Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: متاسفانه گلستان در کنار یکی دیگر از استان ها رتبه سی ام در میزان پرداخت وام ازدواج را در سطح کشور دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛  نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان گلستان در سال جدید با حضور حجت الاسلام مهدی متقی فر، قاسمعلی برزمینی مدیر کل ورزش و جوانان و نمایندگان دستگاه های عضو ستاد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش آمار ازدواج سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹

حجت الاسلام مهدی متقی فر ضمن تبریک فرارسیدن هفته ازدواج اظهار کرد: در دو سال متوالی ۹۹ و ۱۴۰۰ شاهد رشد آمار ازدواج در سطح کشور بوده ایم که طبق این آمار، سال گذشته  ۱۲ هزار مورد ازدواج بیشتر از سال ۹۹ به ثبت رسید.

وی افزود: با حذف تشریفات و رسومات غلط که باعث واهمه جوانان نسبت به ازدواج می شود و همچنین فرهنگ سازی و  اقدامات آموزشی در این زمینه می توانیم شاهد نهادینه کردن سنت ازدواج و افزایش آمار مربوطه باشیم.

وی در ادامه گفت: مجمع خیرین ازدواج و خانواده در تمام استان ها وجود دارد که تمام تلاش آنها تامین خدمات ازدواج است.

متقی فر بیان داشت: بانک مرکزی سامانه ای را بابت ثبت شکایات مربوط به تسهیلات ازدواج و فرزند آوری رونمایی کرده است و در استان گلستان افرادی که در این خصوص دچار مشکل می شوند می توانند با شماره ۰۱۷۳۲۳۴۴۰۰۱ تماس بگیرند.

به گفته وی تسهیلات ازدواج در ستادهای ساماندهی پیگیری می شود که امیدواریم با همت استانداری ها بتوانیم موانع سد راه این موضوع را برطرف کنیم.

متقی فر با تاکید به اینکه اگر بانک ها اعتبار ندارند پس در اعطا وام سلیقه ای عمل نکند گفت: مشکل اعتبار نداشتن با سرگردان کردن جوانان متفاوت است و ما در وزارت اگر بتوانیم تنها مشکل وام را حل کنیم واقعا کار بزرگی کرده ایم.

 

استانداری در حل مسائل جوانان بسیار موثر است 

 

وی استانداری را در حل مسائل جوانان بسیار موثر دانست و گفت: اسناندار میتواند در بسیاری موارد ورود کند و حق جوانان را بگیرد.

متقی فر یادآور شد: پرداخت وام ازدواج در سه ماهه ابتدای امسال  نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل حدود ۸/۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: متاسفانه گلستان در کنار یکی دیگر از استان ها رتبه ۳۰ ام در میزان پرداخت وام ازدواج را در سطح کشور دارد.

متقی فر توضیح داد: طبق آمار اعلامی بانک مرکزی به وزارت ورزش و جوانان در استان گلستان طی سه ماهه ابتدای امسال ۱۷ هزار و ۷۷ نفر برای دریافت وام ازدواج ثبت نام کرده اند و ۱۴ هزار و ۶۷۴ نفر متقاضی و مدارک خود را تکمیل کرده اند که از بین این آمار به ۴ هزار و ۶۱۵ نفر تسهیلات پرداخت و ۱۰ هزار و ۵۹ نفر در صف دریافت تسهیلات هستند.

در انتهای این نشست از پوستر « جشنواره ملی ایده پردازی ازدواج آسان» رو نمایی شد.

انتهای پیام 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان وام ازدواج متقی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری کمرنگ برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج در بویراحمد

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام مهدوی‌مطلق ظهر چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد افزود: هر چه در بحث ازدواج در مسئله جوانان خوب کار شود، معضلات و مشکلات اجتماعی کمتر می‌شود.

وی بیان داشت: راهبرد کلان کشور، جوانی جمعیت و جمعیت سازی است است اما با وجود مشکلاتی که جوانان در بحث ازدواج دارند این امر میسر نمی‌شود.

مهدوی مطلق اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی ظرفیت خود را در اختیار ازدواج جوانان قرار دهند و تمامی دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی و دستگاهی اجرایی که دارای امکانات رفاهی، فرهنگسرا و تالار، باشگاه و اردوگاه‌ها و هسته‌های مشاوره هستند، موظف‌اند با هماهنگی کمیته ساماندهی ازدواج، فضاهای مذکور را برای برگزاری جشن و مراسم ازدواج در اختیار زوج‌های واجدالشرایط قرار دهند.

کد خبر 6087647

دیگر خبرها

  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • همکاری کمرنگ برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج در بویراحمد
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • موتور روشن و سرحال امین: درخشش ۱۸ امتیازی
  • رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی در «اس‌اندپی»کاهش یافت