Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@21:29:08 GMT

مخاطرات اولویت‌دار استان بوشهر شناسایی شدند

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۷۰۷۸

مخاطرات اولویت‌دار استان بوشهر شناسایی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، کورش دهقانی ظهر دوشنبه در دومین نشست کارگروه تدوین برنامه استانی کاهش حوادث و سوانح استان بوشهر اظهار داشت: برای مقابله با مخاطرات باید مطالعه و برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

وی اضافه کرد: مخاطرات استان پس از نظرسنجی از دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و نخبگان و کارشناسان، شناسایی و رتبه سنجی شدند که با بهره‌گیری از نکته نظرات کارشناسی حاضرین، جمع بندی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل مدیریت بحران استانداری بوشهر یادآور شد: ۲۰ مخاطره از ۵۳ مخاطره شناسایی شده ابلاغی پژوهشکده سوانح طبیعی و سازمان مدیریت بحران کشور، به عنوان مخاطرات اولویت‌دار و حائز اهمیت و مبتلابه استان انتخاب شده‌اند.

وی اضافه کرد: این مخاطرات به منظور تأیید به ستاد استانی مدیریت بحران و سپس سازمان مدیریت بحران کشور ارسال می‌شود.

کد خبر 5530723

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر استانداری بوشهر مدیریت بحران بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه ویروس کرونا خراسان رضوی آمار کرونا زلزله مشهد اردبیل شیراز جهرم آلودگی هوا مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۷۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار قرمز هواشناسی؛ بارندگی شدید و رعد و برق ۵ استان را فرامی‌گیرد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از صدور هشدار قرمز هواشناسی و بارندگی شدید و رعد و برق در پنج استان کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی اظهار کرد: از صبح روز سه‌شنبه ۲۸ تا اواخر وقت روز چهارشنبه ۲۹ فروردین، شاهد بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ خواهیم بود که شرایط مذکور طی روز سه‌شنبه در هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر، انتظار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه روز چهارشنبه نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان تحت تأثیر سامانه مذکور قرار خواهد گرفت، افزود: با توجه به هشدار صادر شده طی مدت زمانی مذکور، احتمال رعدوبرق و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر به صورت گسترده و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، وجود دارد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: بر همین اساس، احتمال می‌رود شاهد تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل و وارد شدن خسارت به محصولات باغی و زراعی و بعضی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق نیز باشیم.

ضیائیان با اشاره به وجود احتمال بروز اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفرهای هوایی و دریایی ادامه داد: به منظور پیشگیری از خسارات مخاطرات مذکور، پرهیز از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون‌شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، بازگشایی دهانه پل‌ها، اجتناب از سفرهای برون‌شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، خروج شهروندان از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه، مدیریت زمین‌های کشاورزی، تردد نداشتن دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها، انتقال محصولات کشاورزی دپو شده در فضای باز به مکان‌های مسقف توصیه می‌شود.

وی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد گفت: طی بازه زمانی امروز تا روز دوشنبه ۲۷ فروردین شاهد وزش باد شدید لحظه‌ای با سرعت (۲۴ تا ۲۸ نات) و بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین یک تا ۱.۵ متر همراه با بارندگی و رعد و برق خواهیم بود که منطقه تحت تأثیر این هشدار شامل مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان در خلیج فارس است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: بر همین اساس، احتمال اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد و افراد باید خودداری از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری را مد نظر قرار دهند.

کد خبر 744485

دیگر خبرها

  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • بهره‌وری در بخش کشاورزی استان بوشهر افزایش یابد
  • امروز؛ آموزش غیر حضوری مدارس چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر
  • مدارس و دانشگاه‌های ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر غیرحضوری شد
  • مدارس و دانشگاه‌های مناطق جنوبی بوشهر غیرحضوری شد
  • مدارس و دانشگاه‌های ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر غیر حضوری شد
  • آماده باش ستاد مدیریت بحران استانداری بوشهر به دستگاه‌های اجرایی
  • دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در آماده باش هستند
  • هشدار بارشی، دستگاه‌های اجرایی بوشهر را به حالت آماده باش درآورد
  • صدور هشدار قرمز هواشناسی؛ بارندگی شدید و رعد و برق ۵ استان را فرامی‌گیرد