Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی گفت که ایالات متحده در صورت تصمیم به استقرار زیرساخت‌های ناتو در فنلاند، نظر این کشور را جویا نخواهد شد.

به گزارر خبرگزاری «تاس» «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در واکنش به اظهارات «پکا هاویستو» وزیر خارجه فنلاند مبنی برعدم نیاز به استقرار نیروهای ناتو در این کشور، گفت: «اگر آمریکایی‌ها تصمیم بگیرند زیرساخت‌های نظامی ناتو را در آنجا مستقر کنند، فکر نمی‌کنم با وزیر امور خارجه فنلاند مشورت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: «ما به دقت وضعیت را زیر نظر داریم. من می‌خواهم یک بار دیگر تاکید کنم  در حال حاضر تهدیدی علیه امنیت ما نیست. ما مطمئناً هر گام بعدی فنلاند را ارزیابی خواهیم کرد.»

وزیر خارجه فنلاند جمعه گذشته گفت که احتمال گسترده شدن جنگ به اروپا وجود دارد.

وی که با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» مصاحبه می‌کرد، افزود: «احتمال گسترده شدن جنگ به اروپا وجود دارد به همین دلیل حمایت از اوکراین بسیار مهم است.»

وزیر خارجه فنلاند اضافه کرد: «ساختار امنیتی در اروپا به دلیل جنگ در اوکراین فروپاشیده است.»

کشورهای عضو ناتو در نشست سال ۲۰۱۶ در «ورشو» ن بر سر افزایش نیروهای نظامی حاضر در شرق اروپا از جمله در لهستان، استونی، لتونی و لیتوانی به توافق رسیدند. طی ماه‌های گذشته و در پی حمله روسیه به اوکراین نیز آمریکایی‌ها شمار نیروهای خود در اروپا را از ۷۰ به ۱۰۰ هزار نفر رسانده‌اند.

رئیس جمهور ترکیه از جمله مخالف اولیه پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو  که در روزهای گذشته کمی از مواضع خود عقب نشینی کرد  جمعه گذشته گفت،   این پارلمان ترکیه است که باید با عضویت سوئد و فنلاند در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) موافقت کند.

«رجب طیب اردوغان» در پاسخ به سئوالی درباره اظهاراتش حول پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو در نشست سران این ائتلاف در مادرید، توضیح داد: «کار برای پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو بدون تصویب پارلمان ترکیه پیش نخواهد رفت و جای نگرانی نیست.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا ناتو فنلاند سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه خارجه فنلاند وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۷۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: ادعای برنامه ریزی ما برای جنگ با اروپا بی اساس است

به گزارش جماران؛ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در اظهاراتی گفت که مسکو هیچ برنامه‌ای برای حمله به کشورهای عضو در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» ندارد.

پوتین با اشاره به اینکه کشورش به لهستان، کشورهای بالتیک یا جمهوری چک حمله نخواهد کرد، گفت که اگر غرب جنگنده‌های «اف-16» در اختیار اوکراین قرار دهد «نیروهای روسیه آنها را سرنگون خواهند کرد».

پوتین همچنین در سخنرانی خود در جمع خلبانان نیروی هوایی روسیه در روز چهارشنبه گفت که «ناتو» از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 در حال توسعه سمت شرق و روسیه است، اما مسکو هیچ برنامه‌ای برای حمله به هیچ کشور عضو ناتو ندارد.

او گفت: «هیچ گونه قصد خصمانه‌ای نسبت به این کشورها نداریم، تصور اینکه به کشور دیگری، مثل لهستان یا کشورهای بالتیک حمله کنیم، کاملاً مزخرف است، چک نیز هراس داد، این تنها نوعی هذیان است.»

پوتین همچنین در پاسخ به سوالی درباره جنگنده‌های «اف-16» که غرب وعده ارسال آن را به اوکراین داده است، گفت که این هواپیماها تغییری در وضعیت اوکراین ایجاد نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • اگر پوتین را متوقف نکنید، جنگ را به سرعت وارد خاک ناتو می‌کند!
  • زلنسکی: اگر پوتین را متوقف نکنید، جنگ را به سرعت وارد خاک ناتو می‌کند
  • فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد
  • پوتین: ادعای برنامه ریزی ما برای جنگ با اروپا بی اساس است
  • مسکو: فعالیت ناتو در شرق اروپا به سمت درگیری با روسیه است
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • خطر جنگ جهانی در صورت اعزام نظامیان ناتو به اوکراین
  • ناتو در حال بررسی ساقط کردن موشک‌های روسیه در آسمان اوکراین