Web Analytics Made Easy - Statcounter

بامداد شنبه پس از حدود دو هفته زمین لرزه در بندرخمیر و بندر لنگه و روستا‌های اطراف واقع در مناطق شرقی استان هرمزگان سه زلزله بالای ۶ ریشتر اتفاق افتاد که طبق آخرین آمار‌ها باعث فوت ۵ نفر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، بامداد شنبه پس از حدود دو هفته زمین لرزه در بندرخمیر و بندر لنگه و روستا‌های اطراف واقع در مناطق شرقی استان هرمزگان سه زلزله بالای ۶ ریشتر اتفاق افتاد که طبق آخرین آمار‌ها باعث فوت ۵ نفر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به حضور نیرو‌های امدادی و درمانی در همان ساعات ابتدایی در محل حادثه اعلام کرد: بعد از وقوع چندین زمین لرزه مهیب در هرمزگان تمام بیمارستان‌های استان هرمزگان به حالت آماده باش کامل درآمدند؛  کادر درمان و تکنیسین‌های بخش‌های مختلف نیز در حالت آماده باش هستند و کار امداد و خدمات درمانی را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در ویژه برنامه دادستان خبرگزاری دانشجو، با اشاره به خدمات هلال احمر در محل حادثه گفت: روز گذشته مرحله انتقال مجروحین زلزله به مراکز درمانی به طور کامل انجام شد؛ امروز ١۵١٧ دستگاه چادر امدادی و ١۵۶٩ بسته غذایی بین زلزله زدگان توزیع شده، بیش از ۶۵٠٠ نفر تحت خدمات هلال احمر در این حادثه قرار دارند.


حضور گروه‌های جهادی در منطقه زلزله‌زده
وقوع زلزله در مناطق شرقی استان هرمزگان باعث فعال شدن گروه‌های جهادی و نیرو‌های مسلح نیز برای امدادرسانی، تهیه غذا و ارائه خدمات درمانی وارد عمل شدند، قرارگاه مدینه سپاه پاسداران یکی از گروه‌هایی بود که برای خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان در منطقه حاضر است؛ شهرام اسکندری، معاون هماهنگ کننده قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه در گفتگو با خبرگزاری دانشجو پیرامون بررسی وضعیت زلزله زدگان هرمزگانی گفت: اسکان موقت و غذای گرم مردم زلزله زده هرمزگان از همان ساعت اول زلزله تامین شد.

وی افزود: در حال حاضر برای تامین خنک کننده‌های هوا درحال تلاشیم با توجه به این که گرما بسیار شدت گرفته است. به دلیل پس لرزه‌های مدام مردم نمیتوانند در خانه زندگی کنند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه ادامه داد: درحال حاضر شرایط پایدار است. ۱۸ روستای زلزله زده وجود دارد که دسترسی به آن‌ها سخت است، اما درحال تلاش برای آواربرداری از آن‌ها هستیم، کاکنس‌های زیادی به وسیله سپاه خریداری شده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

مهدی نظری، مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان هرمزگان در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به حضور نیرو‌های استان در منطقه زلزله زده گفت: به گروه‌های جهادی توصیه میکنم در منطقه زلزله زده حضور پیدا نکنند، زیرا اینجا به دلیل نبود امکانات بحث اسکان و غذا برای نیرو‌های جهادی فراهم نیست.

وی درباره فعالیت گروه‌های جهادی در مناطق شرق استان افزود: پشتیبانی از مناطقه زلزله زده توسط مردم و گروه‌های جهادی بندر لنگه و بندر خمیر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به مهمترین نیاز مردم زلزله زده عنوان کرد: به دلیل گرمای شدید در منطقه زلزله‌زده، مهمترین نیاز برای این منطقه سیستم‌های سرمایشی و وسایلی مانند کولر و پنکه است.

وضعیت آب مناطق زلزله زده پایدار است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در ادامه رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان سایه خوش و روستا‌های آسیب دیده بندرلنگه از آبرسانی به محل کمپ ایجاد شده برای اسکان موقت حادثه دیدگان خبر داد.

عبدالحمید حمزه پور در بازدید از سایه خوش و روستا‌های آسیب دیده با بیان اینکه خدمات رسانی آبفا در بدون وقفه ادامه دارد، افزود: با تلاش‌های اکیپ اتفاقات آبفا ابتدا در روز شنبه، اقدامات فوری برای وصل مجدد آب مشترکین انجام و با اتمام عملیات، آبرسانی از طریق شبکه توزیع از سر گرفته شد.

مدیرعامل آبفا هرمزگان با بیان اینکه خدمت رسانی به روستا‌های آسیب دیده از ساعات اولیه وقوع زلزله آغاز شد، اظهار کرد: با وجود آسیب به شبکه توزیع و انتقال برق سایت آب شیرین کن، آبفا اقدام به استقرار یک دستگاه دیزل ژنراتور کرد تا روند آبرسانی سریع‌تر انجام شود.

وی ادامه داد: با هدف رفع نیاز آبی خانوار‌هایی که شبکه داخلی منازل شان آسیب دیده، آبرسانی سیار در حال انجام است و در این روستا ۱۰ مخزن ذخیره ثابت نیز با حجم ۵۰ هزار لیتر مهیا شده تا اهالی از این طریق نیازشان را تامین کنند.

