Web Analytics Made Easy - Statcounter

منوچهر منطقی درباره وضعیت عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه خبر داد: تلاش داریم دوباره فروش از طریق سامانه یکپارچه خودرو انجام شود و با توجه به افزایش تولید، تا پایان تیر، قرعه‌کشی دیگری خواهیم داشت.

او افزود: مشکل افرادی که در سامانه فروش یکپارچه به‌عنوان نفر جایگزین (رزرو) بودند حل شد و به همه آنها خودرو تخصیص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس علاوه ‌بر 176 هزار دستگاه که برای این دوره فروش تخصیص یافته بود، 60 هزار دستگاه هم به افراد جایگزین اختصاص یافت.

معاون صنایع حمل‌ و نقل وزارت صمت گفت: جایگزین (رزرو) یعنی اگر نفر اصلی پول را پرداخت نکرد، امکان خرید برای نفر جایگزین فراهم می‌شود، اما در این دوره به همه افرادی که به‌عنوان جایگزین بودند خودرو تعلق گرفت.

ثبات در بازار خودرو

همچنین سعید مؤتمنی؛ رئیس ‌اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره وضعیت بازار خودرو اظهار داشت: طی سه هفته گذشته با وجود نوسان نرخ ارز، قیمت خودرو در بازار ثبات داشته است.  دلیل ثبات قیمت در بازار خودرو انتظار برای اعلام جزئیات آئین‌نامه واردات است و خریداران منتظرند که تاثیر آن را بر بازار خودرو بررسی و سپس اقدام به خرید خودرو کنند.  وی با اشاره به نوسان قیمت ارز در هفته‌های گذشته، افزود: در زمانی که با نوسان قیمت ارز مواجه می‌شویم تقاضا برای خرید خودرو کمتر می‌شود. با توجه به شرایط ذکر شده طی چند هفته اخیر تقاضا برای خرید خودرو از سمت مصرف‌کنندگان واقعی بوده و تقاضای دلالی کاهش یافته است. البته هنوز بازار با مشکل اختلاف 100 درصدی قیمت خودرو از کارخانه تا بازار مواجه است.

رئیس ‌اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: سالانه حدود یک میلیون و 500 تا یک میلیون و 600 هزار خودرو باید به بازار عرضه شود تا تقاضای موجود را پوشش دهد و با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر این تقاضا تامین نشده، با اختلاف بسیار زیاد قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به کارخانه مواجه هستیم.

مؤتمنی با اشاره به اختلاف 100 درصدی قیمت خودرو پژو 206 بین کارخانه و بازار آزاد گفت: در حالی که این خودرو با قیمت حدود 150 میلیون تومان توسط کارخانه عرضه می‌شود اما قیمت آن در بازار حدود 302 میلیون تومان است.

گفتنی است، با گذشت چهار سال از ممنوعیت واردات خودرو، سیدرضا فاطمی‌امین؛ وزیر صمت در 21 اردیبهشت امسال از تصویب کلیات آئین‌نامه واردات خودرو در هئیت وزیران خبرداد و اخیرا نیز اعلام کرده که آئین‌نامه 10‌بندی واردات خودرو تدوین شده و بعد از دو ماه از تصویب آن در دولت واردات خودرو انجام می‌شود.

اما پیرو اعلام این مصوبات توسط وزیر صمت مسائل زیادی در مورد چگونگی واردات خودرو مطرح است از جمله اینکه چه کسانی قرار است واردات خودرو را انجام دهند؟ خودروسازان یا واردکنندگان؟ چه نوع خودرویی و با چه قیمتی و از چه کشورهایی قرار است وارد شود؟ تعرفه واردات خودرو چقدر است؟ و... تاکنون وزیر صمت به بخش‌هایی از این سؤالات پاسخ داده

است.

وزیر صمت بارها تاکید کرده است که در آئین‌نامه واردات خودرو هیچ قیدی مبنی بر اینکه واردکنندگان خودرو حتما باید خودروساز باشد وجود ندارد. در آیین‌نامه واردات خودرو چند قید وجود دارد که یکی از آنها وجود خدمات پس از فروش برای خودروهای وارداتی است و قید دیگر نیز براساس مصوبه مجلس لزوم انتقال فناوری است.

منبع: کیهان

منبع: فردا

کلیدواژه: سامانه یکپارچه قرعه کشی خودرو واردات خودرو بازار خودرو نامه واردات قیمت خودرو آئین نامه وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه یکپارچه فروش خودرو تعطیل شد؟ / وزیر صمت: مشتریان مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند

به گزارش قدس آنلاین، عباس علی آبادی وزیر صمت امروز در حاشیه جلسه با کمیسیون اصل نود مجلس در جمع خبرنگاران در مورد حواشی پژو پارس و وضعیت سامانه یکپارچه اظهار کرد: سیاست شخصی من این است که ما در وزارت صمت سیاست گذار هستیم ما مجری نیستیم. مسؤولین وقت با راه اندازی سامانه یکپارچه قصد داشتند کمترین تخلف را در فروش خودرو داشته باشیم و حداکثر نظارت اعمال شود.

وی افزود: در حال حاضر به سمتی می‌رویم که اساساً دغدغه خودرو را از دوش مردم برداریم و مردم مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند.

علی آبادی ادامه داد: در مورد قیمت پژو پارس هم شورای رقابت مسؤول است و قانونا ما سیاست گذار نیستیم و ما فقط مجری سیاست‌های ابلاغی هستیم.

وی همچنین در مورد گارانتی خودرو اظهار کرد: در بحث ایمنی خودروها شرایطی برای خودروسازان تعیین کردیم که مهم‌ترین آن‌ها، افزایش مدت گارانتی و انجام تست‌های مربوطه است که مقرر شده بخش خصوصی در زیرساخت‌های این تست‌ها سرمایه‌گذاری کند و همچنین نظارت در این حوزه باید دائمی باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده
  • به‌جای خودروهای ثبت‌نامی این خودروها را بخرید
  • موافقت وزیر صمت با حذف سامانه یکپارچه خودرو
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • واکنش وزیر صمت به افزایش قیمت پژو پارس + جزییات مهم
  • وزیر صمت در قیمت‌گذاری پژو پارس از خود سلب مسئولیت کرد‌
  • پژو پارس، ۱۵۰میلیون تومان گران شد/ وزیر صمت واکنش نشان داد
  • سامانه یکپارچه خودرو حذف می شود؟ | ما مسئول تعیین قیمت پژو پارس نیستیم
  • سامانه یکپارچه فروش خودرو تعطیل شد؟ / وزیر صمت: مشتریان مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند
  • فروش فوری محصولات ایران خودرو بدون قرعه کشی + لینک ثبت نام