Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله‌ای در روزنامه ایتالیایی "لا استامپا" نوشت: تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی، واردات نفت روسیه را تا ۹۰ درصد کاهش خواهیم داد و به سرعت واردات گاز را نیز کاهش می‌دهیم. این تصمیمات به تدریج ما را از وابستگی که سال‌ها بر تصمیمات سیاسی ما تاثیر داشتند، رها و آزاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون شک این کاهش سریع وابستگی به انرژی روسیه مشکلات جدی را نیز برای بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا و بخش‌های مختلف فعالیت‌های اقتصادی به وجود می‌آورد. اما این بهایی است که باید برای دفاع از دموکراسی‌هایمان و قوانین بین‌المللی پرداخت کنیم و ما دست در دست یکدیگر در حال اتخاذ اقدامات لازم برای حل این مشکلات هستیم.

وی افزود: اطمینان دارم که این تحریم‌ها نهایتا مسکو را به زانو در می‌آورند و آن را مجبور می‌کنند تا محاسبات استراتژیکش را تغییر دهد، حتی اگر بعید باشد که این اتفاق در آینده نزدیک رخ دهد.

بورل تصریح کرد: روسیه مجبور است بسیاری از محصولاتی را که تولید نمی‌کند، با ارزش افزوده بسیار بالا وارد کند. روسیه برای تکنولوژی‌های پیشرفته ۴۵ درصد به اروپا، ۲۱ درصد به آمریکا و تنها ۱۱ درصد به آسیا وابسته است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: در بخش نظامی که در زمینه جنگ اوکراین بسیار مهم و حیاتی است، تحریم‌ها توانایی روسیه برای تولید موشک‌های نقطه‌زن همچون اسکندر و کی اچ-۱۰۱ را محدود می‌کنند. تقریبا تمامی تولیدکنندگان خارجی خودرو تصمیم گرفته‌اند تا از روسیه خارج شوند و خودروهای اندکی که توسط کمپانی‌های روسی تولید می‌شوند بدون کیسه‌های هوا یا گیربکس‌های اتوماتیک فروخته می‌شوند. صنعت نفت نیز نه تنها از خروج اپراتورهای خارجی بلکه از دشواری دسترسی به تکنولوژی‌های پیشرفته مانند حفاری افقی رنج می‌برد. از همه مهم‌تر، روسیه از عدم دسترسی به هواپیماهای مسافربری غربی، جدا شدن از شبکه‌های تحقیقاتی جهانی و مواجه با "فرار گسترده مغزها" رنج می‌برد.

بورل افزود: از آنجایی که نمی خواهیم وارد جنگ با روسیه شویم، تحریم‌های اقتصادی بهترین و اصلی ترین پاسخ اتحادیه اروپا به بحران اوکراین هستند. اتحادیه اروپا در حال حاضر نشان داده که اروپا می‌تواند به یک بحران نه تنها در "حرف" بلکه در "عمل" نیز پاسخ دهد.

منبع: الف

کلیدواژه: اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۰۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آی‌اواس17.5 به افراد اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند

ایتنا - توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند اپ‌های قابل دانلود را در وب‌سایت‌های خود ارائه دهند، باید فرآیند تأیید محضری (Notarization) اپل را به اجرا در آورند، باید حداقل دو سال سابقه عضویت در برنامه توسعه‌دهنده اپل داشته باشند، و توسعه‌دهنده باید مستقر در اتحادیه اروپا یا دارای شعبه‌ای در آنجا باشد. به‌تازگی اپل iOS 17.5 beta 2 را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد؛ اهمیت این نسخه از این جهت که است که حاصل ناچار شدن اپل به پیروی از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از GSMArena، از iOS 17.5 به بعد دارندگان آیفون در منطقه اتحادیه اروپا قادر خواهند شد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند – اقدامی که با عنوان سایدلودینگ شناخته می‌شود. دیگری نیازی به مراجعه به اپ استور اپل یا هر فروشگاه اپ دیگری برای این موضوع نیست. اپل همچنین، به لطف DMA، از iOS 17.4 پشتیبانی از اپ‌استورهای جایگزین را آغاز کرده است.

به این ترتیب امکان یافتن اپ‌ها قدری منعطف‌تر می‌شود. البته اپل این قابلیت را کاملاٌ رایگان در اختیار قرار نمی‌دهد. توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند اپ‌های قابل دانلود را در وب‌سایت‌های خود ارائه دهند، باید فرآیند تأیید محضری (Notarization) اپل را به اجرا در آورند، باید حداقل دو سال سابقه عضویت در برنامه توسعه‌دهنده اپل داشته باشند، و توسعه‌دهنده باید مستقر در اتحادیه اروپا یا دارای شعبه‌ای در آنجا باشد.

 
و البته فقط اینها نیست. تنها اپ‌هایی که در سال گذشته یک میلیون نصب اول یا بیشتر سالانه در iOS در اتحادیه اروپا داشته‌اند واجد شرایط توزیع به این روش هستند. بنابراین، هنوز دیوارهای اپل وجود دارد، اما کوتاه‌تر شده‌اند.. خبر خوب این است که اپ‌های دانلود شده از وب‌سایت‌ها را می‌توان مانند سایر اپ‌های پشتیبان‌گیری، بازیابی و به‌روزرسانی کرد.
 
هنگامی که کاربر می‌خواهد چنین اپی را نصب کنید، یک برگه سیستم می‌بیند که نام اپ، نام توسعه‌دهنده، توضیحات اپ و اسکرین‌شات‌هایی از آن را نشان می‌دهد، و باید به آن برنامه‌نویس مجوز صریح دهید تا اپ خود را نصب کند. کاربران فقط می‌توانند از این ویژگی در داخل اتحادیه اروپا و فقط در آیفون‌ استفاده کنند.
 
مزیت همه این‌ها برای توسعه‌دهندگان این است که آنها مجبور نخواهند بود برای اپ‌هایی که در وب‌سایت‌ها توزیع می‌شوند مبلغی از فروش اپلیکیشن‌ها را به اپل بپردازند. اما این بدان معنا نیست که آنها چیزی پرداخت نخواهند کرد - اپل برای هر نصب سالانه بیش از یک میلیون در سال گذشته کارمزد 0.5 یورویی موسوم به «هزینه فناوری اصلی» را طلب می‌کند. خوشبختانه، این هزینه حداقل برای موسسات غیرانتفاعی، موسسات آموزشی و نهادهای دولتی معاف شده است.

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به غرب درباره مصادره اموال مسکو
  • تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه/ضربه دردناک به نیروی هوایی روسها
  • صنعت نفت ایران بالاترین ارزش افزوده را دارد/ علت جذب سرمایه خارجی
  • آی‌اواس17.5 به افراد اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • بورل: اوکراین و اسرائیل مثل هم نیستند
  • بورل: غزه مثل سطح ماه شده؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • اتحادیه اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • مخالفت با پرداخت جایزه نقدی به برندگان المپیک