Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@06:46:25 GMT

شلیک ۵ راکت از خاک افغانستان به ازبکستان

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۸۹۸۷

به گزارش فارس، منابعی در شهرک بندری حیرتان از شلیک چندین راکت به سوی ازبکستان خبر می‌دهند.

پنج راکت‌ ساعت ۴:۳۰ عصر امروز سه‌شنبه، ۱۴ تیرماه، از منطقه‌ای در شهرک بندری حیرتان به سمت شهر ترمذ ازبکستان شلیک شده است.

مقام‌های امنیتی ازبکستان، اصابت پنج راکت را در شهر ترمذ این کشور تأیید کرده‌اند.

وزارت امور خارجه این کشور گفته است که عصر امروز، سه‌شنبه، پنج راکت از خاک افغانستان به مناطق مسکونی شهر ترمذ اصابت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اثر برخورد این راکت‌ها چهار خانه مسکونی در شهر ترمز آسیب جزئی دیده است و همچنین یک راکت در یک زمین فوتبال فرود آمده است.

در مورد تلفات این حملات چیزی گفته نشده است.

مسوولیت این رویداد را گروهی بر عهده نگرفته است.

پیش از این نیز از خاک افغانستان به ازبکستان حمله راکتی انجام شده بود که آن زمان داعش مسوولیت حمله را به عهده گرفت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۸۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق، قرقیز و افغانستان در انتظار برد ازبک‌ها

به گزارش "ورزش‌سه"، از ساعت 17:30 دقیقه چهارمین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا میان دو تیم ویتنام و ازبکستان برگزار می‌شود، تا حریف ایران در نیمه نهایی مشخص شود. دیگر بازی نیمه نهایی هم میان دو تیم تایلند و تاجیکستان برگزار می‌شود.

اما نکته قابل توجه اینکه با توجه به اینکه ازبکستان میزبان جام جهانی 2024 به شمار می‌رود، در صورتی که این تیم بتواند ویتنام را شکست بدهد و با صعود به نیمه نهایی به مانند ایران، تایلند و تاجیکستان سهمیه بگیرد، یک سهمیه دیگر برای آسیا باقی خواهد ماند که باعث می‌شود مسابقات پلی آف میان 4 تیم حذف شده افغانستان، قرقیزستان، عراق و ویتنام شکل هیجان انگیزی به خود بگیرد و حتی نفس گیرتر از رقابت‌های نیمه نهایی و فینال شود.

بر این اساس و در صورت پیروزی ازبکستان در آخرین دیدار مرحله نیمه نهایی، ویتنام عنوان بازنده این مسابقه روز جمعه در یکی از مسابقات پلی آف به مصاف قرقیزستان می‌رود و دیگر مسابقه پلی آف هم میان عراق و افغانستان برگزار خواهد شد. درنهایت برای تعیین پنجمین سهمیه فوتسال ایران در آسیا همزمان با دیدار فینال و رده بندی شاهد نبرد حساس برنده پلی آف یک و دو هم خواهیم بود.

البته تمام این احتمالات به پیروزی ازبکستان در بازی آخر مرحله یک چهارم بستگی دارد که از دقایقی دیگر آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • حریف ایران در مرحله نیمه‌نهایی مشخص شد/ شانس مجدد برای افغانستان
  • عراق، قرقیز و افغانستان در انتظار برد ازبک‌ها
  • (ویدئو) حملات پهپادی گسترده حزب‌الله به مقرهای نظامی اسرائیل
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • حملات شدید رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان
  • حملات هوایی شدید بامدادی رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان
  • شلیک 35 موشک از جنوب لبنان به سمت شهرک‌های صهیونیستی
  • ببینید | شلیک ۳۰ موشک توسط حزب‌ الله لبنان به شهرک‌ های صهیونیستی
  • تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند
  • تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان