Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@16:50:47 GMT

تیم ایران به عنوان نایب قهرمانی دست یافت

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۰۸۵۷۶

تیم ایران به عنوان نایب قهرمانی دست یافت

تیم ایران با کسب 2 مدال طلا، 4 مدال نقره و 2 مدال برنز به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی آسیا روز 13 تیرماه در شهر منامه کشور بحرین برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط رضا افشار در وزن 68 کیلوگرم، رامتین خدابخش در وزن 85 کیلوگرم به مدال طلا، آرین مهرعلیزاده در وزن 44 کیلوگرم، حسین آرین در وزن 48 کیلوگرم، ماهان کاووسی در وزن 62 کیلوگرم، امیرمحمد رحیمی در وزن 75 کیلوگرم به مدال نقره،  امیرعباس علیزاد در وزن 38 کیلوگرم و امیرحسین محمدی مقدم در وزن 41 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رده بندی تیمی ایران با 184 امتیاز و با 2 مدال طلا کمتر نسبت به تیم اول، بعنوان نایب قهرمانی دست یافت و تیم های هند با 184 امتیاز و قزاقستان با 147 امتیاز اول و سوم شدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 38 کیلوگرم که با حضور 7 نفر، به صورت دوره ای و در دو گروه برگزار می شود، امیرعباس علیزاده در دور اول با نتیجه 10 بر 8 و ضربه فنی دیپانشو از هند را مغلوب کرد، وی در کشتی بعد با نتیجه 10 بر صفر مغلوب نورمحمد توردالی از قزاقستان شد و بعنوان نفر دوم گروه خود به مرحله نیمه نهایی راه یافت. علیزاده در این مرحله مقابل یوکی مائدا از ژاپن با نتیجه 14 بر 12 مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه 5 بر 4 سادیر کایپبنوف از قرقیزستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 41 کیلوگرم امیرحسین محمدی مقدم در دور نخست با نتیجه 10 بر 4 داشرات از هند را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل یاماتو فروساوا از ژاپن با نتیجه 9 بر 2 شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. محمدی مقدم در این دیدار با نتیجه 11 بر 2 بویانخیشیگ اوگانبایار از مغولستان را از پیش رو برداشت و به مدال برنز رسید.

در وزن 44 کیلوگرم که مسابقات آن با حضور 7 کشتی گیر، به صورت دوره ای و در دو گروه برگزار می شود، آرین مهرعلیزاده در دور اول با نتیجه 16 بر 4 مقابل مارلان آبدرایموف از قرقیزستان به برتری دست یافت. وی در کشتی بعد با نتیجه 10 بر صفر از سد ساگادات ژومابک از قزاقستان گذشت و بعنوان نفر اول گروه خود به مرحله نیمه نهایی راه یافت. مهرعلیزاده در این مرحله با نتیجه 7 بر صفر یون نوزاکی از ژاپن را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 12 بر 1 مقابل ایشوار از هند مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 48 کیلوگرم که مسابقات آن با حضور 7 نفر، به صورت دوره ای و در دو گروه برگزار می شود، حسین آرین در دو مبارزه و با نتایج 9 بر 4 و 11 بر صفر به ترتیب مقابل البی توردوبکوف از قرقیزستان و یوسوکه یاماموتو از ژاپن به پیرزوی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. آرین در این مرحله با نتیجه 5 بر 1 کارتیک از هند را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار مقابل بکاسیل آسامبک از قزاقستان با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۵۲ کیلوگرم که مسابقات آن با حضور 6 کشتی گیر، به صورت دوره ای و در دو گروه برگزار می شود، ابوالفضل کوشکی در مبارزه نخست با نتیجه 2 بر صفر مقابل عبدالعزیز الحیدری از عراق به پیروزی رسید. وی در دیدار بعدی با نتیجه 17 بر 10 مغلوب سالم از هند شد و بعنوان نفر دوم گروه خود به مرحله نیمه نهایی راه یافت. کوشکی در این مرحله مقابل عمربک آسان اولو از قرقیزستان با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد به به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدرا با نتیجه 5 بر 1 مقابل هاروتو کیتامورا از ژاپن مغلوب و چهارم شد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم که مسابقات آن با حضور 7 نفر، به صورت دوره ای و در دو گروه برگزار می شود، مبین گردشی در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر عبداله الحلو از بحرین را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 7 بر صفر مقابل رستم جان کاخاروف از قرقیزستان به پیروزی رسید و در دور سوم با نتیجه 4 بر 1 مغلوب آست کازبای از قزاقستان شد و بعنوان نفر دوم گروه خود راهی مرحله نیمه نهایی شد. گردشی در این مرحله در مصاف با آنکوش از هند با نتیجه 10 بر صفر مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه 9 بر 2 مقابل سومیا بازار میاگمارسورن از مغلوستان شکست خورد و چهارم شد.

