Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق گزارش موسسه ردیابی نفتکش‌ کپلر، ‏بعد از جنگ اوکراین، ‎صادرات نفت ایران و روسیه به چین به ترتیب روزانه ۱۷۰ و ۱۸۲ هزار بشکه افزایش داشته و جایگزین نفت آنگولا، گابن و کنگو شده است.

به گزارش ایران اکونومیست، بلومبرگ در گزارشی با عنوان «Iran Slashes Cost of Its Oil to Compete With Russia in China» مدعی شده است که رقابت صادرکنندگان نفت به چین باعث شده است که کشورهای صادرکننده مثل ایران در مواجهه با تخفیف ارزان روس‌ها بر روی قیمت نفت خود تخفیف دهند (تصویر 1).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تصویر 1

طبق این گزارش، صادرات روسیه به چین در ماه می به رکورد زد و تولیدکننده اوپک پلاس از متحد کارتل خود عربستان سعودی به عنوان بزرگترین تامین کننده بزرگترین واردکننده جهان پیشی گرفت.

بر اساس گزارش موسسه ردیابی نفتکش Kpler، صادرات نفت ایران به چین پس از کاهش جزئی در آوریل، در ماه‌های می و ژوئن به بیش از 700 هزار بشکه در روز رسیده است. 

به گفته تحلیلگر ارشد نفت در Kpler، آفریقای غربی یکی از سخت ترین آسیب‌ها را از ایجاد رقابت در بازار چین دیده است، به ویژه کشورهای آنگولا، گابن و جمهوری دموکراتیک کنگو.

وی گفت که میانگین صادرات نفت کشورهای غرب آفریقا در ماه گذشته به چین، 642 هزار بشکه در روز بود که پایین ترین سطح از نوامبر 2013 است (تصویر 2). 

 

تصویر 2

طبق تصویر 2 که براساس داده‌های موسسه ردیابی نفتکش کپلر در گزارش بلومبرگ آورده شده است، در  ‏بعد از جنگ اوکراین، ‎صادرات نفت ایران و روسیه به چین به ترتیب روزانه ۱۷۰ و ۱۸۲ هزار بشکه افزایش داشته و جایگزین نفت آنگولا، گابن و کنگو شده است.

در حالی گزارش موسسه کپلر بر افزایش صادرات نفت ایران به چین بعد از جنگ اوکراین اذعان کرده است که برخی رسانه‌ها مدعی تصاحب بازار نفت ایران در چین توسط روسیه بودند.

پیش از گزارش اوپک و موسسه مطالعات انرژی آکسفورد نیز تصاحب بازار نفت ایران توسط روسیه را رد کرده بودند.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صادرات نفت ایران هزار بشکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۶۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهروز افخمی : باید به سینمای چین و روسیه نفوذ کنیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز برنامه‌ای که باید پیگیری شود و مدیران ما هم متوجه آن هستند ساختن فیلم‌هایی است که در بازار واقعی جهانی نفوذ کند که مطمئناً یکی از این بازارهای مهم کشور چین است که در طول سال حدود ۱۲ میلیارد دلار درآمد دارد و نفوذ به بازار این کشور و کشور روسیه کاملاً امکانپذیر است.

به گزارش ایلنا، علاوه بر آن ما می‌توانیم به بازار دنیای عرب نیز نفوذ کنیم. فیلمسازان ایرانی باید این کار را انجام دهند و دولت هم می‌تواند کمک‌کننده باشد و به سمت پیدا کردن بازار در چین و هند و روسیه و کشورهای اعراب برویم. مختارنامه چطور وارد کشورهای عرب شد پس می‌توان باز هم محصول بین المللی ساخت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898340

دیگر خبرها

  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • دلایل سرریز کمک‌های غرب به میدان بازی منافعی به نام اوکراین
  • بهروز افخمی : باید به سینمای چین و روسیه نفوذ کنیم