Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تاس، «آندری دِنیسوف»، سفیر روسیه در چین روز دوشنبه اعلام کرد مسکو آمادگی دارد تا درباره عضویت دائم کشورهای هند و برزیل در شورای امنیت سازمان ملل بحث شود.

سفیر روسیه این اظهارات را در دهمین مجمع جهانی صلح بیان کرد. وی دراین‌باره افزود: روسیه بر پایه توافق جمعی، خواستار گسترش شورای امنیت سازمان ملل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیاز است سهم متناسب ملت‌های آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین افزایش یابد تا شورای امنیت قادر به انعکاس خواسته‌ها و آمال مردم در سراسر جهان باشد و ساختار آن دموکراتیک‌تر و مردمی‌تر شود».

این مقام دولت روسیه در عین حال افزود: مایلم خیلی رُک و روشن بگویم که ما آمادگی نداریم تا از اضافه‌شدن بازیگرانی مانند ژاپن و آلمان (به جمع دائم شورای امنیت) حمایت کنیم.

وی در ادامه نظر خود را اینگونه تشریح کرد: ما هیچ گونه ارزش افزوده‌ای در الحاق این دو کشور به شورای امنیت نمی‌بینیم. با توجه به توازن یا عدم توازن موجود در شورا، به نظرم بعید است عضویت این دو نامزد مذکور، شورا را تقویت کند. و حتی عدم توازن موجود را برجسته‌تر می‌کند.

سفیر روسیه در چین با تأکید بر اعلام حمایت مسکو از عضویت دائم هند و برزیل در شورای امنیت گفت: ما بارها و مکرر اعلام کرده‌ایم خواستار افزایش تعداد اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل هستیم. سازمان ملل با وجود همه سختی‌ها و مشکلات، همچنان یک سازمان منحصربه‌فرد باقی مانده و امیدواریم این ساختار را حفظ و بهبود ببخشیم.

بیش از ۳۰۰ دیپلمات کنونی و سابق، مقام دولتی، پژوهشگر و کارشناس با حضور فیزیکی یا برخط در نشست مجمع صلح جهانی شرکت کردند. شعار نشست امسال «حفاظت از ثباث بین‌المللی» بود. از سال ۲۰۱۲ تاکنون نشست‌های سالانه این مجمع در دانشگاه «چینهوا» در شهر پکن، پایتخت چین، برگزار می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شورای امنیت شورای امنیت سازمان ملل روسیه آفریقای جنوبی برزیل آلمان ژاپن شورای امنیت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه سفر می‌کند

علی اکبر احمدیان نماینده‌ مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، بنابر دعوت نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، در رأس یک هیات بلندپایه‌ امنیتی، به این کشور سفر می‌کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، علی اکبر احمدیان نماینده‌ مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، بنابر دعوت نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، در رأس یک هیات بلندپایه‌ امنیتی، برای شرکت در دوازدهمین "نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی" و "نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس"  عازم شهر سن‌پترزبورگ روسیه خواهد شد.

در این سفر، بر اساس راهبرد سیاست چند جانبه‌گرایی و در تداوم دیپلماسی فعال و پویای سیاسی- امنیتی جمهوری اسلامی ایران، به‌ویژه در دولت سیزدهم و به منظور ارتقاء و توسعه‌ روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، احمدیان با همتایان خود از کشورهای روسیه، برزیل، افریقای جنوبی، چین، هند و عراق نیز دیدارهای جداگانه‌ای خواهند داشت.

اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ، با سابقه‌ای بیش از یک دهه، از معدود رویدادهای امنیتی بزرگ سالانه در سطح بین‌المللی است که به ابتکار کشور روسیه تشکیل و به‌طور مستمر برگزار شده است.

از جمله ویژگی های مهم این اجلاس مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب، بویژه امریکا در عرصه‌ امنیت بین‌الملل و نهادینه کردن روایتگری و روایت‌سازی مستقل در این ساحت است.

اهمیت و رویکرد این اجلاس به مقوله امنیت بین الملل موجب شده تا جمهوری اسلامی ایران، ضمن استقبال از آن، از ابتدا حضوری فعال در آن داشته باشد.

در نشست سال گذشته‌ این اجلاس، مقامات ارشد امنیتی از بیش از یکصد کشور جهان در آن شرکت داشتند که حکایت از اهمیت و اقبال بین المللی به این رویداد امنیتی دارد.

اطلاعات بدست آمده از نشست دوازدهم که از روز سه شنبه در سن پترزبورگ آغاز بکار می‌کند، حاکی از این است که رویداد امسال نیز در سطحی گسترده مورد توجه دولتها، مسئولین امنیتی و رسانه‌های منطقه‌ای و جهان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد
  • ببینید | بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • قانم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار در خصوص عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • علی‌اکبر احمدیان به روسیه می‌رود
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه سفر می‌کند