Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@13:10:00 GMT

۹۳۵ میلیارد ریال بودجه امسال خمین است

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۷۱۸۴

۹۳۵ میلیارد ریال بودجه امسال خمین است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید کمانکش روز دوشنبه در نشست کمیته برنامه‌ریزی و توزیع اعتبارات تملک دارایی ‏خمین، افزود: ۴۸۰ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال از این اعتبار از محل منابع دو درصد نفت و گاز  تخصیص یافته و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی نیز ۲۵۶ میلیارد و ۱۵۶ ریال است. 

وی اظهارداشت: ۱۹۹میلیارد ریال از بودجه امسال خمین مربوط به اعتبارات متوازن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار خمین گفت: اعتبارات براساس پیشنهاد دستگاه های اجرایی شهرستان مشخص شده است.

وی افزود: روشنایی ورودی شهر از اراک، الیگودرز و گلپایگان بویژه تقاطع مناطق روستایی در سال جاری باید تامین شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: دولت سیزدهم و مجلس یازدهم در تهیه و تصویب بودجه امسال بر عدم کسری در پایان سال تاکید کردند.

علیرضا نظری ادامه داد: فصل بندی بودجه ها به صورت کشوری مطرح بود ‌و با پیگیری های انجام شده این فصل بندی به استانها محول شده است.

وی با اشاره به مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به زادگاه امام راحل و مصوبات هیات دولت در طرح توسعه خمین، بیان کرد: اعتبارات خوبی برای اجرای این مصوبات به شهرستان تزریق نشده است.

نظری اضافه کرد: اعتبارات برخی طرح ها بین ۲ استان است مانند طرح خمین، گلپایگان ،خوانسار و طرح دلیجان، محلات، خمین، الیگودرز و ازنا، نماینده و مسئول یکی از استانها توانسته اعتبارات را جذب کند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: استان باید در جذب سهم اعتبارات شهرستان در طرح های بین دو استان تلاش کند.

نظری با اشاره به سفر رئیس جمهور در هفته های آتی به استان مرکزی افزود: راه های مواصلاتی، تصفیه خانه، استخر سرپوشیده و مرکز انتقال خون از طرح های چندین ساله ای هستند که اعتبارات خوبی در این سفر برای آن ها پیش بینی شده است.

دبیر کمیته برنامه‌ریزی و بودجه استان مرکزی نیز با اشاره به ابلاغ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبارات استان مرکزی از سوی سازمان برنامه و بودجه براساس شاخص ها، گفت: این اعتبارات شامل ۹۸۸ میلیارد تومان تملک دارایی، ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای و ۴۲ میلیارد تومان درآمد اختصاصی استانی است.

حسن نراقی بیان کرد: ۹.۴ درصد از بودجه استان براساس شاخص به شهرستان خمین تخصیص یافته است.

خمین با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی واقع شده و پس از اراک و ساوه سومین شهرستان پر جمعیت این استان است.

برچسب‌ها استان مرکزی خمین مجلس یازدهم دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی خمین مجلس یازدهم استان مرکزی خمین مجلس یازدهم دولت سیزدهم میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۷۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم

نایب رئیس شورای شهر قم گفت: تلاش شده با اختصاص ده هزار میلیارد ریال بودجه به محلات کم برخوردار، فاصله توسعه‌ای بین محلات را کم کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حسن طلایی با ارائه گزارشی از عملکرد کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات با رویکرد محله محوری، گفت: در این کمیته تلاش شده توسعه محلات کم برخوردار و اختصاص بودجه به آن به‌صورت عملیاتی پیگیری شود.

وی از اختصاص نزدیک به 10 هزار میلیارد ریال بودجه به محلات کم برخوردار در سال 1403 خبر داد و افزود: بیشترین بودجه عطف به این مهم در منطقه 6 با مبلغ 1830 میلیارد ریال، منطقه یک با مبلغ 1470 میلیارد ریال و منطقه 5 در رتبه بعدی قرار دارد.

عضو کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات با رویکرد محله محوری تصریح کرد: ذیل به تحقق عدالت منطقه‌ای در محلات شهر قم، برای توسعه‌بخشی از این محلات، بودجه‌ای از اراضی 48 و 32 هکتاری با عددی بالغ‌بر 3 هزار و 465 هزار میلیارد ریال است.

وی توجه به تعداد محلات و رعایت توازن در اختصاص بودجه مناطق را مهم خواند و بیان کرد: بر اساس مطالعات و نیازسنجی که از محلات کم برخوردار انجام‌شده، این بودجه اختصاص داده‌ شده و تلاش شده عدالت در اجرای پروژه‌های عمرانی در همه محلات رعایت شود.

طلایی کم شدن فاصله محلات کم برخوردار از سایر محلات را یکی از دستاوردهای کمیته دانست و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده توسعه خوبی در این محلات اتفاق افتاده و اجرای پروژه‌های عمرانی با نگاه عدالت محوری و ایجاد توازن است.

وی تأکید کرد: امروزه شاهد هستیم که تعادل نسبی مناسبی در اجرای پروژه‌های شهری در تمام حوزه‌های مختلف رعایت شده است و امیدواریم به‌زودی با افتتاح پروژه‌های در دست اقدام در مناطق مختلف قم شاهد بهره‌مندی مردم شریف قم از این پروژه‌ها باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است
  • پیگیر موضوع افزایش سهم مشهد از بودجه ملی زیارت هستیم
  • ۸۰ درصد اعتبارات عمرانی به بخش عشایر دشتی اختصاص داده شده است
  • هفت‌هزار و ۹۲۸میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت خمین انجام شد
  • پرداخت ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات صندوق کارآفرینی امید مهاباد
  • ۱۲۸۳ خدمت پزشکی در مراکز جامع سلامت خمین ارائه شد
  • بودجه شهرداری‌های خراسان جنوبی امسال ۲۳۰۰ میلیارد تومان است