Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-24@19:40:10 GMT

۷۰ پژوهش شناختی در مسیر توسعه قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۶۲۴۰

۷۰ پژوهش شناختی در مسیر توسعه قرار گرفت

۷۰ طرح پژوهشی و فناورانه درحوزه علوم شناختی ارائه شد تا با توسعه فعالیت‌های نوآورانه، زمینه برای توسعه محصولات و خدمات این حوزه فراهم شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان، متخصصان، استادان و پژوهشگران فعال در مراکز دانشگاهی و موسسات علمی کشور با ارائه ۷۰ طرح تحقیقاتی و پژوهشی درهجدهمین فراخوان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آمادگی خود را برای مشارکت و فعالیت‌های علمی و تخصصی در حوزه دانش و فناوری‌های شناختی اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این طرح‌ها و ایده‌های پژوهشی از سوی علاقه‌مندان به فعالیت‌های تحقیقاتی از ۳۷ مرکز دانشگاهی و موسسات علمی و تخصصی برای بررسی و داوری به ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال شده است.

ارتقای مهارت‌های شناختی

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در هجدهمین دوره فراخوان در سه حوزه «افزایش هم افزایی از پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی در قالب طرح‌های «دسته ج»، «آزمون‌های تشخیصی و ارزیابی توانبخشی در اختلالات مربوط به مغز و شناخت» و نیز «بهبود مهارت‌های شناختی یادگیرندگان درمحیط‌های یادگیری پساکرونا»، خواهان مشارکت استادان، محققان و متخصصان و نیز دانشجویان به فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی دربخش‌های دانش علوم شناختی شد.

در فراخوان حمایت از طرح‌های «دسته ج»، طرح‌های پیشنهادی شامل ترکیبی از حداقل دو پایان نامه (کارشناسی ارشد/ دکتری) است که باید در راستای اهداف ستاد قرار داشته و دستاورد پژوهشی، توسعه فن آوری و یا خدمات شناختی یکپارچه‌ای را دنبال کنند. طرح‌های پژوهشی به ویژه درحوزه علوم پایه مشروط به مشخص بودن فاز‌های بعدی طرح برای رفع نیاز‌های جامعه و توسعه اقتصاد دانش بنیان و خلاق مورد بررسی قرار می‌گیرند.

ستاد در این دوره از فراخوان، حمایت از طرح‌های پژوهشی از طرح‌های پژوهشی در زمینه آزمون‌های تشخیصی و ارزیابی توان‌بخشی در اختلالات مربوط به مغز و شناخت را اعلام کرد که بر اساس آن، آزمون‌های گفتاردرمانی مربوط به مراکز درمانی از جمله آزمون‌های کاردرمانی و روانشناسی مد نظر قرار دارد. همچنین از طرح های پژوهشی در زمینه «بهبود مهارت‌های شناختی یادگیرندگان در محیط‌های یادگیری دوره پساکرونا» اعلام حمایت شده است.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناور ریاست جمهوری، در راستای اهداف و سیاست‌های راهبردی برای ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و مهاجرت نخبگان به حوزه علوم و فن آوری‌های شناختی درهرفصل از سال فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی برگزار می‌کند.

در نتیجه فراخوان‌های متعدد و گوناگون ستاد توسعه علوم و فن آوری‌های شناختی برای ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی درسطح کشور درسال‌های اخیر بیش از سیصد و بیست طرح مطالعاتی و تحقیقاتی محققان، پژوهشگران و اساتید مراکزعلمی و دانشگاهی با هدف تولید دانش، دستیابی به خدمات و فن آوری‌های شناختی از چترحمایتی این ستاد استفاده کردند.

از مجموع طرح‌های تحقیقاتی تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، تاکنون ۱۵۰ طرح به سرانجام رسیده و بیش از ۱۷۰ طرح دیگر درحال اجرا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پژوهش توسعه فعالیت علمی دانش و فناوری ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی طرح های پژوهشی ریاست جمهوری علوم شناختی فن آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۶۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی

معصومه مهربان گفت: درحال حاضر فرآورده‌های غذایی بدون گلوتن در کشور به میزان بسیار محدود تولید می‌شود، بیماران مبتلا به سلیاک در صورت مصرف نان و کیک و سایر مواد غذایی دارای گلوتن دچار حملات این بیماری خواهند شد.

وی با بیان اینکه امروزه امنیت غذایی یکی از ارکان پیشرفت و توسعه در دنیا است، تصریح کرد: از همین رو گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی برای دستیابی به امنیت غذایی پایدار به ویژه در حوزه فرآورده‏‌های حاصل از غلات و شبه غلات (کینوا) کم آب‌بر، برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی عنوان کرد: آرد بدون گلوتن مخصوص بیماران سلیاکی غنی از فیبر و پروتئین، امگا ۳ و امگا ۶ و آنتی‌‏اکسیدان‏‌های طبیعی است که برای سایر افراد از جمله کودکان، نوجوانان، سالمندان، ورزشکاران و ... نیز توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای