Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری در نشستی که با تعدادی از مسئولان روسیه داشت از آمادگی ایران برای برگزاری دومین نشست کمیته فنی مشترک دو کشور جهت اجرایی شدن سند برنامه اقدام مشترک لغو روادید گروهی گردشگران که در سال ۹۹ امضا شد، اما تا کنون اجرایی نشده است خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علی‌اصغر شالبافیان به همراه تعدادی از مدیران و کارشناسان این معاونت در دیدار با تعدادی از مسئولان گردشگری روسیه از جمله یوگنی کوزلوف، معاون اول دفتر شهردار و رئیس کمیته گردشگری مسکو، مسلم بایتازیف، وزیر گردشگری جمهوری چچن، تاتیانا شارشاویستکایا، معاون رئیس کمیته گردشگری مسکو، اورهان رضایف، رئیس پروژه‌های کمیته گردشگری مسکو، سرگئی باراتف، معاون روابط بین‌الملل دپارتمان اقتصاد خارجی و روابط بین‌الملل مسکو و نیکیتنکو پتر وابسته فرهنگی، دبیر سوم سفارت روسیه در ایران درباره مهم‌ترین موضوعات مرتبط با حوزه گردشگری ایران و روسیه گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشریح وضعیت موجود گردشگری دو کشور و چشم‌انداز همکاری‌های مشترک، ضرورت افزایش ورود گردشگران به هر دو کشور، تأکید بر اجرایی کردن سند برنامه اقدام مشترک، لغو روادید گروهی گردشگران دو کشور، اهمیت تنوع ظرفیت‌های گردشگری در ایران از جمله جاذبه‌های فراوان تاریخی، سیاحتی، سلامت و ... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هماهنگی بین بخش خصوصی گردشگری ایران، مسکو و چچن برای برگزاری نشست مجازی بی تو بی، برگزاری هفته‌های فرهنگی بین شهرهای ایران و شهرهای روسیه و چچن، اعلام آمادگی دو کشور برای همکاری در خصوص تشریک تجربیات گردشگری در خصوص جاذبه‌های گردشگری بصورت دیجیتال، پلتفرم و...، اعلام آمادگی در خصوص برگزاری تورهای آشناسازی از شهرهای اصفهان، کاشان، شیراز و ...، امضای تفاهم‌نامه‌های گردشگری و فرهنگی مشترک، دعوت برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در بهمن ماه سال جاری به‌ منظور تعامل با بخش خصوصی گردشگری جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه و اعلام آمادگی ایران برای برگزاری دومین نشست کمیته فنی مشترک دو کشور درباره اجرایی شدن سند برنامه اقدام مشترک لغو روادید گروهی گردشگران از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.

لغو روادید گروهی ایران و روسیه هنوز اجرایی نشده است

به گزارش تسنیم، جریان لغو روادید گروهی گردشگری ایران و روسیه به اواخر سال 94 برمی‌گردد که توسط سفارت ایران در روسیه و وزارت امور خارجه کشورمان مطرح شد و یک سال بعد در فروردین‌ ماه سال 1396 توافقنامه ایران و روسیه برای لغو روادید بین دو کشور امضا شد.

اما کمی بیش از 2 سال پس از امضای این توافقنامه، نشست کمیته فنی همکاری‌های مشترک گردشگری ایران و فدراسیون روسیه در تابستان 99 برگزار شد و پس از گذشت 5 سال از مطرح شدن پیشنهاد لغو روادید گردشگری ایران و روسیه و 4 سال پس از امضای این توافقنامه، بالاخره در خرداد سال 99 و با سفر علی‌اصغر مونسان، ‌وزیر وقت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مسکو، سند اجرایی توافقنامه لغو روادید میان 2 کشور امضا شد که در نتیجه این توافقنامه، گردشگران روس و ایران می‌توانند در گروه‌های 5 تا 50 نفری بدون نیاز به اخذ روادید به روسیه و ایران سفر کنند. اما توجه به این نکته ضروری است که هرچند این برنامه تا سال 2023 اعتبار دارد، اما هنوز اجرا نشده است.

گفتنی است روسیه 150 میلیون نفر جمعیت دارد و سالانه 50 میلیون از این جمعیت (یعنی یک سوم جمعیتش)، به سفرهای خارجی می‌روند. ترکیه رتبه نخست جذب گردشگران روس در جهان را به‌خود اختصاص داده و پیش از آغاز همه‌گیری کرونا در جهان، در سال 2018 توانست 5 میلیون و 901 هزار گردشگر روس را جذب کند.

امّا از این جمعیت 50 میلیون نفری گردشگران خارجی روسیه، به اعلام وزارت میراث‌فرهنگی و به نقل از لیلا اژدری، مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی در معاونت گردشگری، در سال 2018 فقط 32 هزار و 415 گردشگر روس بوده است.

استفاده از ظرفیت‌ شهرهای خواهرخوانده برای توسعه تعاملات گردشگریصنعت گردشگری «قطعه گمشده» پازل توسعه خراسان شمالیانتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سوریه گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی لغو روادید گروهی گردشگری ایران ایران و روسیه اعلام آمادگی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۵۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود.

هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

دکتر سید ابراهیم رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرز‌های ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرز‌های مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان
  • اطلاعیه مرحله دوم یازدهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • هدیه شمسایی و شاگردانش به مردم افغانستان
  • عکس/ امضای اسناد همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید / انتشار فیلم عزاداری کنار برج ایفل
  • گزارش رسانه آمریکایی از ویژگی مشترک جنگ‌های اوکراین و ایران و اسرائیل