Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@14:14:20 GMT

زندگینامه شهید پروین ناصحی منتشر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۶۴۵۰

زندگینامه شهید پروین ناصحی منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «همه خبرها اینجاست» زندگی پرفراز و نشیب شهیده (پروین ناصحی) است که توسط انتشارات کتاب جمکران در قالب زندگینامه داستانی و به قلم «نجمه جوادی» و پس از مصاحبه‌های متعدد با خانواده، دوستان و اساتید شهیده نوشته شده است و به زودی وارد بازار نشر می‌شود.

رهبر انقلاب اسلامی در سخنانی می‌فرمایند: «زنان ایران به ویژه آنان که در زمینه‌های علمی در چهارچوب ارزش‌های اسلامی به ویژه حجاب حرکت می‌کنند باید به زنان دنیا تفهیم کنند که دست یابی به مدارج عالی علمی به معنای پشت کردن به مفاهیم و ارزش‌های والای دینی و روی آوردن به مظاهر فریبنده تمدن غربی نیست و با رعایت کامل موازین دینی می‌توان کسب علم کرد و از بی بند و باری رهایی جست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر جامعه سالم بشری زنان قادرند در حد خود در زمینه پیشرفت‌های علمی، اجتماعی، سیاسی و مسئله سازندگی تلاش کنند و مسئولیتی را به عهده بگیرند و باید در این زمینه فرصت‌های لازم را کسب نمایند.»

شهیده «پروین ناصحی» اولین زن جراح عمومی ایران از جمله زنان مجاهدی است که مدارج علمی را طی کرده و با تخصص پزشکی خود شبانه‌روز یاری‌گر رزمندگان بوده است. بانویی که دوره رزیدنت جراحی را در خدمت مجروحین جبهه‌ها به سر برد و بعد از کسب درجه تخصص در رشته جراحی فرشته نجات رزمندگان شد.

بانو شهیده پروین ناصحی مجاهدی که عفیفانه پا در میدان نبرد گذاشت تا لبیک گوی امام خویش باشد در سن ۳۳ سالگی و حین بارداری به فیض شهادت نائل آمد. مزار این بانو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) است.

کد خبر 5530601 فاطمه میرزا جعفری

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات کتاب جمکران انقلاب اسلامی ایران معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی ادبیات دفاع مقدس کونیکو یامامورا سبا بابایی دفاع مقدس معرفی کتاب تازه های نشر کتاب و کتابخوانی انتشارات سوره مهر حوزه هنری دفاع مقدس جنگ تحمیلی ترجمه بنیاد ملی بازی های رایانه ای بازی های رایانه ای محمد مهدی اسماعیلی ادبیات دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۶۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست «درآمدی به اخلاق قرآنی» برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، فصل چهارم از سلسله نشست‌های علمی آنلاین «درآمدی به اخلاق قرآنی» به همت انجمن علمی معارف اسلامی دانشگاه شهید بهشتی با همکاری مراکز علمی کشور برگزار می‌شود.

از مزایای شرکت در این نشست اعطای گواهینامه معتبر از دانشگاه شهید بهشتی است.

زمان برگزاری تا ۲۷ اردیبهشت ماه هر شب رأس ساعت ۲٠:٠٠ اعلام شده است.

علاقمندان می‌توانند از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6085028 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • سخنان شهید بهشتی درباره نماز در «بیست و هفت جمله» منتشر شد
  • انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»
  • نشست «درآمدی به اخلاق قرآنی» برگزار می شود
  • ارائه آخرین دستاورد‌های علمی در زمینه تولید گندم
  • «آن دو» و «آپاراتچی» صاحب پوستر شدند
  • (عکس) روزی که پروین را از پیروزی کنار گذاشتند!
  • گزارش‌ های واقعی پنتاگون درباره چیزایی که فقط در فیلم‌های علمی تخیلی دیده‌ایم