Web Analytics Made Easy - Statcounter

صفاخواه گفت: تسهیلات مشاغل خانگی در بازه زمانی بهمن ۱۴۰۰ تا خرداد امسال به ۱۸۸ هنرمند صنایع دستی استان سمنان پرداخت شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی استان سمنان گفت: هنرمندان استان سمنان در ۵۲ رشته صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند که تسهیلات در قالب مشاغل خانگی به هنرمندان در بخش‌های مختلف مانند سفالگری، بافته‌های داری و غیرداری، بافت گلیم و معرق‌کاری پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ی صفاخواه  تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ نیز هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به هنرمندان صنایع دستی استان سمنان پرداخت شده است و می‌تواند به توسعه کسب و کار در این عرصه کمک کند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۳۱ نفر از هنرمندان صنایع دستی استان سمنان با مجموع تسهیلات ۱۳۰ میلیارد ریال به بانک‌های استان معرفی شدند که اکنون هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری پرداخت تسهیلات صنایع دستی استان سمنان پرداخت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۸۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمندان کردستانی آثار فاخری در حوزه صنایع‌دستی دارند

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر محمدی پیش از ظهر چهارشنبه در بازدید از جشن ملی نوروزگاه و نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خانه کُرد و عمارت خسروآباد سنندج، که با همراهی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در سنندج انجام شد، اظهار کرد: استان کردستان به‌واسطه برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیر، فرهنگ غنی و تنوع رشته‌های مختلف صنایع‌دستی دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در سطح کشور و جهان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان افزود: باید با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌ها و امکانات، زمینه معرفی و عرضه هرچه بهتر و بیشتر آثار هنرمندان توانمند استان فراهم شود.

وی عنوان کرد: اجرای جشن‌های ملی نوروزگاه علاوه بر ایجاد فضای شاد و مفرح، موجب توسعه صنعت گردشگری و معرفی بیش‌ازپیش ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی استان می‌شود.

محمدی یادآور شد: با اجرای این ویژه‌برنامه‌ها می‌توان بیش از گذشته مردم دنیا را با آداب‌ورسوم نوروز و فرهنگ و هنر اصیل کردستان آشنا کرد.

عرضه محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، عرضه انواع غذاهای محلی، اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، موسیقی، نمایش و… از جمله برنامه‌های جنبی مراسم نوروزگاه در استان است که تا ۱۲ فروردین‌ماه در دو نوبت صبح و عصر پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان است.

کد خبر 6063558

دیگر خبرها

  • افتتاح بازارچه موقت صنایع‌ دستی در بوستان ملل ساری
  • برپایی بازراچه نوروزی صنایع دستی در اردستان
  • هنرمندان کردستانی آثار فاخری در حوزه صنایع‌دستی دارند
  • پرداخت ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به طرح‌های ملی جوانان در استان اردبیل
  • نمایشگاه صنایع دستی وسوغات سیرجان
  • مشاغل خانگی و صنایع دستی زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است
  • مسئولان استان ایلام برای تحقق شعار سال تلاش کنند
  • قانون وام ازدواج ، فرزندآوری و مسکن ابلاغ شد
  • آثار هنرمندان صنعتگر کردستانی دارای اصالت است
  • برپایی ۳۰ بازارچه نوروزی صنایع‌دستی برای حمایت از هنرمندان بومی در گلستان