتب درسی از طریق تولید داخلی
  • ۲۵۱ هزار و ۹۹۳ نفر ساعت مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در دلیجان ارائه شد