اختصاص اعتبار از طرف دولت برای جبران خسارت زلزله هرمزگان
هیأت دولت با اختصاص اعتبار به منظور جبران خسارات ناشی از زلزله در استان هرمزگان موافقت کرد و مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به منظور جبران خسارات ناشی از وقوع زلزله در استان هرمزگان اختصاص یافت.


دولت همچنین وزارت کشور را موظف کرد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام کار و فعالیت، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را هر سه ماه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال نماید.

ساخت منازل مسکونی از چه زمانی آغاز خواهد شد؟
از مهمترین مسائلی که پس از وقوع حوادث سیل یا زلزله باید صورت بگیرد اسکان موقت است، اما پس از دوران اسکان موقت بایستی دولت در مدت کوتاهی عملیات ساخت منازل مسکونی را آغاز کند که دولت سیزدهم با تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی بحث تامین مالی این امر را انجام داد.

رضا مدرس، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان نیز درباره آغاز عملیات اجرایی در مناطق زلزله زده هرمزگان گفت: با ۵۰ میلیارد تومانی که دولت به فوریت برای این مناطق تخصیص داد از روز سه شنبه عملیات اجرایی اولیه را آغاز خواهیم کرد.

مدرس از دولت و رئیس بنیاد مسکن درخواست کرد که در مصوبه وام بلاعوض تسریع کنند و اضافه کرد: همچنین با ۵۰ میلیارد تومانی که دولت به فوریت برای این مناطق تخصیص داد از روز سه شنبه عملیات اجرایی اولیه را آغاز خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زلزله زلزله هرمزگان هرمزگان امداد رسانی گروه های جهادی منطقه زلزله زده خبرگزاری دانشجو گروه های جهادی استان هرمزگان زلزله زدگان اسکان موقت آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۹۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است

به گزارش قدس خراسان، محسن داوری ظهر پنجشنبه در آئین قرعه کشی و واگذاری زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهر بینالود اظهار کرد: اگر بتوانیم با اجرای این طرح موضوع مشکل مسکن را حل کنیم برخی از مشکلات معیشتی مردم حل خواهد شد.

فرماندار مشهد با ابراز تأسف از اینکه در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر بینالود کمی غفلت شده است گفت: مردم از مسؤولان کلیپ نمی‌خواهند بلکه کار می‌خواهند.

وی با گلایه از مسؤولان در زمینه تأخیر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر بینالود خطاب به مردم گفت: شما به عنوان نماینده من پیگیر اجرای این طرح و واگذاری زمین‌ها باشید و این مساله را مطالبه کنید.

داوری با بیان اینکه شرکت عمران بینالود حق ندارد در ابتدای کار پولی از متقاضیان بگیرد افزود: متقاضیان بلافاصله پس از دریافت زمین کار ساخت واحدهای مسکونی و اجرای فونداسیون را انجام دهند و هزینه آماده سازی زمین‌ها را می‌توانند بعد از دریافت اولین مرحله از وام خود پرداخت کنند.

فرماندار مشهد تصریح کرد: با هدف افزایش سرعت ساخت و ساز این واحدهای مسکونی، مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به آنها پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه این زمین‌ها به صورت ۹۹ ساله واگذار می‌شود و مالکان امکان خرید و فروش این زمین‌ها را نخواهند داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۲۵ هزار نفر برای دریافت زمین ثبت نام کردند اگر فردی اقدام به واگذاری زمین دریافت شده کند در هر مرحله‌ای از ساخت و ساز زمین از او گرفته و پس از قرعه کشی تحویل سایر متقاضیان ثبت نامی خواهد شد.

داوری به شرکت عمران بینالود تا پایان اردیبهشت ماه برای آماده سازی و واگذاری زمین به متقاضیان مهلت داد.

در این مراسم بخشدار بخش احمدآباد شهرستان مشهد گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۲۳ هکتار زمین به شهر ملک‌آباد الحاق شده است.

مجید بیکی ظهر پنجشنبه در آئین قرعه کشی و واگذاری زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهر بینالود اظهار کرد: بیش از ۲۳ سال امکان استفاده از ظرفیت‌های مسکن حمایتی در شهر ملک‌آباد وجود نداشت که با توجه و پیگیری‌های انجام شده در دولت سیزدهم این امر با الحاق ۲۳ هکتار زمین به اراضی این شهر محقق شد.

بخشدار بخش احمدآباد شهرستان مشهد افزود: تا کنون این زمین‌های برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به ۶۰۰ متقاضی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه اولین مرحله از قرعه کشی و واگذاری زمین برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهر بینالود سال ۱۴۰۰ انجام شد اظهار کرد: با توجه به ظرفیتی که از قبل در این شهر شناسایی شده بود اراضی مورد نیاز از همان ابتدای دولت در این شهر آماده بود.

بیکی افزود: بیش از ۲۵۰۰ قطعه زمین در شهر جدید بینالود برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن پیش بینی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • عملکرد دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان بررسی شد
  • برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذا
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد