Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک، سید سعید مقدم‌زاده در گفت‌وگو با  تسنیم درباره بیمه تکمیلی فرهنگیان اظهار کرد: براساس سیاست‌های جدید دولت سیزدهم و بر اساس دستور وزیر آموزش و پرورش، پوشش بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان با رویکرد جدید در اولویت اقدام قرار گرفت.

وی افزود: قراردادهای گذشته بیمه تکمیلی در سال‌های اخیر موجب افزایش نارضایتی در جامعه فرهنگیان شده بود، بنابراین رسالت ما این بود که به سمت تغییر شرایط و بهبود وضعیت رضایتمندی حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در این رابطه مطالعاتی انجام شد، با توجه به اینکه سبد بیمه‌ای و قرارداد آموزش و پرورش، بزرگ است، تعداد شرکت‌هایی که از عهده این قرارداد بربیایند بسیار محدود است؛ از سوی دیگر به آسانی نمی‌پذیرند در چنین قراردادهای بزرگی وارد شوند.

وی گفت: در فرایند کار برای چند شرکت معتبر استعلام فرستادیم و چند شرکت به آن پاسخ داده که پس از بررسی تمام جوانب و کارشناسی موضوع در نهایت به شرکت بیمه دانا رسیدیم.

مقدم‌زاده درباره اجرای قرارداد بیان کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که میان آموزش و پرورش و شرکت دانا منعقد شد، از اول تیرماه خدمات‌دهی به فرهنگیان و همزمان با آن ثبت‌نام در سایت آغاز شد، افرادی که حتی در سامانه ما یا بیمه دانا اطلاعاتشان موجود نبود از سرویس بیمه تکمیلی بهره‌مند شدند و موارد متعدد بستری، مراجعه برای دندان‌پزشکی و سایر خدمات را شاهد بودیم.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: چهارشنبه 15 تیر 1401 پایان مهلت ثبت‌نام فرهنگیان برای استفاده از بیمه تکمیلی است و این فرصت تمدید نخواهد شد، فرهنگیان ثبت‌نام را به ساعات پایانی موکول نکنند چون ممکن است ترافیک سایت افزایش یابد.

50 درصد فرهنگیان برای بیمه تکمیلی ثبت نام کردند

وی ادامه داد: تاکنون حدود یک میلیون و 50 هزار نفر برای بیمه تکمیلی ثبت‌نام کرده‌اند که عدد قابل قبولی است، با توجه به تعطیلی مدارس راه‌های ارتباط ما با معلمان محدود بود با این وجود 50 درصد بیمه‌شدگان اصلی ثبت‌نام کرده‌اند و افراد بیشتری می‌توانند ثبت‌نام کنند تا پیش‌بینی ما تقریباً محقق شود.

سقف زایمان 16 و دندان‌پزشکی 3.5 میلیون

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره خدمات بیمه دانا مطرح کرد: به جز 4 مورد بقیه موارد نامحدود است که این چهار مورد عبارتند از زایمان در سقف 16 میلیون تومان، عیوب انکساری چشم در سقف 5 میلیون تومان، عینک و لنز طبی یک میلیون و 200 هزار تومان و دندان‌پزشکی 3 میلیون و 500 هزار تومان است؛سایر خدمات از جمله جراحی عمومی و بستری، جراحی‌های تخصصی، خدمات پاراکلینیکی، آزمایش ناهنجاری‌های جنین، فیزیوتراپی، ویزیت و دارو آمبولانس به صورت نامحدود است. روش بیمه نیز صورت بیمه‌گری است و فرهنگیان به هر میزانی که برایشان مشکلاتی درحوزه درمان اتفاق بیفتد تحت پوشش خدمات هستند.

چرا بیمه معلم انتخاب نشد؟

مقدم‌زاده درباره اینکه چرا بیمه معلم برای قرارداد انتخاب نشد، متذکر شد: بیمه معلم سطح توانگری دو دارد و قراردادی مانند بیمه تکمیلی درمان وزارت آموزش و پرورش باید با شرکتی منعقد شود که سطح توانگری یک دارد بنابراین برای شرکتی به اندازه بیمه معلم شدنی نیست.

وی درباره جلوگیری از تکرار اتفاقات بیمه ایران گفت: جمع‌بندی ما براساس پارامترهای واقعی و حقیقی است تا اتفاقی که در گذشته با شرکت بیمه ایران رخ داد تکرار نشود. سابقه ذهنی بیمه دانا برای همکاران فرهنگی ما مثبت است و افرادی که در اواخر دهه 70 و ابتدای دهه 80 از خدمات تکمیلی بیمه دانا استفاده کردند، خاطره خوبی دارند.

بیمه تکمیلی شاغلان و بازنشستگان تجمیع می‌شود؟

مقدم‌زاده عنوان کرد: امسال در شیوه جدید مکانیزم‌هایی را فعال می‌کنیم تا خطاها را تا حد امکان کاهش دهیم و ضریب خسارت افزایش پیدا نکند به گونه‌ای که آموزش و پرورش و شرکت بیمه در ضرر و زیان انباشته قرار گیرد که منجر به توقف طرح شود.

مقدم‌زاده درباره پیشنهاد مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور درباره تجمیع بیمه تکمیلی شاغلین و بازنشستگان آموزش و پرورش، مطرح کرد: هر پیشنهادی که باعث ایجاد رضایتمندی در فرهنگیان شاغل و بازنشسته شود مورد استقبال ما قرار می‌گیرد و قابل بررسی است اما در حدود وظایف و اختیاراتمان.

وی افزود: به طور کلی وظایف و اختیارات حوزه آموزش و پرورش معطوف به نیروهای شاغل است و در حوزه همکاران بازنشسته دست بازی نداریم، فرهنگیان تا زمانی که شاغل هستند تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش قرار دارند و از زمان بازنشستگی تحت پوشش وزارت کار و صندوق بازنشستگی کشوری قرار می‌گیرند، برای تحقق این موضوع نیاز به تفاهم‌نامه و تخصیص اعتبار داریم و به راحتی نمی‌توان انتظار داشت همان شرایطی که برای شاغلان وجود دارد برای بازنشستگان نیز فراهم شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه کنکور زلزله هرمزگان فائزه هاشمی سید سعید مقدم زاده مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش کارشناسی مذاکرات دوحه کنکور زلزله هرمزگان فائزه هاشمی وزارت آموزش و پرورش مقدم زاده بیمه تکمیلی بیمه معلم بیمه دانا ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش ۱۲ هزار و ۱۰۳ نفر در پایگاه های اسکان فرهنگیان استان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، رسول شیدایی اظهار داشت: استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران اسلامی، از جهات مختلف همچون آب و هوای خوب، آثار تاریخی شگفت انگیز و مناطق مستعد تفریحی از نقاط مهم و گردشگرپذیر کشور ایران محسوب می شود و نوروز فرصت مناسبی است تا بتوانیم فرهنگ غنی استان را به مردم کشور عزیزمان معرفی کنیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ضمن قدردانی از زحمات عوامل اجرایی در خدمات دهی مطلوب به مسافران نوروزی، افزود: آموزش و پرورش مدارسی را که از نظر امکانات بهداشتی و خدماتی در سطح بالاتری هستند، در اختیار مسافران گذاشته که باعث رضایت مندی مسافران نوروزی شده است.

وی تصریح کرد: میهمانان فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان در ۱۵ پایگاه به تعداد ۱۲۵ آموزشگاه و در ۱۲۰۶ اتاق(کلاس) پذیرش می شوند که شامل ۱۵۵ اتاق ویژه، ۹۰۸ اتاق الف، ۳۴ اتاق ب و ۹ مکان از قبیل مراکز خانه ی معلمان، اردوگاه ها و... است.

دیگر خبرها

  • اسکان بیش از ۲۵۰ هزار مسافر در بوستان‌های شهر بندرعباس
  • پذیرش ۷۰هزار و ۳۰۰مسافر نوروزی در ستادهای اسکان فرهنگیان هرمزگان
  • اسکان بیش از ۳۶ هزار مسافر نوروزی در آموزش و پرورش لرستان 
  • پذیرش فرهنگیان در مراکز اقامتی نوروزی از مرز یک میلیون «نفر روز» گذشت
  • پذیرش ۱۲ هزار و ۱۰۳ نفر در پایگاه های اسکان فرهنگیان استان
  • پذیرش بیش از ۱۴ هزار  نفر در پایگاه‌های اسکان فرهنگیان استان همدان
  • اسکان بیش از ۴۵ هزار نفر در ستادهای اسکان فرهنگیان کرمان
  • میزبانی آموزش و پرورش البرز از ۷۶۸ مسافر در مراکز اسکان نوروزی
  • اسکان بیش از ۷۰۰ مسافر نوروزی در مراکز آموزش و پرورش البرز
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است