Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@10:36:52 GMT

سقوط آزاد طلا در بازار

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۹۱۴۸

سقوط آزاد طلا در بازار

در این این کاهش قیمت پارامترهای مهمی از جمله افزایش شاخص دلار و افزایش نرخ‌های نقش ایفا کرد. دیروز هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1765.22 دلار معامله می شد.

کریس گافنی، رئیس بازارهای جهانی در بانک TIAA در این باره تاکید کرد: «جایگزین‌های جذاب‌تری نسبت به طلا در محیط افزایش نرخ بهره وجود دارد.»

طلا به عنوان پوششی در برابر تورم در نظر گرفته می شود، اما نرخ های بهره بالاتر برای مهار فشارهای فزاینده قیمت، اشتها را برای شمش هایی که هیچ بهره ای نمی پردازند، کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1648372

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازار طلا و ارز سکه و طلا بازار جهانی طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط میلیونی قیمت سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش قدس آنلاین قیمت طلا و سکه در شروع معاملات اولین روز هفته با کاهش چشمگیر قیمت بازگشایی شد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، افت قیمت در بازار طلا متاثر از کاهش ۸۰۰ تومانی قیمت دلار رخ داد و قطعات سکه را به کانال پایین‌تر کشاند.

عامله‌گران روند تقاضا را در بازار طلا متعادل عنوان می‌کنند و معتقدند آرامش سیاسی و کاهش قیمت دلار لیدر اصلی بازار طلاست.

فعالان بازار طلا با نیم‌نگاهی به کاهش قیمت‌ها می‌گویند، سرمایه‌گذاری در طلا و سکه باید بلندمدت باشد. آنها معتقدند اگر افراد پس‌اندازهای خود را به مدت حداقل پنج سال در این بازار نگه دارند، می‌توانند تورم موجود در نقدینگی دارایی‌شان را کنترل کنند.

گفتنی است اونس جهانی طلا در تعطیلات پایانی هفته بازارهای جهانی قرار دارد و روی رقم ۲۳۹۲ دلاری ثابت است.

سکه بهار به کانال ۳۹ میلیونی برگشت

قیمت سکه امامی روز شنبه یکم اردیبهشت با کاهش یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی با رقم ۴۳ میلیون و ۱۰۶ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار با افت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی روی قیمت ۳۹ میلیون و ۹۹۰ هزار تومانی ایستاد.

شایان ذکر است در نخستین روز هفته قیمت نیم‌سکه با افت ۷۰۰ هزار تومانی و قیمت ربع ‌سکه با کاهش ۸۰۰ هزار تومانی به کانال‌های قیمتی پایین‌تر برگشتند و به‌ترتیب با رقم ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شدند.

قیمت سکه گرمی روز شنبه کاهش ۳۰۰ هزار تومانی داشت و روی رقم هفت میلیون تومان به کار خود پایان داد.

مثقال به کانال ۱۵ میلیونی برگشت

قیمت طلا روز شنبه کاهش قابل توجهی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۵۹۷ هزار تومان کاهش پیدا کرد و به کانال ۱۵ میلیونی برگشت. این مقدار طلا با قیمت ۱۵ میلیون و ۹۷۷ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۱۳۸ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۶۹۱ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۶۴۲ هزار تومان بسته شد.

کاهش حباب سکه در اولین روز معاملاتی هفته تناسب بالایی با افت قیمت قطعات سکه داشت. حباب سکه امامی ۷۲۰ هزار تومان، سکه بهار ۱۶۹ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۱۷۵ هزار تومان، ربع‌سکه ۵۳۸ هزار تومان و سکه گرمی ۱۷۱ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

227217

منبع: خبر آنلاین

دیگر خبرها

  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • قیمت نفت نزولی شد
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار/ سقوط آزاد قیمت دلار چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟
  • سقوط میلیونی قیمت سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