Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوئیس به درخواست‌های نخست‌وزیر اوکراین به منظور استفاده از دارایی‌های مسدود شده میلیاردرهای روسیه برای تامین مالی پروژه ۷۵۰ میلیارد دلاری بازسازی این کشور پاسخ سردی داده است.

به گزارش ایران اکونومیست از رویترز، دنیس شمیگال نخست وزیر اوکراین سه‌شنبه در کنفرانسی در لوگانو اعلام کرده بود که ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه توسط آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس مسدود شده است و می‌توان از این دارایی‌ها برای بازسازی مدارس، بیمارستان‌ها و خانه‌های ویران شده در اوکراین استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما سوئیس که در ماه مه گزارش کرد که ۶.۳ میلیارد فرانک سوئیس (۶.۵۰میلیارد دلار) از دارایی‌های روسیه را مسدود کرده است و در برابر واگذاری این ثروت به اوکراین مقاومت کرده است. 

 این کشور که تحریم‌های اتحادیه اروپا را علیه روس‌ها نیز اعمال کرده، مدت‌هاست مقصدی محبوب برای میلیاردرهای روس و محل نگهداری ثروت این افراد بوده است. 

ایگنازیو کاسیس رئیس جمهور سوئیس گفت که محافظت از افراد در برابر اعمال فشار دولت و ایجاد یک مبنای قانونی برای مصادره اموال اهمیت دارد. 

کاسیس به خبرنگاران اظهار داشت: طبق قوانینی که در اکثر کشورهای دموکراتیک داریم،  می‌توانیم دارایی‌ها را مسدود کنیم، تا مشخص شود منبع این دارایی‌ها چیست. 

وی افزود: اما سؤالات مربوط به ارتباط میان این پول و جنگ در اوکراین و تناسب اقدامات نیز باید مورد توجه قرار گیرد. 

 رئیس جمهور سوئیس تاکید کرد: اگر اکنون تصمیمی بگیریم ممکن است برای اوکراین عالی باشد، اما امکان اتخاذ همین تصمیم را در بسیاری از احتمالات دیگر ایجاد می‌کنیم و قدرت بسیار بیشتری را به حکومت داده و آن را از شهروندان دور کنیم. 

به گزارش ایران اکونومیست، گروه ویژه تحریم‌ها متشکل از کشورهای اصلی متحد اوکراین چهارشنبه گذشته اعلام کرد که بیش از ۳۳۰ میلیارد دلار از منابع مالی متعلق به نخبگان روسی و بانک مرکزی روسیه را از زمان حمله نیروهای مسکو به اوکراین مسدود کرده است. 

نخست وزیر اوکراین دوشنبه شب در کنفرانس بین‌المللی اعلام کرد که بازسازی کشور ویران شده از جنگ ۷۵۰ میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت.

کنفرانس بین‌المللی دو روزه بازسازی اوکراین از روز دوشنبه با یک طرح کلی مشابه «طرح مارشال» برگرفته از برنامه اقتصادی آمریکا که امکان برخاستن اروپای غربی را از ویرانه‌های جنگ جهانی دوم فراهم کرده بود به میزبانی سوئیس برگزار شد. 

اوکراین پنجمین ماه جنگ را می‌گذراند و نه تنها نشانه‌ای از پایان آن به چشم نمی‌آید، بلکه هر روز تبعات تازه‌ای از آن در حوزه‌های مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی ظهور می‌کند. 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین میلیارد دلار دارایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه اوکراین به هند

«دمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین امروز (پنجشنبه) سفر ۲ روزه خود به هند، متحد سنتی روسیه را آغاز کرده است.

به گزارش مشرق از آسوشیتد پرس، دمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین در سفری که به‌منظور «تحکیم روابط و همکاری‌ها» به هند انجام داده، قرار است بعد از حضور بر سر مزار مهاتما گاندی در روز جاری، فردا (جمعه) با همتای خود سوبرامانیام جایشانکار و نیز دستیار مشاور امنیت ملی این کشور دیدار داشته باشد.

این سفر یک هفته بعد از گفت‌وگوی نارندرا مودی نخست‌وزیر هند با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه و ولودمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین صورت می‌گیرد.

هند که متحد سنتی روسیه از دوران جنگ سرد محسوب می‌شود تا این لحظه از اتخاذ موضع مشخص نسبت‌به جنگ اوکراین خودداری کرده و تنها آمادگی خود برای پیشبرد مذاکرات صلح را ابراز کرده است.

مودی که پیشتر پیروزی پوتین را در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه به او تبریک گفته بود، در تاریخ ۲۰ مارس (اول فروردین) در پستی در حساب خود در برنامه «ایکس» (توییر سابق)، خطاب به زلنسکی «آمادگی هند برای مشارکت در هرگونه تلاش صلح‌آمیز برای پایان دادن هرچه‌زودتر به جنگ» و نیز تداوم کمک‌های انسان‌دوستانه کشورش را اعلام کرد.

دولت هند در دوره ریاست‌جمهوری مودی با میانجی‌گری بین غرب و روسیه در موضوع جنگ اوکراین تلاش کرده است بازیگر بین‌المللی مؤثری باشد.

زلسنکی ضمن دعوت از مودی برای حضور در مذاکرات صلح یک‌طرفه در سوئیس که روسیه قصد شرکت در آن را ندارد، در یک پست حساب کاربری «ایکس» خود عنوان کرد: اوکراین علاقمند به تقویت روابط اقتصادی و تجاری با هند به‌خصوص در بخش کشاورزی، هواوفضا و صنایع داروسازی است.

دهلی نو تاکنون از هرگونه رای علیه روسیه در سازمان ملل خودداری کرده و از زمان شروع جنگ اوکراین خرید نفت ارزان‌قیمت از روسیه را ادامه داده است.

در عین حال، هند در تلاش برای حفظ تعادل در روابط با غرب و روسیه بوده و قصد دارد وابستگی خود به سلاح و فن‌آوری روسی را به‌دلیل اختلال در زنجیره تأمین ناشی از بروز جنگ اوکراین، کاهش دهد.

دیگر خبرها

  • لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌نتیجه است
  • لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌معنی است
  • تماس زلنسکی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای درخواست کمک فوری
  • ۶۶ درصد تقاضاهای سامانه سامع در دادگستری قزوین پاسخ گرفت
  • سفر وزیر خارجه اوکراین به هند
  • مسکو: مذاکرات صلح اوکراین در سوئیس بدون مشارکت روسیه محکوم به شکست است
  • روسیه: اوکراین پشت حمله تروریستی به کروکوس است
  • حبس ابد و مصادره اموال رئیس فدراسیون فوتبال چین!
  • حکم دادگاه مسکو برای بازداشت رئیس سرویس امنیتی اوکراین
  • حبس ابد و مصادره اموال رئیس پیشین فدراسیون فوتبال چین!