Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رییس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای شهر اراک گفت: طبق پیشنهاد مرکز پژوهش های شورای شهر اراک، درآمد حاصل از عوارض آلایندگی توسط شهرداری در ۱۲ محور زیست محیطی هزینه می شود.

 سیزدهم تیرماه ۱۴۰۱ در صحن رسمی شورای شهر اراک اظهار کرد: به جهت استفاده از خدمات سرویس های عمومی و بهداشتی، لیستی از ۱۰ مسجد سطح شهر اراک تهیه شد که در نهایت کمیسیون خدمات شهری با استفاده از ظرفیت بهداشتی مسجد ولیعصر در خیابان شیرودی، مسجد باب الحوائج در خیابان امام خمینی، بقعه امامزاده عبدالله در خیابان شهید بهشتی و مسجد ابتدای شهرک ابوالفضل در ازای کمک نقدی به مبلغ ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال با توجه به موقعیت مکانی و میزان تردد مسجد جهت خرید اقلام شوینده و نظافت موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن قربانی با بیان اینکه گزارشاتی دریافت شد که درآمدهای حاصل از عوارض آلایندگی در مباحث زیست محیطی هزینه نمی شود، گفت: بر همین اساس با کمک مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر ۱۱ محور پیش بینی شد تا درآمد حاصل از عوارض آلایندگی در این حوزه ها هزینه شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه رییس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر اراک در خصوص طرح پیشنهادی از سوی مرکز پژوهش های شورا اظهار کرد: این طرح هیچ بار مالی برای شهرداری ندارد و در واقع کمکی برای دیده شدن زحمات شهرداری در حوزه محیط زیست محسوب می شود.

عباس خسروانی تصریح کرد: شهرداری نه تنها عوارض را در حوزه محیط زیستی هزینه می کند، بلکه مبلغی بیشتر در این حوزه صرف می شود.

وی با بیان اینکه این محورهای پیشنهادی براساس اسناد بالادستی همچون طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک تهیه شده است، ۱۱ بند یاد شده را شامل اصلاح هندسی معابر و تقاطع های ترافیکی، گسترش بهسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر، گازسوز کردن ناوگان، گسترش پارکینگ های عمومی، ساماندهی پایانه حمل بار و مسافر، هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل ترافیک، خروج خودروهای فرسوده از ناوگان، اجرای مدیریت طرح ترافیک، تسهیل زمینه های ایجاد دولت الکترونیک، نظارت مستمر بر مراکز معاینه فنی خودرو و توسعه، نگهداشت و افزایش سرانه های فضای سبز شهر اراک دانست.

در این جلسه علی جعفر محصولی نایب رییس شورای شهر اراک موضوع ساماندهی و انتقال مشاغل مزاحم و آلاینده را پیشنهاد داد و در نهایت، ۱۲ بند مذکور با ۱۰ رای اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا، محصولی در ادامه در واکنش نسبت به ناایمن بودن تجهیزات بازی در شهربازی لاله بیان کرد: شهربازی حدود ۶ ماه تعطیل بوده و امروز که فصل استفاده از پارک است به فکر استانداردسازی تجهیزات بازی افتاده ایم در حالی که سازمان استاندارد باید به موقع عمل می کرد.

حامد آجرلو دیگر عضو شورای شهر اراک بیان کرد: اگر شهرداری نسبت به پلمب و از مدار خارج کردن برخی از تجهیزات وظیفه دارد، حتما اقدام موثر در این راستا را به انجام برساند.

وی در خصوص عدم ورود ۳۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده به ناوگان حمل و نقل شهر اراک گفت:  اتوبوس ها ۲۲ بهمن ماه وارد اراک شدند، چرا اتوبوسی که باید به مردم خدمات می داد، ۶ ماه باید در پارکینگ باقی بماند؟ مدیریت باید نسبت به این امر حتما پاسخگو باشد. 

داوود قربانی عضو شورای شهر اراک گفت: عموم شهروندان نسبت به وضعیت ناوگان حمل و نقل و اتوبوس ها ناراضی هستند، چه معنی دارد که اموال بیت المال را معطل تصمیمات مدیران کنیم؟ این اتوبوس ها با منابع مردم خریداری شده است و باید تکلیف پلاک شدن ۳۰ دستگاه اتوبوس و بکارگیری در سیستم حمل و نقل عمومی روشن شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شوراي شهر اراك عوارض آلایندگی عوارض آلایندگی ناوگان حمل و نقل شورای شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۶۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به دستگری ۷۰۳ نفر متخلف شکار و صید در سال ۱۴۰۲ گفت: طی این مدت با ۵۷۵ مورد تخلف زیست‌محیطی در حوزه شکار و صید در استان برخورد قانونی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، داوود میرشکار امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: در حوزه یگان حفاظت محیط زیست استان در سال گذشته، ۱۲۴ قبضه سلاح مجاز به همراه هشت قبضه سلاح غیر مجاز از متخلفان شکار و صید کشف شد.

وی افزود: ۷۰۳ نفر متخلف شکار و صید در سال ۱۴۰۲ دستگیر و به مقامات قضائی معرفی شدند، در این مدت با ۵۷۵ مورد تخلف زیست محیطی در حوزه شکار و صید در استان برخورد قانونی صورت گرفته و در این مدت ۵۲۸ قطعه از ادوات شکار و صید از متخلفان کشف و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان ادامه داد: محیط‌بانان این اداره کل ۱۳ هزار و ۹۴۲ ساعت طرح آموزشی "یک ساعت با محیط‌بان " را در مدارس برای دانش آموزان اجرا کردند.

میرشکار تصریح کرد: سال گذشته ۴۸۲ قطعه پرنده و هفت پستاندار که توسط متخلفان زنده‌گیری شده بودند کشف و در زیستگاه اصلی خود رهاسازی شدند.

وی با اشاره به وسعت مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان، گفت: به منظور جلوگیری از شکار و صید از همه مردم استان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست در سراسر استان یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

کد خبر 745496

دیگر خبرها

  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضاییه خطاب به کلیه مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور/ با مسدودسازی کد ملی، زندگی فرد را فلج می‌کنیم!/ انتقاد از وثیقه‌های سنگینی که با جرم متناسب نیست/ افراد در فرودگاه متوجه نشوند که ممنوع‌الخروج هستند/ به دریافت عوارض آلایندگی اهتم
  • ثبت بیش از ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه های شارژ
  • ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • تلاش برای کاهش آلایندگی نیروگاه شازند اراک
  • افزایش 14 درصدی نرخ کرایه اتوبوس درون‌شهری یزد
  • افزایش شاخص‌های زیست محیطی در ارتفاعات شیراز