Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش "ورزش سه"، ملی پوشان بسکتبال ایران که در نخستین مسابقه خود در پنجره سوم از مرحله اول رقابت های انتخابی جام جهانی 2023 با نتیجه 68 بر 60 مغلوب قزاقستان شده بودند، عصر دیروز و در آخرین بازی خود در این مرحله توانستند در یک دیدار یک طرفه و با نتیجه 91 بر 56 میزبان خود سوریه را از پیش روی بردارند تا با ثبت 4 پیروزی و 2 شکست و کسب 10 امتیاز، راهی مرحله دوم انتخابی جام جهانی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از هر یک از 4 گروه مرحله نخست رقابت ها، 3 تیم برتر به مرحله دوم صعود کرده و در دو گروه شش تیمی به کار خود ادامه خواهند داد که تیم های گروه های A و C  در گروه E و تیم های برتر دو گروه B و D در گروه F قرار گرفتند. به این ترتیب و در شرایطی که توازن قوا به هیچ عنوان رعایت نشده، شش تیم نیوزلند، فیلیپین، هند، لبنان، اردن و عربستان سعودی در یک گروه جای گرفته و تیم های استرالیا، چین، ژاپن، قزاقستان، ایران و بحرین در گروه دیگر به مصاف هم خواهند رفت. 


با توجه به اینکه نتایج مرحله اول در مرحله دوم نیز محاسبه خواهند شد، دو شکست ایران برابر قزاقستان کار صعود را بسیار دشوار خواهد کرد؛ هر چند که پیروزی غیرمنتظره بحرین برابر قزاق ها در روز پایانی مرحله نخست، باعث شد که تا پیش از شروع دیدارهای مرحله دوم، استرالیا تنها تیم بدون شکست این گروه باشد و بحرین نیز هم امتیاز با ژاپن و با 2 برد در انتهای جدول این گروه قرار بگیرد.
ملی پوشان ایران که در دوره گذشته نیز از مسیری مشابه عبور کرده و با صعود به جام جهانی و کسب عنوان بهترین تیم آسیایی در آن جواز حضور در المپیک توکیو را به دست آوردند، این بار نیز برای صعود به المپیک پاریس می بایست ابتدا سهمیه دومین دوره متوالی جام جهانی به میزبانی قاره آسیا را به دست آورند. 
برای صعود به این رقابت ها که به میزبانی مشترک سه کشور فیلیپین، ژاپن و اندونزی برگزار خواهد شد، بسکتبالیست های ایرانی باید در میان سه تیم برتر این گروه دشوار قرار بگیرند. البته در این میان باید به دو نکته نیز توجه داشت؛ یکی اینکه از آنجایی که کشور ژاپن میزبان مرحله نهایی جام جهانی است، پیش از این سهمیه حضور در این رقابت ها را کسب کرده و قرار گرفتن این تیم در بین 3 تیم بالایی گروه باعث صعود تیم چهارم به جام جهانی خواهد شد و نکته دیگر نیز درباره میزبان سوم جام جهانی یعنی اندونزی است که در صورت صعود به جمع 8 تیم پایانی کاپ آسیا که از هفته آینده و به میزبانی خود این کشور آغاز خواهد شد، سهمیه حضور در این رقابت ها را کسب کرده و باعث خواهد شد که یکی از سهمیه های قاره آسیا کاهش پیدا کرده و صرفاً برترین تیم سوم این دو گروه به جام جهانی راه پیدا کند.


نخستین پنجره از مرحله دوم انتخابی جام جهانی، پس از برگزاری کاپ آسیا انجام خواهد شد و تیم ملی ایران ابتدا در سوم شهریور ماه به مصاف میزبان المپیک 2020 یعنی ژاپن خواهد رفت و سپس در 7 شهریور در مقابل دارنده مدال برنز همان المپیک یعنی استرالیا قرار خواهد گرفت. ملی پوشان ایران در دومین پنجره انتخابی نیز ابتدا در روز 20 آبان مقابل قهرمان بازی های آسیایی یعنی چین صف آرایی خواهند کرد و سه روز بعد هم مسابقه برگشت خود برابر استرالیا را برگزار خواهند کرد. آخرین پنجره انتخابی نیز در اسفندماه برگزار خواهد شد که تیم ایران به ترتیب در چهارم و هفتم این ماه به مصاف ژاپن و چین خواهد رفت.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی بسکتبال ایران جام جهانی مرحله دوم رقابت ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۱۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساحلی‌بازان به کشور بازگشتند

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات والیبال ساحلی تور آزاد سامیلا تایلند از روز شنبه ۲۵ فروردین آغاز شد و پس از چهار روز با نائب قهرمانی تیم ملی والیبال ساحلی ایران یک به پایان رسید.   کاروان والیبال ساحلی ایران شامل تیم ملی والیبال ساحلی ایران یک (عباس پورعسگری/علیرضا آقاجانی)، تیم ملی والیبال ساحلی ایران دو (عبدالحامد میرزاعلی/ابوالحسن خاکی زاده)، رحمان رئوفی (سرمربی)، آرش رامسری (مربی)، غلامرضا بحریه (سرپرست) و حسن بازدرهوا (داور بین‌المللی) بامداد روز (جمعه ۳۱ فروردین) با استقبال امیرحسین منظمی عضو هیات رئیسه فدراسیون، مهدی اسلامی خزانه‌دار و کامران ذوقی دبیر کمیته ساحلی از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد تهران شدند.   تیم ملی والیبال ساحلی ایران یک (عباس پورعسگری/علیرضا آقاجانی) که برای رسیدن به دیدار فینال رقابت‌های والیبال ساحلی تور آزاد سامیلا تایلند شش پیروزی برابر هند، مالدیو، قطر، اندونزی، ژاپن و تایلند به دست آورده بود، در آخرین مسابقه خود در این رقابت‌ها به مصاف استرالیا دو (Burnett/Pearse) رفت و مغلوب شد تا به عنوان نائب قهرمانی قناعت کند.   تیم ملی والیبال ساحلی ایران دو (عبدالحامد میرزاعلی/ابوالحسن خاکی زاده) نیز در این رقابت‌ها حضور داشت که در مرحله مقدماتی دو برد و یک شکست به دست آورد و به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله حذفی شد و در مرحله نخست حذفی به مصاف استرالیا یک رفت و دو بر صفر مغلوب حریف قدرتمند خود شد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. ­

دیگر خبرها

  • ایران به دنبال نهایی کردن صعود/ ژاپن به دنبال فرار از ناکامی
  • شهرداری گرکان اولین دیدار نیمه‌نهایی را برد
  • شهرداری گرگان مقتدرانه مهرام را شکست داد
  • ساحلی‌بازان به کشور بازگشتند
  • صعود ستاره اسنوکر ایران به مرحله نهایی قهرمانی جهان ۲۰۲۴
  • صعود تیم دونفره سبک‌وزن بانوان ایران به فینال
  • مسابقات آب‌های آرام آسیا و انتخابی المپیک، صعود نمایندگان ایران به فینال
  • جشنواره رود و ریل در لرستان/«بیشه» در مسیر ثبت جهانی
  • باخت بسکتبالیست های کردستانی در اولین دیدار لیگ دسته اول مردان
  • چهره زشت حواشی در لیگ بسکتبال