Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل اوپک امروز گفت: در صورتی ورود نفت ایران و ونزوئلا به بازار نفت، کمبود عرضه در سطح جهان را می‌توان کاهش داد.

به گزارش گروه اقتصادی دانشجو به نقل از رویترز، محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک امروز گفت، صنعت نفت به علت سال‌ها کمبود سرمایه گذاری، «در محاصره» قرار گرفته و این امر سبب کمبود عرضه شده است.

وی افزود، در صورتی که اجازه داده شود، نفت ایران و ونزوئلا به بازار وارد شود، این کمبود عرضه را می‌توان کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال‌ها تحریم، عرضه نفت ایران و ونزوئلا را محدود کرده است. به‌علاوه، تحریم‌هایی که غرب علیه روسیه به عنوان عضوی از اوپک پلاس (گروه کشور‌های عضو اوپک و هم پیمانانش) اعمال کرده، نیز موجب کمیِ عرضه در بازار شده است.

بارکیندو در یک کنفرانس انرژی در پایتخت نیجریه گفت: «با این حال، اگر نفت تولید شده توسط جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا اجازه بازگشت به بازار پیدا کنند، ما می‌توانیم منابع را باز و ظرفیت را تقویت کنیم.»

وی تصریح کرد: فشار بر این صنعت به علت تلاش برخی از کشور‌ها برای کنار گذاشتن سوخت‌های هیدروکربنی افزایش یافته است. درحالی که آن‌ها تلاش می‌کنند تا از گرم شدن زمین جلوگیری کنند، تقاضا برای نفت حتی با وجود کاهش سرمایه گذاری و رشد قیمت ها، در حال افزایش است.

این مقام اوپک پیش بینی کرد: تقاضای اولیه برای نفت در سطح جهان تا سال ۲۰۴۵ افزایش یابد درحالی که ظرفیت پالایش کشور‌های سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، ۳.۳ درصد در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: «صنعت ما در حال حاضر با در چندین جبهه چالش‌های بزرگی مواجه است.»

دبیرکل اوپک با اشاره به تحولات ژئوپلتیکی در اروپا، جایی که جنگ اوکراین، بسیاری از کشور‌ها را در برابر افزایش قیمت انرژی آسیب پذیر کرده است، تاکید کرد: «این موارد، پتانسیل سرمایه گذاری ما را در حال حاضر و (همچنین) در دراز مدت تهدید می‌کند. به صراحت بگویم دوستان عزیز صنعت نفت و گاز در محاصره است.»

وی توضیح داد: «جنگ اوکراین، همه گیری کرونا که هنوز با ماست و فشار‌های تورمی در سراسر جهان، به صورت وفانی کامل گرد هم آمده اند و به طور کلی، سبب ایجاد نوسان و عدم اطمینان قابل توجهی در بازار کالا‌های اساسی، مهمتر از همه، در دنیای انرژی شده است.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمد بارکیندو بحران انرژی بازار نفت اوپک اوپک پلاس ایران و ونزوئلا نفت ایران کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۷۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰هزار خودروی وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد، گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

به گزارش مشرق، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار داشت: تا امروز برای واردات ۱۳۰ هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودروی خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به‌دنبال سوءاستفاده هستند، خریداری نکنند.

وی افزود: حدود ۵۰ هزار خودروی وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به‌ترتیب به مردم واگذار می‌شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به‌زودی افزایش می‌یابد.

به‌حدی خودرو وارد شده که دیگر در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

وی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم بلکه افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم.

افزایش قیمت خودرو به‌دلیل نوسانات دیگر بازار است

علی‌آبادی درباره عرضه و قیمت‌گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمّی و در ابعاد قیمتی رکوردی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه‌ای است هرچند من معتقد هستم که مصرفی است اما با وجود این، از نوسانات دیگر در بازار تأثیر می‌پذیرد.

وی اظهار داشت: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آنها تأمین می‌شود.

دیگر خبرها

  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم!
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم