Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز گفت: تنظیم نرخ‌نامه‌ها بر اساس کتابچه تدوین شده توسط وزارت کشور، انجام شده است. در اهواز حداقل نرخ کرایه ۵ هزار تومان است و نمی‌توان کمتر از این نرخ در نظر گرفت زیرا باید معیشت روزانه یک راننده تاکسی تامین شود.

به گزارش تین نیوز، آیت حمیدی در شصت و سومین جلسه علنی شورای شهر اهواز در خصوص لایحه نرخ تاکسی‌های خطی در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در یک دهه اخیر مدیریت ارشد شهرداری تصمیم گرفته بود در یک لایحه نرخ‌نامه تاکسی‌های درون شهری به شورای شهر ارائه شود و همزمان با تعیین نرخ سرویس حمل و نقل دانش‌آموزی در اول مهرماه اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مساله موجب می‌شد رانندگان در ابتدای سال به صورت خودجوش نرخ کرایه را افزایش دهند و در ابتدای مهرماه نیز کرایه به صورت رسمی افزایش پیدا کند یعنی اکنون در سال دو بار کرایه افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز گفت: در شورای ششم این آسیب اصلاح و مقرر شد که در ابتدای فروردین‌ماه یا اردیبهشت‌ماه نرخ کرایه تاکسی‌ها مصوب و اجرا شود که این کار انجام شد اما به دلیل طی روال اداری، در اجرای آن تاخیر ایجاد شد که مقرر شده است در سال ۱۴۰۱ مقدمات نرخ کرایه تاکسی سال آینده در بهمن‌ماه و اسفندماه امسال انجام و ابتدای فروردین‌ماه یا اردیبهشت‌ماه مصوب و اجرا شود.

وی بیان کرد: استخراج نرخ کرایه تاکسی بر اساس چند پارامتر که مهمترین آن فاصله مبدا تا مقصد است، انجام می‌شود و اختلاف کرایه در برخی مسیرهای مشابه به دلیل متفاوت بودن طول مسیر است.

حمیدی گفت: تنظیم نرخ‌نامه‌ها بر اساس کتابچه تدوین شده توسط وزارت کشور، انجام شده است. در اهواز حداقل نرخ کرایه ۵ هزار تومان است و نمی‌توان کمتر از این نرخ در نظر گرفت زیرا باید معیشت روزانه یک راننده تاکسی تامین شود.

وی بیان کرد: ملاک نرخ تاکسی‌ها، تاکسی‌های زرد و تاکسی‌های شخصی سامان‌دهی شده هستند و مسافربران غیرمجاز که گاهی مبلغ بیشتری از مردم دریافت می‌کنند ملاک کار نیستند.

حمیدی با اشاره به برخی انتقادها به این سازمان تصریح کرد: انتقاد در مورد ایجاد نکردن سایه‌بان را می‌پذیریم. اکنون تنها ایستگاه شهید فهمیده سایه‌بان دارد که ۱۵ سال از عمر آن گذشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تاکسی لایحه شورای شهر حمل و نقل شهرداری اهواز سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز تاکسی های اهواز نرخ کرایه نرخ نامه تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۹۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: ­۱۰ هزار راننده تاکسی در شهر تهران بیمه نیستند که به صورت جدی برای بیمه تامین اجتماعی این رانندگان پیگیر هستیم و امیدواریم از ظرفیت‌های دولت بهره ببریم تا این مهم محقق شود.

شادی مالکی افزود: سال گذشته ۲۲ هزار راننده تاکسی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و حتی در سازمان تمام رانندگان بالای ۷۰ سال را بیمه تکمیلی کردیم.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره گلایه برخی شهروندان از افزایش بیش از ۴۵ درصدی نرخ کرایه در برخی خطوط تاکسیرانی گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران این اجازه داده شده است که به صورت میانگین تا ۴۵ درصد نرخ کرایه در سال جدید افزایش یابد.

شادی مالکی با بیان اینکه در برخی از خطوط به دلیل متناسب سازی نرخ کرایه و ماندگاری راننده کرایه‌ها بیشتر از ۴۵ درصدافزایش یافت، گفت: از ۶ خط تاکسی که در قالب ۵۹ پایانه تاکسی فعالیت می‌کنند، فقط در کمتر از ۵ درصد، نرخ کرایه از ۴۵ درصد بیشتر بوده و حتی در بسیاری از خطوط کمتر از ۴۵ درصد رشد نرخ کرایه را داشتیم.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از طراحی سامانه جامع برخط در این سازمان خبر داد وگفت: رانندگان تاکسی می‌توانند زیرنظر این سامانه خدمات ارائه کنند و نظارت هوشمندی نیز برآن‌ها می‌شود که به زودی این مهم درشهر محقق می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • نرخ کرایه تاکسی در شیراز تعیین شد
  • افزایش غیرقانونی کرایه تاکسی
  • پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک