Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@04:08:06 GMT

7 ارز دیجیتال آینده‌دار برای سرمایه گذاری

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۵۰۲۸

7 ارز دیجیتال آینده‌دار برای سرمایه گذاری

هنگام جست‌وجوی بهترین ارزهای دیجیتال آینده دار باید به چیزی بیش از قیمت و عملکرد گذشته رمز ارزها نگاه کرد. بنابراین برای انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری، اصول و کاربرد آنها را برای ارزیابی پایدار تجزیه و تحلیل کردیم. همچنین طراحی بلاک چین، توسعه دهندگان، توکنومیک، ارزش بازار و بسیاری از معیارهای دیگر را برای ارزیابی عوامل مهمی مانند امنیت آنها، مورد بررسی قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معرفی 7 ارز دیجیتال آینده دار برای سرمایه گذاری

پس از بررسی و ارزیابی، 7 مورد از ارزهای دیجیتال آینده دار به عنوان بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری انتخاب شدند. جامعه کریپتو بر این باور است که این رمزارزها بالاترین پتانسیل را برای بقای سال‌های آینده و حفظ روند صعودی فعلی خود دارند.

بیت کوین (BTC)

پادشاه همه ارزهای دیجیتال، بیت کوین ، اولین و شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال در بازار است. همچنین بزرگترین ارزش بازار را دارد. بیت کوین در میان ارزهای دیجیتال پرمعامله قرار می‌گیرد و نقدشوندگی را برای سرمایه‌گذاران تضمین می‌کند. اکثر آلتکوین‌ها از روند قیمت بیت کوین پیروی می‌کنند.

با توجه به اینکه قیمت بیت کوین هنوز از بالاترین سطح خود یعنی بیش از 69000 دلار پایین است، خرید آن در حال حاضر ممکن است سرمایه‌گذاری خوبی برای آینده باشد. تنها 21 میلیون بیت کوین وجود خواهد داشت، بنابراین با توجه به عرضه محدود، قیمت دارایی نیز افزایش می‌یابد. بیت کوین در حال حاضر نرخ تورم 1.7 درصدی دارد و این نرخ هر 4 سال یکبار با هاوینگ بیت کوین کاهش می‌یابد.

اتریوم (ETH)

اتریوم به‌عنوان ارز و پلتفرمی که قراردادهای هوشمند را به بخشی از واژگان بازار ارزهای دیجیتال تبدیل کرده، از زمان معرفی خود در سال 2015، دستاوردهای عظیمی را به همراه داشته است. در حال حاضر تنها پس از بیت کوین از نظر ارزش بازار، اتریوم به یکی از پروژه‌های ارز دیجیتال مورد بحث در جهان تبدیل شده است.

بیشتر توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) با استفاده از شبکه اتریوم ساخته می‌شوند. بنابراین، هجوم خریداران NFT می‌تواند قیمت اتر را افزایش دهد. NFTها با استفاده از اتریوم خرید و فروش می‌شوند. هر چه سرمایه‌گذاران بیشتری بخواهند NFT بخرند، ممکن است تقاضا برای ETH بیشتر شود.

سرمایه‌گذارانی که به دنبال ارزهای دیجیتال آینده دار هستند، باید اتریوم را به‌عنوان بخشی از سبد ارزهای دیجیتال خود در نظر بگیرند.

سولانا (SOL)

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال آینده دار سولانا، در سال 2021 افزایش چشمگیری داشت. از پایین‌ترین سطح 1 دلاری که به سال 2021 منتهی می‌شود، سولانا اکنون بیش از 30 دلار در حال معامله است که البته از بیشترین قیمت تاریخی خود فاصله زیادی دارد. میلیاردها دلار ارز دیجیتال روی بلاک چین قفل شده است و سولانا را به یکی از بزرگترین بلاک چین‌ها برای تامین مالی غیرمتمرکز تبدیل می‌کند. بسیاری از سرمایه‌گذاران از بلاک چین سولانا برای NFT و DeFi استفاده می‌کنند.