در وزن ۶۲ کیلوگرم که مسابقات آن با حضور 7 کشتی گیر، به صورت دوره ای و در دو گروه برگزار می شود،  ماهان کاووسی در دو مبارزه به ترتیب با نتایج 6 بر 4  و 6 بر صفر ژاناریس بختیجان از قزاقستان و شینخو دلگرجارگال از مغولستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رفت. کاووسی در این مرحله مقابل کاری ایتو از ژاپن با نتیجه 2 بر 1 به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه 5 بر 4 کشتی را به تانیش کادام از هند واگذار کرد و به مدال نقره رسید.

۶۸ کیلوگرم که مسابقات آن با حضور 7 نفر، به صورت دوره ای و در دو گروه برگزار می شود، رضا افشار در کشتی نخست با نتیجه 8 بر 2 ریکو تاناکا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 11 بر صفر آنخبایار گانتولگا از مغولستان را شکست داد و در مبارزه بعدی با نتیجه 3 بر صفر نیشانت راحول از هند را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. افشار در این مرحله با نتیجه 3 بر صفر مقابل الخان ارمکوف از قرقیزستان به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه 6 بر 4 از سد علیرضا بهرام اف از تاجیکستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۵ کیلوگرم که مسابقات آن با حضور 6 کشتی گیر، به صورت دوره ای و در دو گروه برگزار می شود  امیر محمد رحیمی در دور نخست با نتیجه 3 بر 2 از سد بیامبادورج انخبات از مغولستان گذشت. وی در مبازه بعد با نتیجه 11 بر صفر یاسوکی یانو از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. رحیمی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر و ضربه فنی منصور علیخان از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه 10 بر 3 مغلوب ویویک از هند شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۸۵ کیلوگرم که مسابقات آن با حضور 7 کشتی گیر، به صورت دوره ای و در دو گروه برگزار می شود،  رامتین روانبخش در مبارزه نخست با نتیجه 11 بر 3 اویاتولوخ روزیف از قرقیزستان را مغلوب کرد و در دور بعد با نتیجه 6 بر 1 مغلوب بادال چادهاری از هند شد و بعنوان نفر دوم گروه خود به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. روانبخش در این مرحله با نتیجه 3 بر صفر از سد نوردولت امانژول از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه 5 بر 2 از سد بادال چادهاری از هند گذشت و به مدال طلا دست یافت.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: گروه خود به مرحله نیمه نهایی مرحله نیمه نهایی راه یافت راهی مرحله نیمه نهایی شد دیدار با نتیجه مرحله با نتیجه پیش رو برداشت مرحله مقابل نتیجه 10 بر صفر نتیجه 3 بر صفر دیدار رده بندی نخست با نتیجه نتیجه 11 نتیجه 5 مدال نقره بعد با نتیجه حضور 7 نفر راهی دیدار دیدار فینال شکست خورد مدال برنز کشتی گیر مدال طلا دست یافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندبال در سال ۱۴۰۲| شکست پشت شکست، ناکامی پشت ناکامی/ روز‌های دور از سکو و سهمیه

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سالی که گذشت ورزش ایران چند رویداد مهم و کلیدی را پشت سر گذاشت سال ۱۴۰۲ یک سال شلوغ و پر رویداد برای ورزش ایران بود و اتفاقات گوناگونی در بنده ورزش رخ داد. ورزش ایران در این سال شلوغ نتایج پرفراز و نشیبی گرفت. هندبال ایران روز‌های شلوغ و پرترافیکی را تجربه کرد و در رویداد‌های گوناگونی را پشت سر گذاشت، اما در تمامی آنها دست خالی به خانه بازگشت و نتوانست موفقیت‌های گذشته را تکرار کند تا روند نزولی این رشته حداقل در حوزه تیم ملی ادامه داشته باشد. ناکامی‌هایی که حتی سبب قطع همکاری با سرمربی خارجی تیم ملی نیز شد، اما در نهایت باز هم اتفاقی رخ نداد.

بازی‌های آسیایی؛ هت‌تریک تلخ بی‌مدالی!

