Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کانادا به عنوان اولین کشور، رسماً الحاق فنلاند و سوئد به ناتو را در فرآیندی شتابان که پس از امضای کشورهای عضو جهت گسترش این ائتلاف نظامی در روز سه‌شنبه تکمیل شد، به تصویب رساند.

در همین رابطه، اعضای مجلس عوام کانادا به اتفاق آرا حمایت خود را از فنلاند و سوئد در قبال عضویت شان در ائتلاف نظامی ناتو اعلام و آن را تصویب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سخنگوی «ملانی جولی» وزیر خارجه کانادا، وی قبل از استفاده از یک فرآیند اجرایی برای تصویب عضویت دو کشور، با قانونگذاران مخالف این مسئله صحبت کرده تا موافقت آنها را جلب نماید.

سخنگوی وزیر خارجه کانادا افزود: ما می خواستیم اولین کشوری باشیم که این مسئله را تصویب می کند.

«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا در بیانیه ای در این باره گفت: کانادا به توانایی فنلاند و سوئد برای ادغام سریع و مؤثر در ناتو و کمک به دفاع جمعی این ائتلاف اعتماد کامل دارد.

امضای پروتکل الحاق به هلسینکی و استکهلم اجازه می دهد تا در نشست های ناتو شرکت کنند و تا زمان تصویب عضویت آن ها همه اعضا، دسترسی بیشتری به اطلاعات داشته باشند.

کد خبر 5531829 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: کانادا فنلاند سوئد ناتو جاستین ترودو روسیه اوکراین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا فلسطین عراق سوریه ترکیه مسکو ناتو ایران لبنان حزب الله لبنان عربستان سعودی فنلاند و سوئد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند

وزیر امور خارجه اسپانیا اطمینان داد که نه اتحادیه اروپا، نه ناتو و نه مادرید برای هیچ جنگ فرضی آماده نمی‌شوند.

به گزارش ایسنا، «خوزه مانوئل آلبارس» وزیر خارجه اسپانیا در مصاحبه‌ای با ایستگاه رادیویی SER گفت: اتحادیه اروپا هر کاری از دستش بر بیاید برای دوری از جنگ انجام می‌دهد.

به نقل از خبرگزاری تاس، وی ادامه داد: نه اتحادیه اروپا و نه ناتو یا اسپانیا خودشان را برای هیچ جنگی آماده نمی‌کنند چون هیچ‌کدام از ائتلاف‌هایی که اسپانیا عضوی از آن است، تهاجمی نیستند.

این دیپلمات ارشد اسپانیایی همچنین اطمینان داد که مادرید تمایلی برای اعزام سرباز به اوکراین ندارد.

وی افزود، اطلاعاتی درباره سایر کشورها که چنین امکانی را دارند، ندارد و ادامه داد: اوکراین هم درخواست اعزام سرباز نداده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد
  • لتونی: ناتو آماده اعزام نیرو به اوکراین نیست
  • اعتراف بزرگ انگلیس در جنگ با روسیه
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از ۲ ماه دوام نمی‌آوریم
  • دولت انگلیس در مدار چین ستیزی
  • اعتراف ارتش انگلیس؛ در جنگ با پوتین بیشتر از ۲ماه دوام نمی آوریم
  • ناتو در حال بررسی ساقط کردن موشک‌های روسیه در آسمان اوکراین
  • مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند
  • ۲ عضو جدید ناتو خواستار تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شدند