مزیت اصلی Solana نسبت به سایر بلاک چین‌های قرارداد هوشمند، تمرکز آن بر مقیاس‌پذیری است. سولانا از مدل اجماع اثبات سهام در کنار اثبات تاریخچه برای پردازش هزاران تراکنش در ثانیه استفاده می‌کند. به‌علاوه، کارمزد تراکنش‌های سولانا حدود 99 درصد ارزان‌تر از اتریوم است و آن را به گزینه‌ای عالی برای تریدرها تبدیل می‌کند.

پولکادات (DOT)

پولکادات یک فناوری بلاک چین منبع باز است که توسط بنیاد Web3 سوئیس ایجاد شد و به شکل‌گیری یک وب غیرمتمرکز منبع باز، کاربردی و کاربرپسند کمک کرد.

از سال 2020، پولکادات به‌عنوان تعداد انگشت‌شماری از نرم افزارهای راه حل مبتنی بر رمزنگاری در تجارت بانکی آغاز به کار کرد. شبکه پولکادات برخلاف اینکه بخشی از Web3 است، زاییده فکر گاوین وود، یکی از اعضای تیم موسس اتریوم است. در نتیجه، پولکادات اغلب به‌عنوان «قاتل اتریوم» شناخته می‌شود.

DOT یک سکه ابزار بومی شبکه پولکادات است. جنبه بزرگ پولکادات قابلیت همکاری آن با بلاک چین‌های مختلف مستقل است. قابلیت تعامل یک اصطلاح گسترده است که در فضای کریپتو برای توصیف فرآیند تعامل بین دو یا چند بلاک چین مختلف استفاده می‌شود.

کاردانو (ADA)

کاردانو به دلیل استقبال اولیه از اعتبارسنجی اثبات سهام، قابل توجه است. این روش با حذف جنبه رقابتی و حل مشکل تأیید تراکنش موجود در پلتفرم‌هایی مانند بیت کوین، زمان تراکنش را تسریع می‌کند و مصرف انرژی و اثرات زیست محیطی را کاهش می‌دهد. کاردانو همچنین مانند اتریوم برای فعال کردن قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز کار می‌کند، که ADA، سکه اصلی آن، قدرت را در دست دارد.

توکنADA در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال بزرگ، به نسبت رشد کمی داشته است. در سال 2017، قیمت آن 0.02 دلار بود. در زمان نگارش این مطلب، قیمت ADA بیش از 7 دلار است که از حداکثر قیمت 50 دلاری خود فاصله زیادی دارد.

بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین توکن اصلی یکی از سریع‌ترین و نوآورانه‌ترین اکوسیستم‌های بلاک چین، یعنی زنجیره هوشمند بایننس است. اگرچه در اواخر سال 2017 شروع به کار کرد، اما به پنجمین فناوری ارز دیجیتال باارزش و موفق‌ترین شبکه بلاک چین قرارداد هوشمند جدید تبدیل شد. این سطح از رشد یکی از دلایلی است که نشان می‌دهد توکن‌های BNB یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری هستند.

زنجیره هوشمند بایننس به‌طور مداوم بر روی بهبود شبکه خود کار می‌کند. بسیاری از فناوری‌های نوظهور کریپتو را مانند صرافی‌های غیرمتمرکز، اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، پروتکل‌های DeFi و برنامه‌های Web3 را در خود جای داده است. همچنین ارتباط نزدیکی با صرافی بایننس، بزرگترین صرافی متمرکز دارد. همه اینها گویای پایداری این پروژه کریپتو و رشد قیمت BNB است.

