Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی دامپزشکی لرستان "مصطفی زبردست" افزود: برای حفظ سلامت شهروندان در روز عید قربان،‌ کلیه کشتارگاهها و میادین عرضه دام زنده در استان باز بوده و عملیات نظارت شرعی و بهداشتی توسط ۲۷ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در استان لرستان متشکل از ۱۸ نفر دکتر دامپزشک، ۳۴ نفر کارشناس دامپزشکی و ۱۲  نفر ناظر شرعی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت کنونی شیوع جهانی و کشوری بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و مخاطرات بهداشتی این بیماری برای سلامت جوامع انسانی، ازتمام هم استانی ها درخواست می شود از کشتار دام در منازل و مبادی ورودی شهرها اجتناب نموده، دامهای قربانی خود را از میادین مجاز عرضه دام خریداری و در کشتارگاههای تحت نظارت شرعی وبهداشتی دامپزشکی کشتار نمایند.

زبردست در خصوص موارد بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در کشور عنوان کرد: متاسفانه تاکنون ۳۵ مورد ابتلا به این بیماری و فوت سه نفر از هموطنان گزارش شده اما خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته ازقبیل سم پاشی جایگاه دام ورعایت پروسه پیش سرد در اکثر کشتارگاههای دام استان، موردی ازاین بیماری گزارش نشده است.

وی گفت:در روز عید سعید قربان تمام کشتارگاههای دام و میادین عرضه دام زنده در سطح استان باز بوده و عملیات نظارت شرعی و بهداشتی برذبح دامهای قربانی صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها سازمان دامپزشکی کشور لرستان قربانی کردن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی کشور لرستان قربانی کردن سازمان دامپزشکی کشور لرستان قربانی کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارتی از بیماری «زنگ زرد» در مزارع لرستان گزارش نشد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: هیچ‌گونه خسارتی از بیماری زنگ زرد در گندمزارهای این استان تاکنون گزارش نشده‌است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، کامران پیرزادی، عصر امروز، در حاشیۀ بازدید از مزارع روستاهای سراب نیلوفر و مدبه، تأکید کرد: عوامل خسارت‌زا 40 درصد به محصولات تولیدی آسیب می‌زنند و 69 شبکۀ مراقبت با 418 نفر کار پایش مزارع لرستان را انجام می‌دهند.

او اضافه کرد: تشخیص به‌موقع بیماری‌ها، آفات، علف‌های هرز، توسعۀ سم‌پاشی و معرفی نوع سمومی که باید در زمان مشخص استفاده شود را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در 400 هکتار از اراضی لرستان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه مبارزه با علف‌های هرز در سطح 145هزار هکتار گندم و 60هزار هکتار جو انجام شده‌است، بیان کرد: 18هزار هکتار از اراضی از آفت سن و 1450 هکتار از زنگ زرد پاک‌سازی شده‌است.

پیرزادی یادآور شد: بیماری قارچی زنگ زرد یک بیماری سرمادوست است که در اثر رطوبت و دمای پایین مزارع گندم را مورد حمله قرار می‌دهد.

او اعلام کرد: هیچ‌گونه خسارتی از بیماری زنگ زرد در گندمزارهای لرستان به‌دلیل توصیه‌های کارشناسان تاکنون گزارش نشده‌است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • خسارتی از بیماری «زنگ زرد» در مزارع لرستان گزارش نشد
  • اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر
  • نظارت دامپزشکی بر صادرات فرآورده خام دامی و خوراک آبزیان از مرز چذابه
  • بازدید بیش از شش هزار مورد از مراکز عرضه فرآورده های دامی