Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، جوزپ بورل با انتشار یادداشتی در روزنامه ایتالیایی «لاستامپا»، نوشت: بحران انرژی امروز در اتحادیه اروپا بهایی است که باید برای «دفاع از دموکراسی» و پایان دادن به تاثیرگذاری روسیه بر شیوه تصمیم‌گیری سیاسی در بروکسل بپردازیم.

وی با بیان اینکه ما تا پایان سال ۲۰۲۲، واردات نفت روسیه را تا ۹۰ درصد کاهش خواهیم داد، گفت: واردات گاز از مسکو نیز روند نزولی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با یادآوری مشکلات ناشی از کاهش واردات انرژی از روسیه برای بخش‌های اقتصادی و مردم اروپا، تصریح کرد: این مشکلات بهایی است که ما باید برای دفاع از دموکراسی‌هایمان و حقوق بین الملل بپردازیم.

بورل با تاکید بر ضرورت همبستگی بین کشورهای اروپایی برای فائق آمدن بر بحران انرژی در قاره سبز، گفت: مطمئنم که تحریم‌ها به تدریج مسکو را به زانو درخواهد آورد و کرملین را مجبور به تغییر محاسبات راهبردی خواهد کرد.

وی در عین حال، تغییر راهبرد روسیه را در آینده نزدیک بعید دانست و گفت: روسیه برای واردات بسیاری از کالاهای دارای ارزش افزوده بالا به غرب وابسته است و در حوزه واردات فناوری‌های پیشرفته، ۴۵ درصد به اروپا، ۲۱ درصد به آمریکا و فقط ۱۱ درصد به آسیا وابسته است.

این دیپلمات ارشد اروپایی با بیان اینکه تحریم‌ها توانایی روسیه برای تولید موشک‌های نقطه‌زن مثل اسکندر و خا ۱۰۱ را از بین خواهد برد، افزود: تمامی سازندگان خارجی خودرو هم تصمیم به خروج از روسیه گرفته‌اند و خودروهای معدودی که توسط روسیه تولید می شوند فاقد ایربگ یا گیربکس اتوماتیک خواهند بود.

بورل درباره دیگر تاثیرات تحریم‌ها بر روسیه گفت: با اعمال تحریم ها صنعت نفت روسیه نه تنها شاهد خروج پیمانکاران خارجی خواهد بود بلکه با مشکل دسترسی به فناوری‌های پیشرفته مثل حفاری افقی روبه‌رو می شود.

وی، نداشتن دسترسی به هواپیماهای مسافربری غربی در کنار قطع شدن اتصال روسیه به شبکه‌های تحقیقاتی جهانی را از دیگر تبعات تحریم‌ها برای این کشور ارزیابی کرد و گفت: فرار گسترده مغزها از روسیه از دیگر تبعات تحریم هاست.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: از آنجایی که ما نمی‌خواهیم با روسیه وارد جنگ شویم، پاسخ ما به بحران اوکراین، تحریم مسکوست.

بورل افزود: اتحادیه اروپا نشان داد که در پاسخ به بحران‌ها، فقط حرف نخواهد زد بلکه عمل می کند.

روابط غرب و کرملین بعد از شروع عملیات ویژه در اوکراین به تیرگی گرایید. اگرچه غرب تلاش کرده در حمایت از اوکراین، مسکو را با تحریم به زانو در آورد اما وابستگی شدید برخی کشورها از جمله آلمان به گاز و نفت وارداتی، مانع از تحقق اهداف تحریم‌ها شده و برعکس اقتصادهای غربی را با تورم و کمبود مواجه کرده است.

رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو-‌کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌ داد.

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها اوکراین روسیه تحریم سکوی گازی پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه تحریم اوکراین روسیه تحریم سکوی گازی اتحادیه اروپا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۰۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه به ذخایر گاز اوکراین حمله کرد

حمله روسیه به ذخایر گاز اوکراین حمله روسیه به ذخایر گاز اوکراین جدیدترین موج حملات موشکی روسیه به تاسیسات برق اوکراین، یک پایگاه ذخایر زیرزمینی گاز در روز یکشنبه، هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش انرژی پرس، شرکت انرژی دولتی «نفت گاز» اوکراین از حمله به پایگاه ذخایر گاز خبر داد، اما افزود: در عرضه گاز به مصرف کنندگان، خللی وارد نشده است.

الکسی چرنیشوف، مدیرعامل «نفت گاز» گفت: تجهیزات آسیب دیده در این حمله، در دست تعمیر هستند. چرنیشوف در فیس بوک نوشت: این وضعیت، تاثیر مهمی بر فعالیت پایگاه ذخایر گاز نخواهد داشت، زیرا گاز در اعماق زمین ذخیره می‌شود.

در این بین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، اعلام کرد تلاش‌ها برای بازگرداندن منابع برق در مناطق مختلف در حال انجام است و بیشترین دشواری در شهر خارکف است که دومین شهر بزرگ اوکراین است.

وزارت انرژی و توزیع کنندگان اوکراین اعلام کردند این کشور، واردات برق را افزایش داده و صادرات را پس از حملات اخیر روسیه که طی آن شرکت نیروی DTEK ۵۰، حدود ۵۰ درصد از ظرفیت خود را از دست داد، متوقف کرده است.

ولودیمیر کودریتسکی، مدیر شرکت «اوکراِنرگو» که خطوط انتقال برق اوکراین را اداره می‌کند، گفت: موج اخیر حملات روسیه، حداقل ۹۰ میلیون یورو (۹۷ میلیون دلار) خسارت وارد کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، روسیه روز جمعه به تاسیسات تولید و انتقال اوکراین حمله کرد که باعث خاموشی گسترده در بسیاری از مناطق این کشور شد و تاسیسات انرژی در سه منطقه اوکراین هم بامداد یکشنبه، هدف حمله قرار گرفتند.

منبع: عصر ایران

tags # اوکراین ، روسیه سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • درگیری کشاورزان با پلیس؛ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • روسیه به ذخایر گاز اوکراین حمله کرد
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان
  • بورل: اتحادیه اروپا بر اساس منافع خود از کی‌یف حمایت می‌کند نه علاقه به مردم اوکراین
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تداوم دیدارها برای لغو تحریم‌ها
  • تاکید بر تداوم دیدار‌ها برای لغو تحریم‌ها
  • تداوم گفت‌وگوها و دیدارهای ایران و اروپا برای لغو تحریم‌ها
  • تاکید ایران و اروپا به تداوم گفتگوها و دیدارها برای لغو تحریم‌ها
  • تاکید ایران و اروپا به تداوم گفت‌وگوها و دیدارها برای لغو تحریم‌ها
  • تاکید بر تداوم دیدارها برای لغو تحریم‌ها