یونی سواپ (UNI)

یونی سواپ بهترین ارز دیجیتال بعدی است که باید در نظر گرفت. یونی سواپ بیشتر به دلیل صرافی غیرمتمرکز محبوب خود شناخته شده است، که به کاربران اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال را بدون نیاز به واسطه شخص ثالث بخرند و یا بفروشند. در نتیجه محبوبیت، یونی سواپ از اوایل سال 2022 بیشتر شد و ارزش بازار آن در حال حاضر و با وجود زمستان کریپتو نزدیک به 3 میلیارد دلار است.

ارزهای دیجیتال آینده دار را در این مطلب معرفی کردیم. بیت کوین، اتریوم، سولانا، پولکادات، کاردانو، بایننس کوین و یونی سواپ از جمله بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری هستند که با انتخاب صرافی ارز دیجیتال مطمئن می‌توانید بهترین سرمایه‌گذاری را داشته باشید. شما کدام رمز ارز را انتخاب می‌کنید؟

کد خبر 1648057

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری ارز دیجیتال حال حاضر ارزش بازار بهترین ارز یونی سواپ ترین ارز بیت کوین بلاک چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۵۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۴۹ با مقدار معتنابهی صفر جلویش!

لازم نیست همین حالا ماشین‌حساب برداشته و حساب و کتاب کنید ۱۰۷ میلیون یورویی که مثلاً چهار سال پیش از جیب مالباختگان رمزارز «کینگ‌مانی» رفته، با قیمت امروز ارز چقدر می‌شود؟ به جایش، چون دست‌کم حکم سه متهم اصلی این پرونده روز گذشته صادر شده، این مطلب را به دقت بخوانید و اگر اهل سرمایه‌گذاری در زمینه ارز دیجیتال و این جور چیزها هستید، حواستان را بیشتر جمع کنید.

بازاریابی شبکه‌ای
البته من به جای شما عدد ۱۰۷ میلیون یورو را ضرب‌در مثلاً۷۰هزارتومان کردم و ماشین‌حساب، عدد ۴۹/۷ E۱۲  را جلو رویم گذاشت! لابد منظورش این بود که تعداد صفرهای «تومان» مورد نظر و رقم کلاه‌برداری خیلی بالاتر از ارقام و اعدادی است که من و شما با آن سروکار داریم. بنابراین بی‌خیال این ارقام نجومی شده و سراغ تکمیل مطلب رفتم.
شما هم اگر یادتان نباشد، بیشتر از ۴هزارو۱۰۰ شاکی پرونده که صابون شرکت «بادران گستران» به رختشان خورده بود، سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ و ارز دیجیتال «کینگ‌مانی» را خوب یادشان است.
«بادران گستران» سال ۱۳۸۹ به عنوان یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای تأسیس شد. این شرکت‌ها همان‌طور که از اسمشان پیداست فقط بازاریابی و رساندن محصول به دست مصرف‌کنندگان را به عهده دارند. محصولاتی که توسط شرکت‌ها و کارخانه‌های دیگر تولید شده و توسط بازاریاب‌های متعدد (که در واقع مشتریان شرکت بازاریابی شبکه‌ای هستند) به فروش می‌رسد. مشتریان یا همان بازاریاب‌ها، پورسانت‌بگیر هستند و در ازای مشتری تازه‌ای که به مجموعه اضافه کنند پورسانت یا جایزه و تخفیف نصیبشان می‌شود. تا اینجای کار هیچ مشکلی وجود ندارد و «بادران گستران» هنوز کلاهبردار نیست و دارد یک فعالیت مشروع و قانونی انجام می‌دهد. پایه‌گذاران شرکت هم «فریدون قربانیان مشهدی» و همسرش «سیده شهره موسوی» هستند و البته فرزندانشان (فرشید، فرنوش و شیدا) هم در ادامه به مجموعه اضافه شده و در هیئت مدیره حضور دارند. حتی اینکه قربانیان و همسرش همزمان نامشان در هیئت مدیره ۹ شرکت دیگر با پست و سمت‌های مختلف دیده می‌شود، به نظر مشکلی ندارد و شاخک‌های هیچ ناظری به آن‌ها ‌حساس نشده است. به هر حال بعداً مشخص می‌شود که  نه دور از چشم دیگران بلکه خیلی آشکارا یکی از این شرکت‌ها که سال ۸۶ توسط همین دو نفر پایه‌گذاری شده، قرار بوده در زمینه نیروگاه‌های برق-آبی فعالیت کند و سال ۸۷ هم سهامش را در بورس به فروش گذاشته و سال ۱۳۹۳ در اوج فعالیت «بادگستران» اعلان ورشکستگی کرده است. قربانیان و همسرش هم تمام تلاششان را متوجه «بادران» کرده‌اند که درآمدش سرشار و کم‌ دردسر است و با گسترش در بسیاری از نقاط کشور بیشتر از ۷۰درصد سهم بازاریابی شبکه‌ای کشور را به خودش اختصاص می‌دهد. شاید همین گسترش و شعبه زدن‌ها و بعد استقبال کم‌نظیر سرمایه‌گذاران و بازاریابان و ورود انبوه پول و سرمایه‌، به مرور مؤسسانش را قلقلک می‌دهد که با کمی زحمت بیشتر، به درآمد سرشار ارزی هم دست پیدا کنند.

