Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، استخرها یکی از مهم‌ترین اماکن تفریحی بویژه در نیمه نخست سال هستند که قشر قابل توجهی از جامعه را به خود جلب می‌کنند. اما از زمان شیوع کرونا  این اماکن پرطرفدار تعطیل شدند و تا حدود دو ماه پیش نیز مجوز فعالیت نداشتند. با فروکش کردن وضعیت کرونایی در جامعه و برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی، به مرور استخرها بازگشایی شدند و پای علاقه‌مندان به تفریحات آبی پس از دو سال دوباره به این اماکن باز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روزها که فصل اوج حضور در استخرها آغاز شده، برای بسیاری از شهروندان این پرسش مطرح است که آیا امکان حضور در استخر وجود دارد؟

در مازندران به گفته رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو مازندران فعالیت استخرها از سر گرفته شد، اما به دلیل آسیب اقتصادی ناشی از دو سال تعطیلی هنوز تعدادی از استخرها به چرخه فعالیت بازنگشتند. از سوی دیگر نیز با توجه به ریشه‌کن نشدن کرونا و وجود نگرانی‌هایی بابت دوباره اوج گرفتن این ویروس، میزان استقبال از استخرها هنوز به وضعیت دوران پیش از کرونا بازنگشت. البته به عوامل کاهش استقبال اقشار مختلف از حضور در استخرها می‌توان شرایط تورمی موجود در جامعه و افزایش قابل توجه بلیت استخر نسبت به دوران پیش از کرونا را نیز افزود. 
 
رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو مازندران درباره بازگشت استخرهای این استان به چرخه فعالیت در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعدادی از استخرهای استان از حدود دو ماه پیش و با رفع محدودیت‌ها فعالیت‌شان را از سر گرفتند. محدودیتی هم برای فعالیت استخرها وجود ندارد و فقط رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرسوم مربوط به استخرها که همواره رعایت می‌شود باید مورد توجه باشد.

سید جواد قاسمی افزود: تقریبا از شب‌های ماه مبارک رمضان محدودیتی برای فعالیت استخرها نداریم.  اما هنوز استخرهای کوچک و بزرگ زیادی در استان هستند که به چرخه فعالیت بازنگشتند.

وی درباره میزان استقبال از استخرها در دوران پساکرونایی  اظهار کرد: هنوز تعداد مراجعات به استخرها در مازندران به شرایط عادی باز نگشته است. به طور میانگین می‌توان گفت در حال حاضر استخرهای مازندران به اندازه ۵۰ تا ۷۰ درصد مشتریان دوران پیش از کرونا مراجعه‌کننده دارند. البته به دلیل تعطیلی برخی استخرها، میزان مراجعات به استخرهایی که فعال شده‌اند شاید در برخی ساعات و روزها بیشتر باشد. اما به طور میانگین هنوز تعداد مراجعات کمتر از دوران عادی غیر کرونایی است.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو مازندران درباره تغییر تعرفه بلیت استخرها پس از دو سال تعطیلی نیز گفت: طبیعتا با توجه به افزایش قیمت‌ها، نرخ بلیت‌ استخر نیز باید به روز می‌شد. به همین دلیل با نظر مراجع ذیصلاح نرخ جدید بلیت‌ها اعلام شد که حدود سه تا چهار برابر نرخ بلیت در دوران پیش از کروناست.

قاسمی خاطرنشان کرد: نرخ بلیت استخرها هر سال بر اساس کیفیت، امکانات، خدمات، تجهیزات و برخی معیارهای کیفی و زیرساختی دیگر توسط اداره کل ورزش و جوانان تعیین و ابلاغ می‌شود. امسال نیز با توجه به افزایش چشمگیر هزینه‌ها اعم از نگهداری، حقوق و بیمه کارکنان، قیمت کلر و شوینده‌ها و سایر هزینه‌ها این افزایش قیمت در نظر گرفته شد.

وی افزود: همه علاقه‌مندان به تفریحات آبی در مازندران می‌توانند این روزها پس از ماه‌ها دوری از استخر دوباره به این اماکن بیایند و از زیرساخت‌های موجود بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها استخر کودک مازندران فصل تابستان شنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استخر کودک مازندران فصل تابستان استخر کودک مازندران فصل تابستان شنا دوران پیش از کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود

مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران درباره برگزاری پویش «بهار قرآن، بهار ایران» گفت: پویش محوری و اساسی شهرداری با عنوان «بهار قرآن، بهار ایران» به مناسبت ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ طراحی و اجرا شد؛ این نامگذاری با توجه به همزمانی بهار قرآن و طبیعت صورت گرفت و در ذیل آن پویش‌های فرعی دیگری نیز طراحی شد که از آن جمله می‌توان به پویش «روز اولی‌ها»، پویش «لشکر قدس»، پویش «عید بندگی»، پویش «آیات ابراهیمی» و ... اشاره کرد. 

