Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی، علی‌اصغر شالبافیان روز دوشنبه- ۱۳ تیرماه ۱۴۰۱ - گفت: پس از انتشار خبری مبنی بر اخذ وجوه دلاری از مسافران خارجی در مسیرهای داخلی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی (عزت‌الله ضرغامی) برای توقف این تصمیم پیگیر موضوع شد و معاونت گردشگری پس از مشورت با فعالان و تشکل‌های حوزه گردشگری، مذاکراتی را با مسئولان هواپیمایی کشور در این راستا آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی با تاکید بر ضربه‌زننده بودن این تصمیم به صنعت گردشگری کشور، تصریح کرد: در جلسات برگزارشده دیدگاه‌ها و دلایل مخالف همچنین تبعات اجرایی شدن این طرح مطرح شد و مکاتباتی با رئیس سازمان هواپیمایی کشور در این راستا صورت گرفت.

شالبافیان با اشاره به دیدگاه مثبت و حمایتی رئیس سازمان هواپیمایی کشور بیان کرد: طی این مکاتبات و مذاکرات تصمیم بر بازنگری این طرح و انجام اقدامات لازم اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید

برند مهمان‌نوازی ایران در معرض خطر

وی همکاری و حمایت وزیران میراث‌فرهنگی و راه و شهرسازی را ارزشمند دانست و ادامه داد: در جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشور و به میزبانی آقای ضرغامی برگزار شد، مسائل طرفین مطرح و مقرر شد از مراجع قانونی ذیربط پیگیری‌های لازم انجام و بازنگری از سوی سازمان هواپیمایی صورت گیرد.

شالبافیان همچنین با اشاره به برگزاری جلساتی با بخش خصوصی گردشگری برای بررسی تبعات این تصمیم و اخذ نظرات آنها، تصریح کرد: با اجرای تصمیم فوق و افزایش هزینه‌های تمام شده سفر، بسیاری از کسب‌وکارهای گردشگری با مشکلات بسیاری مواجه میشدند.

به دور از حاشیه و با تعامل سازمان‌هواپیمایی کشور

معاون گردشگری کشور با اعلام نتیجه‌بخش بودن پیگیری‌های انجام شده، افزود: از نخستین ساعات اعلام غیررسمی این خبر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به دور از حاشیه‌ها و دامن زدن به موضوعات در فضای رسانه‌ای به‌طور مستمر در تلاش برای رفع دغدغه فعالان گردشگری بود که خوشبختانه با همکاری و تعامل سازمان‌هواپیمایی کشور این مهم انجام شد.

بیشتر بخوانید

پس زیر کدام میز قرار است بزنید؟/ بازیگرانِ گرانیِ گردشگری

معاون گردشگری کشور به بند چهار احکام‌ سند راهبردی توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: با توجه به نقش مهم حمل‌ونقل در صنعت گردشگری، وزارت راه و شهرسازی در حوزه قیمت‌گذاری حمل و نقل هوایی مکلف است تصمیمات، سیاست‌گذاری‌ها و زیرساخت‌های خود را در راستای توسعه مقاصد گردشگری تنظیم و اجرایی کند. 

برچسب‌ها وزارت راه و شهرسازی عزت الله ضرغامی میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی عزت الله ضرغامی میراث فرهنگی وزارت راه و شهرسازی عزت الله ضرغامی میراث فرهنگی سازمان هواپیمایی کشور گردشگری کشور میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است

 معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: اصفهان شناسنامه کشور در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و در هر سه حوزه خوش درخشیده است.

 جواد واحدی افزود: اصفهان در حوزه صنایع دستی دو شهر جهانی و همچنین درحوزه میراث فرهنگی در کنار هزاران اثر تاریخی،۱۷ اثر جهانی دارد و در حوزه گردشگری نیز این استان همه ساله مقصد میلیون‌ها نفر گردشگر است.

او گفت: در حوزه صنایع دستی در بحث صادرات، در حوزه گردشگری درخصوص بهره گیری هرچه بهتر از تشکل‌های گردشگری و خدمات‌رسانی و همچنین در حوزه میراث می‌بایست در بحث جذب بودجه‌های مرمت بیش از گذشته کار کنیم.

معاون امور حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی بیان داشت: حمیدرضا محققیان به عنوان یکی از همکاران پیشکسوت در ۹ ماه گذشته با صبر و بردباری و با اخلاق شایسته خود توانست به عنوان سرپرست، اداره کل استان را به خوبی اداره کند، لذا معتقد بودیم باید هرچه سریع‌تر با توجه به اهمیت استان اصفهان، مدیریت استان ساماندهی شود.

این مقام مسوول یادآور شد: پس از بررسی‌های کمیته انتصابات و با نظر وزیر محترم، امیر کرم‌پور را به عنوان فردی جوان، با تجربه و در عین کوشا و خلاق برای مدیریت اداره کل استان انتخاب و امروز و در نشست شورای معاونین اداره کل به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان با حکم وزیر محترم منصوب شده و از امروز رسما فعالیت خود را در سمت جدید آغاز می‌کند.

واحدی همچنین خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیرکل جدید رسیدگی به رفاهیات همکاران اداره کل است و سپس در هر سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در انتظار رخداد‌های جدید توسط مدیرکل جدید و همکاران ایشان در سراسر استان اصفهان هستیم.

در این نشست پس از تکریم حمیدرضا محققیان سرپرست پیشین، امیرکرم‌زاده به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان منصوب شد.

امیر کرم‌زاده پیش ازاین مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان سمنان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • خرید جت؛ جنجال بر سر یک قانون ۲۰ ساله!
  • حذف واسطه‌های فروش بلیت هواپیما؟
  • واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است؟
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است ؟
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • توسعه پایدار گردشگری در یزد، مستلزم تعامل دو جانبه شهرداری و اداره میراث فرهنگی