Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا پایگاه خبری فلسطین الیوم، دادستانی کل فلسطین در واکنش به بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص نتایج بررسی کارشناسی روی گلوله‌ای که با آن ابوعاقله کشته شده است، اعلام کرد که این نتیجه‌گیری واشنگتن مبنی بر این که  آسیب شدیدی که روی این گلوله دیده می شود مانع از نتیجه گیری واضح در مورد قاتل آن شده است، صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه دادستانی کل فلسطین که دوشنبه شب منتشر شد، آمده است: نتایج تحقیقاتی که این دادستانی درخصوص ترور ابوعاقله به آن دست یافته است، بر پایه مجموعه‌ای از شواهد و قرائن محکمه پسند استوار است که دربردارنده گزارشات کارشناسی و معاینه ها و گزارش شاهدان عینی است.

برپایه این بیانیه، به صورت قاطع مشخص شد که ترور ابوعاقله با شلیک مستقیم یکی از نیروهای ارتش رژیم صهیونستی انجام گرفته که در محل حادثه مستقر بودند.

دادستانی فلسطین اعلام کرد که نتایج تحقیقات ما با قاطعیت نشان می‌دهد که در زمان و محل وقوع این جرم، هیچ گونه تظاهرات یا درگیری مسلحانه ای مطرح نبوده است.

مخالفت حماس و دادستانی کل فلسطین با این تحقیقات درحالی است که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها ادعا کردند: نمی‌توان با قاطعیت گفت قاتل شیرین ابوعاقله کیست.
وزارت خارجه آمریکا نیز در موضعی که نزدیک به موضع اشغالگران اسرائیلی است، عنوان کرده که محققان پس از تحلیل جنایی مفصل گلوله شلیک شده که به قتل ابوعاقله منجر شد، نتوانسته‌اند به نتیجه‌ای نهایی در این زمینه دست یابند.
این وزارتخانه با تردید اعلام کرده که هماهنگ کننده امنیتی آمریکا گفته که احتمال دارد شیرین ابوعاقله در نتیجه تیراندازی از محل استقرار نظامیان اسرائیلی به قتل رسیده باشد

مسؤولان آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنان در تلاش هستند تا ترور ابوعاقله را انکار کرده و اینگونه وانمود کنند که او در جریان درگیری‌های مسلحانه هدف اصابت گلوله قرار گرفته و به کشته شده و مقصر اصلی فلسطینیان هستند.

یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که نتایج تحقیقات ارتش نشان می‌دهد که با قاطعیت نمی‌توان هویت قاتل ابوعاقله با مشخص کرد.

بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در توییتی مدعی شد که اولین مقصر قتل ابوعاقله، مبارزان مقاومت فلسطین هستند که در میان مردم غیرنظامی می‌جنگند.

وبگاه «آکسیوس» به نقل از مقام‌های آمریکایی و صهیونیست گزارش داد دولت بایدن به تشکیلات خودگردان فلسطین فشار می‌آورد تا گلوله‌ای را که موجب کشته شدن خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره شد، به ایالات متحده تحویل دهد.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری با یورش به اردوگاه جنین در سرزمین های اشغالی "شیرین ابوعاقله" خبرنگار شبکه خبری الجزیره را به ضرب گلوله به شهادت رساندند که تاکنون بازتاب های مختلفی داشته است.

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین با اعلام این خبر افزود: این خبرنگار هنگام پوشش خبری یورش صهیونیستها به اردوگاه جنین در شمال کرانه غربی در حالیکه جلیقه خبرنگاری بر تن داشت، از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و کشته شد و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه نیز زخمی شد.

ارتش رژیم صهیونیستی ۲۳ اردیبهشت ماه نیز حمله شدید و خشونت آمیزی را به کاروان تشییع پیکر ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره در قدس اشغالی انجام دادند.

این هجوم و بی احترامی به شکلی بسیار شرم آور و در برابر چشم جهانیان انجام شد، به طوری که نیروهای صهیونیست با استفاده از بمب های صوتی به کاروان تشییع پیکر ابوعاقله یورش بردند.

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی کشته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۷۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، سامح الشکری وزیر خارجه مصر در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایرلندی خود، درباره هرگونه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح وافع در جنوب نوار غزه هشدار داد.

الشکری با بیان اینکه در صورت یورش (رژیم صهیونیستی) به رفح بایستی توانایی برای اتخاذ اقدامات بازدارنده وجود داشته باشد، گفت: ممکن نیست وجدان جهانی تداوم این حجم از کشتار در غزه که تاکنون به کشته شدن ۳۴ هزار نفر از جمله ۲۰ هزار زن و کودک رسیده است را تحمل کند.

وزیر خارجه مصر همچنین بر ضرورت توقف این جنگ و ایجاد چارچوبی برای پایان دادن به این مناقشه از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطین تأکید کرد.

به گزارش ایرنا، مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم صهیونیستی عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه علیه مواضع رژیم اسرائیل انجام دادند و این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، بطور وحشیانه اقدام به بمباران این منطقه تحت محاصره کرد و پس از مدتی، حملات زمینی خود را آغاز کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از همان آغاز هدف اصلی خود از جنگ علیه نوار غزه را بازگرداندن اسیران صهیونیست در نزد مقاومت و نابودی جنبش حماس اعلام کرد اما در نهایت، بعد از ۴۸ روز مجبور شد که به آتش بس موقت تن داده و از راه مذاکره با جنبش حماس تعدادی از اسرای خود را در مقابل اسرای فلسطینی آزاد کند.

رژیم صهیونیستی سپس با آغاز مجدد جنگ علیه غزه اعلام کرد که هدف از این اقدام فشار بر جنبش حماس برای آزادی سایر اسیران صهیونیست و نابودی کردن این جنبش است اما جنبش حماس نیز در مقابل اعلام کرد که تا زمانی که یک آتش بس دائمی و پایدار برقرار نشود، اسیران صهیونیست آزاد نخواهند شد و آزادی آنها نیز از طریق تبادل با اسیران فلسطینی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 606 نفر رسید
  • هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها