Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش‌ها حاکی است چین با هدف احیای اقتصاد در حال رشد خود یک صندوق سرمایه گذاری دولتی به ارزش ۵۰۰ میلیارد یوان (حدود ۷۵ میلیارد دلار) تاسیس می‌کند.

به گزارش روز سه شنبه ایران اکونومیست ، رویترز در گزارشی اختصاصی نوشت گزارش‌ها حاکی است چین در حال ایجاد یک صندوق سرمایه‌گذاری دولتی در حوزه زیرساخت‌ها به ارزش ۵۰۰ میلیارد یوان (۷۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۹ میلیارد دلار) با هدف احیای روند رشد اقتصادی این کشور است؛ روندی به دلیل مسائل ناشی از شیوع کرونا و قرنطینه های شدید در چین، تا حدودی کند شده بود.

رویترز در ادامه با اشاره به این موضوع که اقتصاد چین بهبود پس از شوک‌های ناشی از قرنطینه‌های گسترده با روندی آرام رو به بهبود است، نوشت: این در حالی است که وضعیت هنوز کاملا پایدار نشده و نگرانی‌هایی مبنی بر اوج گرفتن دوباره کووید وجود دارد.

دو منبع آگاه که خبر ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری دولتی را به رویترز داده‌اند، تاکید کردند این صندوق در سه ماهه سوم سالجاری راه اندازی می شود.

چین در هفته‌های اخیر از چندین اقدامات حمایتی اقتصادی خبر داده از جمله رقم ۵.۵ درصد برای تولید ناخالص داخلی که به گفته تحلیلگران باتوجه به راهبرد سختگیرانه پکن برای رسیدن به نقطه کووید صفر کار دشواری است.

به گفته ناظران، بسیاری از حمایت‌های اقتصادی چین از محرک‌های مالی برای مقابله با تاثیر کووید-۱۹ در سال جاری حاصل شده و بانک مرکزی پیوسته در حال تسهیل شرایط نقدینگی با هدف کاهش هزینه‌های تامین مالی است.

منابع مزبور همچنین به رویترز اعلام کرده‌اند که چین سهمیه پیش پرداخت ۲۰۲۳ اوراق قرضه ویژه دولت محلی را در سه ماهه چهارم منتشر خواهد کرد و این سهمیه احتمالا خیلی بیشتر از رقم ۱.۴۶ تریلیون یوان خواهد بود که برای سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته شد.

 

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: چین ، سرمایه گذاری ، بانک مرکزی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: چین سرمایه گذاری بانک مرکزی صندوق سرمایه گذاری دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۲۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت:: به دنبال رونق و رشد فعالیت‌های ترانزیتی طی چند سال اخیر، یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با یک شرکت فعال در این حوزه به ارزش ۸ میلیون دلار برای احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های سبک و سنگین نفتی به امضا رسید.

ابوطالب گرایلو افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذار خارجی مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین به ظرفیت ۴۰ هزار متر مکعب با هدف فعالیت‌های ترانزیتی احداث می‌کند. 

وی اظهار امیدواری کرد انعقاد این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با شرکت بازرگانی خارجی بتواند سرآغازی برای تقویت فرآیند فعالیت‌های تزانزیتی و حضور پررنگ‌تر سرمایه گذاران در زمینه توسعه فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد زیرساخت‌های بندری در اراضی توسعه‌ای این بندر بزرگ تجاری بشود.

گرایلو اظهار کرد: با اتخاذ تمهیدات مناسب به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری، ترانزیت کالا در سال گذشته به بیش از سه میلیون و ۷۲۷ هزار تن رسید که بیش از دو برابر رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​
  • اصلاحیه‌ای به کام بازار