اطلاعیه وزارت اطلاعات
احتمالاً برخی از فعالان و سرمایه‌گذاران در این شرکت از سال ۱۳۹۹ و یا حتی پیش از آن و بالاگرفتن فعالیت شرکت بادران در زمینه ارزدیجیتال متوجه شده بودند که اوضاع مشکوک است، اما اوایل مهر سال۱۴۰۰ بود که با اطلاعیه وزارت اطلاعات، گند کار درآمد! در این اطلاعیه آمده بود: «... یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های سازمان‌یافته کلاه‌برداری در سطح کشور شناسایی و مورد ضربه قرار گرفت. این باند با فریب افکار عمومی و تشویق افراد به خرید و سرمایه‌گذاری در رمزارز مجعول «کینگ‌مانی»، مبالغ هنگفتی را از زیرمجموعه‌های خود کسب کرده و با ایجاد نوسان‌های ساختگی در قیمت رمزارز ادعایی، اقدام به خرید و فروش آن کرده‌اند. در این عملیات اعضای این باند با حکم مرجع قضایی دستگیر و به‌ دلیل تعداد زیاد مالباختگان، پرونده آنان در سیر مراحل قضایی است». اینکه در اطلاعیه وزارت بازرگانی از اصطلاح «رمزارز مجعول» استفاده می‌شود یعنی گردانندگان مجموعه «بادران» خودشان هم اتفاقی به دام بازار ارز دیجیتال نیفتاده‌اند و برای کلاه‌برداری به اسم ارز دیجیتال کلی نقشه و برنامه داشته‌اند. بررسی‌هایی که توسط متخصصان در همان سال ۱۴۰۰ انجام شد نشان داد طراحان وب‌سایت ارز «کینگ‌مانی» آن را جوری طراحی کرده‌اند که مثلاً در اصل سوئدی به نظر برسد و بنیان‌گذاران آن هم انگار خارجی‌ها هستند. هرچند بررسی‌ها نشان می‌داد ۷۳درصد ترافیک ورودی سایت در همان سال از طرف ایران بوده است و سرنخ ماجرا نه به سوئد بلکه کشور خودمان برمی‌گردد. برخی گردانندگان این وب‌سایت پیش از اطلاعیه وزارت اطلاعات اعلام کرده بودند ارز«کینگ‌مانی» و وب‌سایتش متعلق به امروز و دیروز نیست که بشود اسمش را جعلی و کلاه‌برداری گذاشت، بلکه خیلی قدیمی‌تر از این حرف‌هاست. این در حالی بود که اگر کسی اطلاعات دامنه KingMoney.io را در اینترنت پیگیری می‌کرد متوجه می‌شد در ماه پنجم سال ۲۰۱۹ میلادی این دامنه ثبت شده است و قدمت و پیشینه‌ای ندارد. 