زیبایی نژاد گزارشی از برنامه‌های اجرا شده در پویش «روزه اولی‌ها» مطرح کرد و گفت: سال گذشته نماهنگ و سرود روزه اولی‌ها در شهرداری تهران تولید و امسال نیز نماهنگ دیگری با صدای محمد حسین پویانفر و اجرای گروه سرود احسان تولید شد. این پویش در ابتدا در کلان شهر‌ها و سپس در دیگر شهر‌ها اجرا گردید و خوشبختانه کودکان و نوجوانان با این سرود ارتباط معنایی بسیار خوبی برقرار نمودند و کلیپ‌های متنوعی را برای ما ارسال کردند. در اواخر ماه رمضان نیز اختتامیه این پویش به همراه مراسم اجتماع ۷۰۰۰ نفری آن با حضور نوجوانان دختر روز اولی، وزیر کشور و جمعی از مداحان نام آشنای کشور مانند پویانفر، هلالی، امین قدیم، و عراقی و فصولی و سجاد محمدی در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد. 

وی تاکید کرد: یکی از اتفاقات مهم و بزرگ حضور و اجرای سرود روزه اولی‌ها در صحن اصلی مصلی امام خمینی (ره) نماز عید سعید فطر با امامت رهبر انقلاب بود که پویش روزه اولی‌ها را به اوج خود رساند و این سرود در مراسم نماز عید شعید فطر با حضور ۳۰ هزار دانش آموز اجرا گردید. 

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از استقبال خوب نوجوانان از پویش لشکر قدس خبر داد و گفت: «لشکر قدس» دیگر برنامه فرهنگی شهرداری به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان بود که در ایام روز جهانی قدس طراحی و اجرا شد. مجموعه‌های مختلف شهرداری دست به دست هم دادند تا این برنامه با حضور نوجوانان و جوانان اجرا شود. علاوه بر این، برنامه‌های تلویزیونی و تولیدات رسانه‌ای متعددی در حین برگزاری این پویش اجرا و در نهایت اجتماع اصلی آن همزمان با راهپیمایی روز قدس با حضور خانواده‌ها و به یاد مادران شهدای غزه در میدان انقلاب برگزار شد و گروه سرود ۵۰۰ نفره به اجرای سرود لشکر قدس پرداختند؛ استقبال بسیار خوب مردمی از این برنامه نشان از موفق بودن آن داشت.

وی اضافه کرد: سومین پویش، ویژه برنامه «عید بندگی» بود که در روز عید سعید فطر به صورت ویژه برگزار شد؛ باید اشاره کنم یکی از اقدامات امسال شهرداری، برگزاری جشن بزرگ عید فطر بود؛ با توجه به اهمیت و بزرگی این عید مهم مسلمانان، جشن بزرگی طراحی و با کمک گروه‌های جهادی و مردمی اجرا شد. برگزاری استیج‌های تلویزیونی، پذیرایی فرهنگی، برپایی موکب‌ها، اجرای مسابقات ورزشی و ... بخشی از این ویژه برنامه بود. 

همچنین ۲ پویش قرآنی هم با محوریت آیات قرآنی توسط شورای عالی قرآن شهرداری تهران اجرا شد.

زیبایی نژاد درباره برنامه‌های میدانی شهرداری در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان توضیح داد و گفت: در ۵ نقطه اصلی شهر تهران، برنامه‌های میدانی تدارک دیده شد که اغلب آنها به مدتی بیش از ۳۰ روز برای شهروندان تهرانی اجرا گردید.   از جمله این برنامه‌ها می‌توان به «شهر رمضان» در پارک لاله، «شهر شهدا» در فرهنگسرای خاوران، «بهار میلاد» در برج میلاد، ویژه برنامه‌های رمضانی در بوستان مشاهیر اراضی عباس آباد و بهشت زهرا (س) اشاره کرد. علاوه بر این باید به برنامه افطار خونه سازمان زیباسازی شهرداری تهران که هر شب در بلوار کشاورز برگزار می‌شد اشاره کنم.

مدیر کل فرهنگی شهرداری درباره ویژه برنامه «بهار ایران» که در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران برگزار شد، گفت: ۱۵ منطقه شهرداری در بوستان‌های منتخب خود ویژه برنامه «بهار ایران» را در دهه اول نوروز و ماه مبارک رمضان اجرا کردند. ۷ منطقه دیگر نیز به صورت ویژه و به مدت ۵ شب برنامه‌هایی را برای گرامیداشت عید سعید فطر برگزار کردند. در مجموع پارک‌های منتخب از مناطق ۲۲ گانه شهر تهران پذیرای شهروندان تهرانی بودند. 

وی خاطر نشان کرد: توزیع افطاری ساده یکی از برنامه‌های شهرداری در ماه رمضان بود. این مراسم هر شب در بوستان‌های منتخب مناطق ۲۲ گانه اجرا شد. علاوه براین، مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران خدماتی را به مساجد و دیگر مکان‌های عمومی شهر تهران ارائه داده است که در مجموع ۵ میلیون افطاری ساده در ایام ماه مبارک رمضان در سطح شهر توزیع گردیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • پایانی بر شروع دوباره طبابت دندانپزشک قلابی در بروجرد
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنید
  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنند
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • ماجرای خودروی شراکتی دکتر معتمدی و دکتر مرندی و خرید بلیت قسطی هواپیما
  • مراجعه بیش ۷ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی مازندران