Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@13:51:06 GMT

هشدار ژنرال روسی درباره توطئه اوکراین

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۹۲۳۸

هشدار ژنرال روسی درباره توطئه اوکراین

وزارت دفاع روسیه گفته است که نظامیان اوکراینی برای بدنام ساختن روسیه، تحرکات جدیدی را در دونتسک را ایجاد کند.

به گزارش مشرق، منابع روسی در تازه‌ترین موضع گیری خود درباره تحولات اوکراین، این کشور را متهم به برنامه ریزی علیه روسیه با هدف متهم کردن مسکو کردند.

در همین ارتباط نیز «ژنرال میخائیل میزینتسف»، رئیس مرکز ملی کنترل دفاعی فدراسیون روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که شبه نظامیان اوکراینی در حال آماده سازی یک اقدام تحریک آمیز با استفاده از مواد سمی در دونتسک هستند تا نیروهای مسلح روسیه را در آن مقصر بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام نظامی ارشد روسیه همچنین افزود: طبق اطلاعات موثق موجود، در بخش نیکولایفکا جمهوری خلق دونتسک، شبه نظامیان اوکراینی تشکیلات ملی گرا در حال تدارک یک تحریک با استفاده از مواد سمی هستند.

پیش از این نیز بارها دولت روسیه به صورت رسمی به کشورهای غربی هشدار داده بود که اوکراین قصد دارد نیروهای مسلح روسیه را به حملات غیرمجاز به تأسیسات خطرناک شیمیایی متهم کند.

همچنین پیشتر ژنرال میخائیل میزینتسف گفته بود: خبر و تبلیغات دروغین دیگری در آینده‌ای نزدیک توسط رسانه‌های غربی علیه روسیه مطرح خواهد شد که هدفش تشدید روسیه‌هراسی در بحبوحه بحران انرژی در اروپا است. وی تاکید کرد: این گونه اقدامات تحریک‌آمیز صحنه سازی شده در منطقه شمال و شرق اوکراین توسط کی‌یف تحت هدایت سرویس‌های ویژه انگلیس آماده می‌شود.

از سوی دیگر، رئیس‌جمهور اوکراین هم پیشتر هشدار داده بود که ممکن است نیروهای روسیه در جنگ از سلاح شیمیایی استفاده کنند. ولودیمیر زلنسکی گفته بود: یکی از مقام‌های متجاوزان (روسیه) از بررسی استفاده از سلاح شیمیایی علیه مدافعان ماریوپل حرف زده است و ما آن را بسیار جدی می‌گیریم.

این گونه اظهارات از سوی مقامات اوکراینی بیشتر به نظر می‌رسد با هدف افزایش فشارهای غرب بر مسکو صورت می‌گیرد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت اوکراین روسیه جنگ روسیه و اوکراین تحولات اوکراین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی

 

بین الملل تابناک: هفتصد و شصت و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی

آتش سوزی در پایگاه هوایی Dzhankoi در کریمه که ناشی از حمله موشکی اوکراین است، قابل رویت است.

بر اساس فیلم منتشر شده، حداقل 3 پرتابگر و رادار سامانه S-400 که در پایگاه مستقر بودند بر اثر اصابت موشک از بین رفتند.

درخواست کی‌یف از ناتو برای دفاع اوکراین به مانند اسرائیل

 وزیر امور خارجه اوکراین با اشاره به اقدام کشورهای غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی در جریان پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی، خواستار مداخله مستقیم نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای حمایت از جبهه کی‌یف شد.

 دمیترو کولبا امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با شبکه رادیویی ال‌بی‌سی انگلیس، ادعای دولت لندن را مبنی بر اینکه دخالت مستقیم ناتو در جنگ اوکراین، باعث تشدید تنش‌ها در منطقه می‌شود، رد کرد و گفت: «استدلالی که من ماه‌ها است می‌شنوم، این است که نمی‌توان موشک‌های روسیه را رهگیری کرد، زیرا این به معنای کشاندن ناتو به جنگ با روسیه است.»

وی افزود: «از چه زمانی رهگیری موشک‌های روسیه به معنای کشاندن دیگران به جنگ با روسیه است؟ تا جایی که من می دانم، موشک های روسی حامل نیروهای روسی نیستند.»

وزیر امور خارجه اوکراین گفت که در ملاقات آتی با همتای انگلیسی خود، درباره علت اتخاذ رویکرد متفاوت غرب در قبال اوکراین و اسرائیل پرس‌وجو خواهد کرد.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس دو روز قبل به همین شبکه رادیویی گفته بود: ما بیش از هر کشور دیگری به اوکراین کمک کرده‌ایم. بیش از ۶۰ هزار سرباز اوکراینی را آموزش داده‌ایم، اولین کشوری بودیم که به آنها تانک، سلاح‌های ضد تانک و توپ‌های دوربرد دادیم.»

وی ادامه داد: تنها چیزی که باید از آن اجتناب کنید این است که نیروهای ناتو مستقیماً با نیروهای روسیه درگیر شوند؛ چون چنین اقدامی باعث تشدید تنش‌ها می‌شود.

با این حال کولبا که حسادتش گل کرده است، به ال‌بی‌سی گفت که هرچند اوکراین از کمک‌های لندن سپاسگزار است «اما استدلال کامرون درباره تشدید تنش‌ها معتبر نیست.» او خواستار مداخله مستقیم نیروهای ناتو برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای روسی شد که به گفته او، روزانه اوکراین را هدف قرار می‌دهد.

 

 

دیگر خبرها

  • یک بمب افکن روسی اوکراین را بمباران کرد و سرنگون شد
  • هشدار رئیس سیا درباره احتمال شکست اوکراین
  • هشدار رئیس سیا درباره شکست اوکراین تا پایان سال
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • دستگیری ۲ جاسوس روسی در ایالت بایرن آلمان
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می پاشد
  • (عکس) موشک پنهان‌کار روسیه دوباره وارد میدان شد
  • پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است
  • روسیه به دنبال اشغال «چاسیو یار»؛ چرا این شهر اوکراینی مهم است؟