Web Analytics Made Easy - Statcounter

وام بانکی مجموعه‌ای از وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام بانکی به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود. وام بانکی به کمک آن دسته از افرادی می‌آید که نیاز مبرم به وجه نقدی هنگفت دارند؛ چرا که نقدینگی، گمشده همیشگی مردم است؛ پس نیاز به وجه نقد برای انجام هر پروژه‌ای، افراد را تشویق (وادار) به استفاده از وام بانکی و تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به آخرین خبر از وام بانکی می پردازیم.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: برای بازسازی واحدهای مسکونی شهری که در جریان زلزله هرمزگان تخریب شده‌اند پیشنهاد پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض را داده‌ایم، البته کار بازسازی را معطل وام نگذاشته‌ایم و هم‌اکنون سیمان و میلگرد را به منطقه ارسال کرده‌ایم.

مجید جودی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ارزیابی خسارات زلزله روزهای اخیر هرمزگان به اتمام رسیده که ۱۱۹۷ واحد احداثی و ۱۴۷ واحد تعمیری است. با توجه به اینکه عمده واحدها نامقاوم بودند، تعداد احداثی‌ها بالا است.

وی افزود: ما آواربرداری را شروع کرده‌ایم و قبل از مصوبه دولت درخصوص تسهیلات کار ساخت واحدها را آغاز می‌کنیم. سیمان، میلگرد و مصالح را به منظور بازسازی به منطقه ارسال کرده‌ایم و منتظر مصوبه وام نماندیم. بعد از اینکه مصوبه دولت درخصوص وام و بلاعوض بیاید سرعت بیشتر می‌شود. هم‌اکنون مصالح را به مردم می‌دهیم تا کار را شروع کنند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن درباره رقم تسهیلات واحدهای زلزله زده گفت: پیشنهاد ما برای واحدهای مسکونی شهری ۲۵۰ میلیون تومان وام و ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض است. همچنین پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان وام و ۶۰ میلیون تومان بلاعوض را برای واحدهای روستایی پیشنهاد داده‌ایم.

جودی اسکان موقت را منوط به تصمیم هیات دولت دانست و گفت: درخصوص اسکان موقت هنوز تصمیم خاصی گرفته نشده است. البته چادرهای مجهز به کولر در اختیار زلزله‌زدگان قرار داده‌ایم اما با توجه به گرمای منطقه باید برای اسکان موقت چاره‌اندیشی شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی دولت زلزله سیمان مسکن میلیون تومان وام بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۹۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟

️ اقساط معوق و چک‌های برگشتی از مهمترین عواملی است که بر امتیاز اعتباری افراد تاثیر می گذارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ️اصلاح مدل اعتبارسنجی مشتریان بانکها یکی از برنامه های بانک مرکزی برای گسترس هم تسهیلات خرد در شبکه بانکی است که از سال قبل استارت آن زده شد و آنطور که معاون فناوری های نوین این بانک می گوید امسال بناست مدل جدید اعتبارسنجی در شبکه بانکی اجرایی شود. 

5 باور غلط درباره رتبه اعتباری بانکی/امکان اصلاح رتبه هست؟

 

مسئولان بانک مرکزی قبلا گفته بودند: مدل جدید بر اساس تجربیات جهانی و با استفاده از شاخص‌های بانک جهانی و پنج شرکت معتبر بین‌المللی در زمینه اعتبارسنجی و مدل‌سازی بر اساس یادگیری ماشین تهیه شده است و نسبت به مدل قبلی بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته است.

در طراحی این مدل از شاخص‌های متنوعی استفاده شده است که مواردی مانند رفتار اشخاص در بازپرداخت تسهیلات، سابقه اشخاص در پرداخت چک، سابقه محکومیت‌های مالی اشخاص، وضعیت پرداخت مالیات و حتی مواردی مانند پرداخت یا عدم‌پرداخت جرایم راهنمایی و رانندگی را می‌توان به‌عنوان مهمترین شاخصه‌های مورد بررسی برای تعیین امتیاز اعتباری برشمرد.

اما مشتریان و متقاضیان تسهیلات بانکی باید بدانند که تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی‌ بر امتیاز اعتباری آنها تاثیر منفی خواهد داشت؛ هر چه نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل چک‌های صادره و مبالغ چک‌های برگشتی نسبت به مجموع مبالغ چک‌های صادره، بیشتر باشد تاثیر آنها بر کاهش امتیاز اعتباری افراد، بیشتر خواهد بود.

توصیه مهم به مشتریان بانکی این است که " اگر چک برگشتی دارید، بهتر است تلاش کنید خیلی سریع بدهی خود را پرداخت کنید زیرا تاخیر بیشتر در رفع سوء اثر چکهای برگشتی، منجر به کاهش بیشتر امتیاز اعتباری می‌گردد. در این راستا رعایت پرداخت به موقع بدهی‌ها و جلوگیری از بروز مشکلات مالی مانند چک برگشتی، می‌تواند به حفظ و افزایش امتیاز اعتباری شما کمک کند."

حمیدرضا کردنائیج؛ کارشناس مسائل بانکی با اشاره به محدودیت‌های بانکی افراد دارای چک برگشتی می گوید:️ وقتی چک شما برگشت می‌خورد، سامانه محچک 24 ساعت به شما وقت می‌دهد تا چک را وصول کنید. ️ در صورت اقدام نکردن برای وصولی چک، با توجه به اولویت بندی به اندازه مبلغ چک شروع به مسدود کردن حسابهای شما می‌کند.

عدم افتتاح حساب و دریافت کارت جدید، عدم دریافت وام و ضامن شدن، عدم دریافت دسته چک و ثبت چک جدید از محدودیت‌های افرادی است که چک برگشتی دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • نحوه دریافت وام ۵۰۰ میلیونی بانک ملت اعلام شد +مبلغ اقساط
  • افزایش مبلغ حق مسکن؛ عیدی کارگران در هفته کارگر
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • محبوب‌ترین وام میان خانوارها
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟
  • سورپرایز بزرگ دولت برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی / واریز عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در این ماه