تیم ملی هندبال ایران سال پرترافیک خود را با حضور در بازی‌های آسیایی استارت زد. تیم ملی هندبال که طی چند سال اخیر از موفق‌ترین تیم‌های گروهی توپی کشورمان بوده، در مرحله نخست گروهی بازی‌های آسیایی هم توانست از گروه خودش صعود کند و در گروه مرگ دور دوم قرار بگیرد؛ گروهی که عاقبت خوشی برای تیم ملی ایران نداشت و با بدشانسی و کم‌دقتی، ایران از صعود به مرحله بالاتر بازماند.

در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در مرحله نخست برابر مغولستان با نتیجه ۵۰ بر ۱۶ به برتری رسید، اما در ادامه برابر عربستان با تساوی ۲۳ بر ۲۳ متوقف شد. هندبالیست‌های کشورمان در ادامه برابر ژاپن با نتیجه ۳۳ بر ۲۱ شکست خوردند و به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شدند.

شاگردان وسلین در دور دوم در هر سه دیدار خود تن به شکست دادند. ایران در ابتدا مقابل کویت با نتیجه ۲۴ بر ۲۲ شکست خورد، در ادامه برابر بحرین با نتیجه ۲۹ بر ۲۰ مغلوب شد و در پایان نیز مقابل کره جنوبی ۲۵ بر ۲۴ شکست خورد. هندبال ایران در نهایت در بازی‌های آسیایی از صعود به جمع ۴ تیم پایانی باز ماند.

تیم ملی هندبال ایران هر چند به عنوان تیم دوم گروه به مرحله اصلی رسید، اما در مرحله دوم نتوانست نتیجه خوبی بگیرد و مقابل هر سه تیم بحرین، کویت و کره جنوبی شکست خورد. این در حالی بود که ملی‌پوشان مقابل تیم‌های کره جنوبی و کویت پایاپای بازی کردند و می‌توانستند به برتری برسند و راهی نیمه نهایی شوند.

یکی از دلایلی که مسئولان فدراسیون و حتی سرمربی تیم ملی برای این باخت‌ها عنوان کردند، غیبت لژیونر‌هایی همچون پویا نوروزی‌نژاد، سید علیرضا موسوی و محمدرضا اورعی در ترکیب تیم ملی بود. عدم حضور لژیونر‌ها در تورنمنت‌های مهم یک موضوع تکراری است و همیشه هندبال ایران با این مشکل مواجه بوده که هنوز چاره‌ای برایش نیست.

در پایان این دوره از بازی‌های آسیایی مسابقات رتبه‌بندی در رشته هندبال برگزار نشد، اما اگر قرار بود تیم ملی ایران برای رتبه‌بندی بازی کند، باید در بهترین حالت برای رده پنجمی ششمی به میدان می‌رفت و این یعنی در سومین بار پیاپی، تیم ملی هندبال دستش از مدال المپیک آسیایی خالی مانده است.

انتخابی المپیک؛ ادامه ناکامی در دوحه

بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو، تیم ملی هندبال بلافاصله راهی مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در دوحه شد. ملی‌پوشان ایران در بازی نخست خود با نتیجه ۲۰ - ۲۵ برابر ژاپن شکست خوردند، اما در بازی دوم، با نتیجه نزدیک ۲۹ بر ۲۸ برابر کویت به پیروزی رسیدند. شاگردان ووسلین وویویچ در حالی در این دیدار به پیروزی رسیدند؛ که با وجود برتری در نیمه اول و اختلاف ۵ گل، در ۳ دقیقه آخر هر دو تیم در نتیجه ۲۳ مساوی شدند، اما در نهایت این تیم ملی کشورمان بود که توانست با اختلاف یک گل و با نتیجه ۲۹ بر ۲۸ پیروز این رقابت باشد.

تیم ملی هندبال کشورمان در سومین بازی مقابل قزاقستان ۴۲ بر ۲۰ پیروز شد، اما در بازی چهارم، با نتیجه ۲۸ بر ۲۴ برابر بحرین شکست خورد تا از صعود به دور دوم رقابت‌ها باز بماند.
هندبالیست‌های کشورمان در پنجمین بازی خود به مصاف تیم ملی عربستان رفتند که در پایان با نتیجه ۳۰ بر ۲۸ حریف خود را شکست دادند به این ترتیب تیم ملی هندبال کشورمان در رده پنجم ایستاد و از رسیدن به المپیک بازماند. ناکامی که سبب شد تا در نهایت فدراسیون هندبال با وسلین وویوویچ قطع همکاری کند.

