Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر محمدرضا اکبری روز دوشنبه در پی افزایش شاخص آلودگی هوا در ۶ شهرستان استان، اظهار داشت: بر اساس آمار محیط زیست استان، آلایندگی هوا برای تمام گروه‌ها ناسالم است، به گونه ای که سالمندان، بیماران قلبی، تنفسی، زنان باردار و افرادی که در معرض آسیب هستند در این شرایط تا حد امکان از منازل خود خارج نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شرایط آلودگی هوا، تقاضا داریم که شهروندان تا حد امکان از تردد در فضای باز که آنها را بیشتر در معرض آلاینده ها قرار می دهد، خودداری کنند و در این ایام هنگام خروج از منزل از ماسک استفاده کنند تا به میزان بالایی حفاظت فردی در مقابل آلودگی هوا ایجاد شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: همچنین توصیه می شود در ایام آلودگی هوا بیشتر غذاهای سالم مانند شیر، ماست کم‌چرب، میوه و سبزیجات تازه و مایعات برای کاهش اثرات آلاینده های هوا استفاده شود.

اکبری با تاکید بر اینکه در این شرایط، هر گونه فعالیت بدنی چون پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری  منجر به آسیب جدی به سیستم تنفسی می شود، گفت: در صورت استفاده از خودروی شخصی، شیشه های خودرو را بالا بکشید و تهویه خودرو را در حالت گردش هوای داخل قرار دهید تا هوای آلوده وارد کابین خودرو نشود.

وی در رابطه با فعالیت افراد که به واسطه شغلشان بیشتر در معرض گرد و غبار هستند، گفت: این افراد باید از وسایل حفاظت فردی مناسب استفاده کنند.

اکبری با بیان اینکه مراقبت از کودکان، مادران  باردار، سالمندان و بیماران آسمی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است؛ تصریح کرد: درصورت مواجهه با تنگی نفس و هرگونه ناراحتی قلبی- عروقی به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان مراجعه نمایید.

در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه گروه‌های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

براساس اعلام دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی، افزایش غلظت ریزگردها در آسمان استان سبب شد تا فعالیت های مختلف اداری، بانکی و بخش خصوصی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ تیرماه) تعطیل شود.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق  کشور واقع است.

برچسب‌ها بجنورد دانشگاه های علوم پزشکی خراسان شمالی آلودگی هوا بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد دانشگاه های علوم پزشکی خراسان شمالی بجنورد دانشگاه های علوم پزشکی خراسان شمالی آلودگی هوا بهداشت و سلامت علوم پزشکی خراسان شمالی آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۶۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها نقش خود را در تحقق شعار سال تعریف کنند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌شمالی گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی استان وظیفه دارند برنامه رشد اقتصادی خود را ارائه دهند و نقش خود را در تحقق شعار سال تعریف کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، مرتضی بهزادفر امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در جلسه شورای توسعه خراسان شمالی اظهار کرد: در سال جدید چهار جلسه در کارگروه اقتصادی استان و با ریاست معاون اقتصادی استاندار برگزار شد.

وی افزود: براساس مصوبات کارگروه اقتصادی، تمامی دستگاه‌های اجرایی استان وظیفه تهیه برنامه رشد اقتصادی را دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌شمالی ادامه داد: هر کدام از دستگاه‌های استان باید نقش و جایگاه خود را در جهت تحقق شعار سال تعریف کنند و برنامه‌های آنان قابلیت اجرای یکساله را داشته باشد.

بهزادفر خاطرنشان کرد: توجه به نهاد خانواده و جوانی جمعیت، حفظ محیط زیست، کارآفرینی و اشتغال برای نخبگان از جمله موارد در کارگروه اقتصادی استان است.

وی گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام خراسان‌شمالی و توجه به فرهنگ بومی و ظرفیت‌های اشتغال در استان از جمله تأکیدات کارگروه اقتصادی استان است.

کد خبر 745782

دیگر خبرها

  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • دستگاه‌ها نقش خود را در تحقق شعار سال تعریف کنند
  • صداوسیما، آگاهی مردم درخصوص سلامت را افزایش داده است.
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • محکومیت چشم پزشک متخلف در مشهد
  • هوش مصنوعی از نتایج بهره‌گیری از علوم اعصاب است