Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:09:38 GMT

آمریکایی ها ۵۵ تانکر از نفت سوریه را به سرقت بردند

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۶۱۳۰

آمریکایی ها ۵۵ تانکر از نفت سوریه را به سرقت بردند

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز (دوشنبه) اعلام کرد کرد که نیروهای اشغالگر آمریکایی با به کارگیری ۵۵ دستگاه تانکر، نفت سرقتی از چاه های حومه الحسکه را از طریق گذرگاه غیرقانونی «المحمودیه» در حومه «الیعربیه» به خاک عراق  منتقل کردند.

آخرین بار ۱۶ ژوئن (خرداد) گذشته اشغالگران آمریکایی کاروانی متشکل از ۴۲ نفتکش مملو از نفت سرقتی سوریه را از حومه الحسکه به پایگاه های خود در خاک عراق منتقل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشته شدن دو غیرنظامی سوری در عملیات هوایی آمریکایی ها

منابع سوری همچنین خبر دادند که نیروهای اشغالگر آمریکایی در عملیاتی دو شهروند غیرنظامی را در حومه دیرالزور کشتند.

بر پایه گزارش سانا، در جریان عملیات هوایی نیروهای اشغالگر آمریکایی در روستای «الزر» در حومه شمال شرقی دیرالزور دو غیرنظامی به شهادت رسیدند.

منابع محلی به خبرنگار سانا گفتند: بالگردهای نیروهای اشغالگر آمریکایی بامداد امروز در روستای الزر در حومه شمال شرقی دیرالزور با پشتیبانی گروهی از نیروهای دموکراتیک سوریه عملیات هوایی را انجام دادند که منجر به کشته شدن دو غیرنظامی شد.

این منابع اشاره کردند که عملیات فرود به عنوان بخشی از سیاست اشغالگران آمریکا برای محاصره و محدود کردن مردم در مناطق تحت اشغال در جزیره سوریه، با تیراندازی شدید همراه بود.

نیروهای اشغالگر آمریکایی هر از چند گاهی با انجام حملات و فرود نیرو با همکاری شبه نظامیان «قسد» با هدف رعب و وحشت مرد م محلی منازل غیرنظامیان را در مناطق تحت اشغال خود در حومه رقه، دیرالزور و الحسکه هدف قرار می دهند.

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش سوریه ایالات متحده آمریکا عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش سوریه ایالات متحده آمریکا گروه تروریستی داعش سوریه ایالات متحده آمریکا عراق نیروهای اشغالگر آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۶۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق

به گزارش تابناک، منابع خبری به نقل از یک منبع امنیتی عراق گزارش دادند پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار در غرب این کشور که مورد استفاده نیروهای آمریکایی است، هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

از اوایل فوریه گروه‌های مسلح در عراق حملات خود را به پرسنل نظامی آمریکایی متوقف کرده بودند.

این حمله یک روز پس از حملات به ۲ پایگاه آمریکایی‌ها در شرق سوریه انجام شده است.

منابع اعلام کردند صدای انفجارهایی در مجاورت پایگاه آمریکایی در میدان العمر در شرق دیرالزور شنیده شده است.

به گفته ۲ منبع عراقی به خبرگزاری رویترز، پنج موشک دست‌کم از شهرک ذمار عراق به سمت پایگاه نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه شلیک شد.

یک منبع امنیتی عراقی نیز از شلیک موشک از شمال غرب موصل به سمت پایگاه آمریکایی در پایگاه خراب الجیر سوریه خبر داد.

پیشتر انفجاری مهیب در پادگان کالسو در عراق که در اوایل روز شنبه رخ داد و در آن یکی از اعضای نیروهای الحشد الشعبی به شهادت رسید، رخ داد.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • سوریه از حمله به مقر تروریست‌ها در دیرالزور و تدمر خبر داد
  • انهدام مقرهای تروریستها در حومه دیرالزور و تدمر/ سرنگونی پهپادها