جدایی سرمربی در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا

وسلین وویوویچ مربی اهل مونته‌نگرو اسفند ۱۴۰۰ رسما هدایت تیم ملی هندبال کشورمان را بر عهده گرفت. وی اسفند ماه سال ۱۴۰۱ برای دومین بار قراردادش را با فدراسیون هندبال ایران تمدید کرد. بازی‌های آسیایی هانگژو، مسابقات انتخابی المپیک پاریس و مسابقات قهرمانی آسیا مهم‌ترین رویداد‌هایی بود که تیم ملی هندبال در سال ۱۴۰۲ در پیش داشت و هدف اصلی فدراسیون نیز برای تمدید قرارداد با این سرمربی اهل مونته‌نگرو و پرآوازه نیز درخشش در همین مسابقات بود، اما فدراسیون ایران و این سرمربی اوایل آذر ماه همکاری خود را قطع کردند و در نهایت ۷ آذر ماه مجید رحیمی‌زاده به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی شد.

با وجود تغییر و تحولات در کادر فنی، اما در مسابقات قهرمانی آسیا نیز تیم ملی همان روند خود در دو مسابقه گذشته یعنی بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک را ادامه داد که البته با توجه به زمان کمی که رحیمی‌زاده در اختیار داشت، این امر چندان عجیب به نظر نمی‌رسد.

قهرمانی آسیا؛ هت تریک ناکامی کامل شد

مسابقات هندبال قهرمانی آسیا در منامه بحرین برگزار شد و تیم ایران با مجید رحیمی زاده مربی ایرانی در این رقابت‌ها حضور یافت و البته باز هم ناکام ماند تا کلکسیون شکست‌های هندبال ادامه پیدا کند. در پایان این مسابقات قطر قهرمان و ژاپن نایب قهرمان شدند، بحرین میزبان در رده سوم ایستاد و کویت نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت تا این سه تیم به همراه قطر، راهی مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۵ شوند.

در این مسابقات کره جنوبی نیز در جایگاه پنجم قرار گرفت و ایران با دو پله سقوط نسبت به دوره قبل ششم شد. شاگردان رحیمی‌زاده در مرحله گروهی این مسابقات در ابتدا نیوزلند با نتیجه ۴۰ بر ۱۳ شکست دادند. سپس در یک دیدار نزدیک چین را با نتیجه ۲۴ بر ۲۲ مغلوب کردند و در حساس‌ترین دیدار دور نخست برابر کره جنوبی ۲۶ بر ۲۴ مغلوب شده و به عنوان تیم دوم گروه راهی دور اصلی شدند.

ملی‌پوشان کشورمان در مرحله اصلی این مسابقات مقابل ژاپن ۲۵ بر ۲۳ شکست خوردند؛ سپس با نتیجه ۲۷ بر ۲۳ مغلوب قطر شد و در پایان برابر امارات با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسید و به نخستین برد خود در دور دوم این رقابت‌ها دست پیدا کرد. ملی پوشان کشورمان با قرارگیری در رده سوم گروه برای کسب رتبه پنجمی به دیدار کره رفتند و با شکست ۲۷ بر ۲۶ مقابل این تیم ششم آسیا شدند. 

جایگاه ششم در حالی برای هندبال ایران به دست آمد که تیم ملی کشورمان در دوره گذشته توانسته بود برای دومین دور جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ را کسب کند. پیش از آن نیز هندبال ایران یکبار موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۵ شده بود. در این دوره نیز انتظار می‌رفت که این تیم بتواند پس از ناکامی در بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک، با کسب جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان پرونده رقابت‌های سال ۲۰۲۴ را با یک موفقیت ببندد، اما در مسابقات قهرمانی آسیا نیز شاهد همان رویه تکراری در تیم ملی هندبال بودیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چهار مدال نقره و برنز بوکسورهای ایران در باکو
  • نایب قهرمانی بوکسور تبریزی در تورنمنت جاده ابریشم
  • هنگ کنگ مغلوب تیم بسکتبال سه نفره مردان شد
  • هندبال در سال ۱۴۰۲| شکست پشت شکست، ناکامی پشت ناکامی/ روز‌های دور از سکو و سهمیه
  • نایب‌قهرمانی پدیده ۱۴ساله پینگ‌پنگ ایران در دنیا
  • پینگ پنگ باز ایران نایب قهرمان کانتندر جهانی لبنان شد
  • محمدرضا گرایی؛ مرد یخی در پاریس طلا می‌خواهد؛ سهمیه‌های المپیکی
  • امروز دیدار برگشت شهرداری ارومیه و شهداب یزد
  • فردا، دیدار برگشت شهرداری ارومیه و شهداب یزد
  • خط و نشان جدی مدافع عنوان قهرمانی برای هت‌تریک