مستند کلاه‌برداری
ساده‌اش می‌شود این که گردانندگان یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای خودشان پول و ارز دیجیتالی ساخته، خودشان قیمت آن را به صورت کاذب بالا برده و سهامداران و بازاریاب‌ها را تشویق کرده‌اند تا پول و سرمایه‌شان را ابتدا به یورو بگیرند، بعد به بیت کوین و بعدتر به «کینگ‌مانی» تبدیل کنند. برخی هم اگر زرنگی کرده و سرمایه‌شان را نزد شرکت به صورت بیت‌کوین حفظ کرده بودند، یک روز در سایت متوجه شده‌اند بیت‌کوین‌هایشان پریده و دیگر وجود ندارد! مستند اینکه دقیقاً چه اتفاقی افتاده بود و گردانندگان «بادران گستران» چطور با ارز دیجیتال جعلی، پول هنگفت به جیب زده بودند را می‌شود در صحبت‌های برخی مالباختگان دید: «اواخر سال ۹۴ وارد شرکت بادران شدم.  ابتدا در یکی از جلسات اعلام شد شرکت پنل بین‌الملل را فعال کرده است و ما با خرید آن، جایگاه را فعال کردیم... هر دو نفری که خرید می‌کردند ۳۰ یورو پاداش دریافت می‌شد و من هم به‌صورت یورو پورسانت می‌گرفتم... بعدها شرکت اعلام کرد شما علاوه بر یورو می‌توانید ارز دیجیتالی هم دریافت کنید... بعدها دوباره اعلام کرد دیگر امکان پرداخت یورو نیست و شما باید ارز دیجیتالی به ‌عنوان پورسانت کارهای خود دریافت کنید. اوایل برای جلب اعتماد بیت‌کوین می‌دادند و پس از مدتی فقط «کینگ‌مانی»... سال۱۳۹۹ اعلام کردند کینگ‌مانی شما را ثروتمند خواهد کرد... با وجود این، من همه پول و پورسانت خودم را نزد شرکت از کینگ‌مانی به بیت‌کوین تبدیل کرده بودم. منتظر بودم وقتی قیمت بیت‌کوین بالا رفت سرمایه خودم را خارج کنم. اما یک‌باره سایت شرکت اعلام کرد برداشت بیت‌کوین بسته شده! قیمت بیت‌کوین تا ۶۴ هزار دلار هم رسیده بود، ولی ما نمی‌توانستیم ارز خودمان را خارج کنیم. بعد هم که سایت به‌روزرسانی شد متوجه شدیم بیت‌کوین‌های ما را تبدیل به کینگ‌مانی کرده‌اند!»   

خبرنگار: مجید تربت‌زاده منبع: قدس آنلاین مجید تربت‌زاده

دیگر خبرها

  • هاوینگ بیت کوین چیست؟ همه چیز درباره Halving
  • نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»، فصل جایگزین‌های بیت کوین
  • هاوینگ بیت کوین چیست؟ همه چیز درباره Halving (+فیلم و نمودار)
  • راهنمای بازیابی ارزهای دیجیتال دزدیده شده + راهکارهای افزایش امنیت حساب
  • تأثیر مارکت کپ بیت کوین و اتریوم بر دینامیک‌های قیمت
  • آخرین خبر از بازگشت کوین یامگا در فصل آینده
  • تاثیر دامیننس بیت کوین بر بازار تتر
  • ۷۴۹ با مقدار معتنابهی صفر جلویش!
  • دو میم کوین محبوب شیبا اینو و دوج کوین؛ بررسی تفاوت های آنها
  • آموزش خرید ریپل در صرافی ارز دیجیتال بیت پین